سرویس: اجتماعی
کد خبر: 39124
|
11:34 - 1398/08/02
نسخه چاپی

عوارض جبران‌ناپذیر سریع لاغر شدن

عوارض جبران‌ناپذیر سریع لاغر شدن
متخصص تغذیه در خصوص عوارض جبران ناپذیر رژیم‌های غذایی کوتاه مدت توضیح داد.

به گزارشايلام بيدار، معصومه مرادی متخصص تغذیه اظهار داشت: برای کاهش وزن رژیم‌های مختلفی توسط افراد مختلف ارائه می‌شود و حتی شاهد ارائه رژیم‌های غذایی رایگان در فضای مجازی هستیم.

وی گفت: اینکه آیا این رژیم‌ها درست هستند و با سبک زندگی ایرانی‌ها تطابق دارد یا خیر بسیار مهم است، برخی از این رژیم‌های غذایی عوارضی را برای افراد در پی خواهد داشت، این افراد در مواقعی در مدت زمان کوتاهی کاهش وزن زیادی را تجربه می‌کنند اما عوارضی را هم در پی دارد.

مرادی با بیان اینکه برخی از این صدمات جبران‌ناپذیر است گفت: رژیم غذایی هر شخصی باید متناسب با شرایط و وزن فرد تعیین شود و کاهش وزن نیز معقول باشد، به طور مثال بهتر است افراد بین یک تا نیم کیلو وزن در هفته کم کنند.

متخصص تغذیه درخصوص کاهش وزن با رژیم غذایی کتو توضیح داد: رژیم غذایی کتو برای بیماران مبتلا به صرع مقاوم به درمان درمان دارویی طراحی شده است و این رژیم باید تحت کنترل باشد. اندازه گیری کتوزها در ادرار انجام می‌شود و با توجه به آن رژیم غذایی برای افراد در نظر گرفته می‌شود اگر حجم کتوز در بدن از حدی بیشتر شود منجر به اغما خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر از یک کیلو کاهش وزن در هفته منجر به از دست رفتن آب و عضلات بدن می‌شود گفت: این رژیم های غذایی در سنین رشد منطقه آسیب جدی به بدن افراد می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد