سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 39052
|
08:35 - 1398/07/30
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

اما و اگرهای گازرسانی به هلیلان و گلایه مردم

اما و اگرهای گازرسانی به هلیلان و گلایه مردم
با وجود کلنگ زنی ورفت وآمد مسئولان به هلیلان جهت گاز رسانی اما این منطقه در روند گاز رسانی به مردم همچنان دارای مشکلاتی است.

به گزارشايلام بيدار، یکی از دستاورد مهم انقلاب اسلامی بهرمندی از نعمت آب، برق، گاز وتلفن است که در همه شهرها وروستاها حتی دوردست ترین نقاط هم مردم از نعمت ها استفاده می کنند واین دستاوردی مهم برای نظام جمهوری اسلامی است که تا قبل از آن ودرزمان طاغوت مردم از هیچ امکانات خاصی بهره نمی بردند.

گاز رسانی از جمله نعمت هایی است که به برکت جمهوری اسلامی ایران در بیشتر شهرها و روستاها شاهد استفاده از این نعمت الهی بودند.

«هلیلان» بخشی از توابع شهرستان چرداول در فاصله 110 کیلومتری با مرکز استان ایلام و 70 کیلومتری مرکز شهرستان چرداول با جمعیتی بالغ‌ بر 30 هزار نفر از مناطق محروم استان ایلام است که در سال گذشته و امسال اقدامات پراکنده‌ای در راستای بهره‌مندی روستاهای این بخش از نعمت گاز در آنجا صورت گرفته است.

اگر چه سال 97 در راستای برطرف ساختن مشکل گاز مردمان این دیار، کلنگ گازرسانی به روستاهای هلیلان زده شد اما بعد از گذشت 9 ماه و هزینه‌های بالایی که مردم محروم این روستاها برای لوله‌کشی خانه‌هایشان متحمل شدند، همچنان چشمانش منتظر و نمی‌دانند برای فصول سرمای پیش‌رو چه‌کاری انجام دهند.

ضرورت تسریع در اجرای طرح گازرسانی

کوچکی از اهالی هلیلان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در چرداول گفت:در شهر توحید وکهره با وجود گاز رسانی اما مردم منتظر علمک گذاری خانه هایشان هستند.

وی افزود:این موضوع باعث شده تا تا مشکلاتی برای شهروندان به وجود بیاید وعده ای شروع به کندن خیابان برای علمک گذاری کنند.

کوچکی خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه فصل سرما نزدیک است باید گاز رسانی تسریع یابد ولی سرعت گاز رسانی بسیار کند است.

مردم همچنان سرگردان هستند

یکی دیگر از شهروندان هلیلانی گفت:در حال حاضر این بیم وجود  دارد که مردم برای فصل سرما که در پیش دارند برای خرید نفت هزینه کنند و یا به امید تمام شدن پروژه گازرسانی به روستاهایمان صبر کنیم.

وی افزود:با توجه به اینکه بیشترمردم هلیلان را قشر متوسط وشعیف جامعه تشکیل می دهند وبا وجود مشکلات اقتصادی اقدام به لوله کشی گاز کرده اند وممکن است مردم برای تأمین سوخت سال جاری خود با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

این شهروند هلیلانی تصریح کرد: مراجعات مکرر مسئولان هنوز هیچ سودی به حال مردم نداشته ومردم وهمچنان با مشکل مواجه هستند.

کم لطفی ومحرومیت هلیلن باعث شده تا این منطقه از توسعه محروم بماند وحتی آهنگ حرکت گاز رسانی هم لاک پشتی است واین نیازمند تدابیری است برای تسریع دراین امر

بخش هلیلان درمجموع دارای بیش از 4 هزار نفر جمیعت است که در سال های گذشته مسئولان قول گازرسانی به این منطقه را داده بودند و مردم به امید برطرف شدن این مشکل با هزینه‌های بالا، لوله‌کشی منازل را انجام دادند اما هنوز هیچ خبری از بهره‌مندی‌مان از این نعمت و جوابی درست وقانع کننده از سوی مسئولان وجود ندارد.

بهره‌مندی هلیلان از نعمت گاز تا دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در ادامه در مورد گازرسانی و اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره و رهاشده گازرسانی روستاهای استان گفت: با تاکیدات مدیریت ارشد استان مبنی بر تسریع در روند گازرسانی به روستاهای بخش هلیلان، طرح گازدار کردن روستاهای کزآباد، شیراوند، شهرک امام(ره)، چشمه ماهی، کهره، سامان و خرده چشمه در شهرستان چرداول پایان یافته  است.

عباس شمس‌اللهی ادامه داد: در بخش هلیلان شهرستان چرداول 59 روستا وجود دارد که خوشبختانه گازرسانی به 14 روستا اتمام و در حال حاضر از این نعمت بهره‌مند هستند و خانوارها می‌توانند برای سیستم لوله‌کشی و اخذ امتیاز و اشتراک گاز اقدامات لازم را صورت دهند.

وی به تعیین پیمانکار برای 34 روستا اشاره کرد و گفت: تا یک ماه آینده 10 روستای دیگر از این نعمت بهره‌مند می‌شوند و مابقی روستاهای تا 10 فجر از این نعمت برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب