سرویس: استان ایلام
کد خبر: 39160
|
07:40 - 1398/08/06
نسخه چاپی

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام:

بیش از 219 هزار نفر از یادمان های استان ایلام بازدید کردند/ اعزام 10 هزار نفر به اردوهای راهیان نور

بیش از 219 هزار نفر از یادمان های استان ایلام بازدید کردند/ اعزام 10 هزار نفر به اردوهای راهیان نور
فرمانده سپاه استان ایلام از رشد 25 درصدی اعزام های راهیان نور نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سردار "جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام عصر امروز، 4 آبانماه در جلسه قرارگاه راهیان نور سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی است، گفت: یادمان های شهدای شرهانی دهلران، نقطه ایثار مهران و قرارگاه امیرالمومنین(ع) ایلام از جمله یادمان های دفاع مقدس است كه در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران و زائران سرزمین نور است.

وی افزود: در طول سال جاری و تاکنون نزدیک به 10 هزار نفر در قالب اعزام عمومی، دانشجویی و دانش آموزی به مناطق عملیاتی استان های ایلام، كرمانشاه و كردستان اعزام شدند که تا امروز و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 25 درصدی برخوردار بوده است. پیش بینی می شود تا پایان سال و با اعزام های صورت گرفته بخصوص دانش آموزی این میزان به 24 هزار نفر برسد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: شرایط برای پذیرایی و اسكان كاروان های راهیان نور در این استان فراهم شده و هم اكنون میزبانی از زائران یادمان های دفاع مقدس را بر عهده داریم.

وی همچنین از بازدید بیش از 219 هزار نفر از یادمان های استان ایلام طی سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: بیشترین بازدید از یادمان سه راهی جندالله بوده که تدفین شهید گمنام در این منطقه و برپایی ایستگاه صلواتی باعث افزایش بازدید از این یادمان شده است.

سردار شاکرمی همچنین با اشاره به ظرفیت اسكان اردوگاه های راهیان نور در استان نیز گفت: تاکنون بیش از 93 هزار نفر در اردوگاه های راهیان نور سپاه در طی این مدت اسکان داده شدند، علاوه بر این اردوگاه ها، مكان های اسكان موقت نیز برای خدمت رسانی بیشتر به مسافران در نظر گرفته و آماده شده است. افزوده شدن مجتمع فرهنگی سیدالشهدا (اردوگاه اربعین سپاه در مهران) نیز تحولی در حوزه اسکان فراهم می کند.

فرمانده سپاه استان بر لزوم زیارت با معرفت تأکید کرد و خواستار تقویت بعد فرهنگی و عمق بخشی در اردوهای راهیان نور شد.

به گزارش ایلام بیدار، استان ایلام دارای پنج یادمان شاخص دفاع مقدس شامل قرارگاه حضرت امیرالمومنین(ع)،میمك، نقطه ایثار، سه راهی جندالله در شهرستان مهران و شرهانی دهلران است.

ایلام با 430 كیلومتر مرز مشترك با عراق در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود سه هزار شهید، 10 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم انقلاب و نظام اسلامی كرده است.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد