سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 38985
|
09:07 - 1398/07/28
نسخه چاپی

رقابت «آخرین داستان» ایرانی با انیمیش‌های اسکار ۲۰۲۰

رقابت «آخرین داستان» ایرانی با انیمیش‌های اسکار ۲۰۲۰
انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نمایندگی از سینمای ایران در فهرست ۳۲ اثر رقابت‌کننده در شاخه بهترین انیمیشن آکادمی اسکار قرار گرفت.

به گزارشايلام بيدار،  بنا بر اعلام رسمی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین انیمیشن اسکار ۲۰۲۰ شناخته شده است.

شرکت «سون اسکای اینترتیمنت» در کنار استودیو هورخش پخش جهانی انیمیشن «آخرین داستان» را بر عهده دارند.  

در خلاصه داستان این انیمیشن که برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه فردوسی است، آمده است: «جمشید رفته است و ضحاک در پی طمع و جاه طلبی برای محاصره جمکرد، به نیابت از پدر بر تخت جمشید تکیه می‌زند، اما افسوس که اهریمن بر وجود ضحاک سیطره یافته و تاریکی او تمام شهر را فرا می‌گیرد. در این میان آفریدون که کودکی است کشاورز زاده، متولد می‌شود و برای دادخواهی خون پدر و مادرش پیرو کاوه آهنگر قیام می‌کند ... .»

اکبر زنجانپور، حامد بهداد، لیلا حاتمی، پرویز پرستویی، اشکان خطیبی، باران کوثری، حسن پور شیرازی، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی نیا، بانیپال شومون، روزبه فرخ نعمتی، بیتا فرهی، مجید مظفری، زهیر یاری از مجموع بازیگرانی‌ هستند که در این انیمیشن صداپیشگی کرده‌اند.  

انیمیشن «آخرین داستان» تاکنون موفق به دریافت یازده جایزه بین‌المللی داخلی و خارجی از جمله اولین سیمرغ بهترین انیمیشن سینمایی ایران از سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر شده است.

اکران این انیمیشن در  ۳۲ کشور همچون آمریکا، روسیه، اسپانیا، سوئد، یونان و نروژ به زودی آغاز می‌شود و همزمان با اکران خارجی، در ایران هم اکران خواهد شد.

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد