سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 38847
|
11:02 - 1398/07/22
نسخه چاپی

درجلسه ستاد اربعین استان مطرح شد؛

افزایش تردد سه برابری زائران در مرز مهران/۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تریلر سپاه آماده جابجایی زائران است

افزایش تردد سه برابری زائران در مرز مهران/۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تریلر سپاه آماده جابجایی زائران است
جلسه ستاد اربعین استان ایلام باحضور رییس ستاد اربعین کشور،استانداروجمعی از مسئولین استانی درفرمانداری مهران برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار،جلسه ستاد اربعین استان ایلام باحضور رییس ستاد اربعین کشور،استاندار و جمعی از مسئولین استانی درسالن جلسات فرمانداری مهران برگزار شد.

"حسین ذوالفقاری"، رییس ستاد اربعین کشور؛در این جلسه گفت:۶۰ درصد زوار از مرز مهران تردد می کنند و پایش های امنیتی باعث شده نا امنی خاصی برای زوار نداشته باشیم.

رییس ستاد اربعین کشوربا اشاره به افزایش حجم ترددزائران اظهار کرد: افزایش تردد امسال در مرز مهران نسب به سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

ذوالفقاری افزود: یکی از مباحث اساسی در بحث اربعین وضعیت راهها است که  امیدواریم  زیر ساخت راه ها در مهران تا سال آینده تکمیل  شود.

 وی بااشاره به اینکه تاشب گذشته  ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مرزهای چهارگانه به عراق سفر کردند بیان داشت: شاهد ورود زائران بیشتری به مرز مهران هستیم ،باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا امکانات بیشتر و حمل و نقل آماده داشته باشیم.

سه هزاراتوبوس برای موج بازگشت زائران ازمرزمهران نیاز است

"قاسم سلیمانی دشتکی "،استاندار ایلام در ادامه جلسه ضمن پیش بینی این مهم که پیک برگشت زوار از مرز مهران به ۳۵۰ هزار نفر میرسد، گفت: برای موج برگشت زوار به ۳ هزار و پانصد اتوبوس در مسیر برگشت نیاز داریم.

استاندار ایلام با اشاره به این مطلب که نبایست زوار را مجبور کنیم اول به استان های همسایه بروند و بعد به مقصد، اضافه کرد: بگذارید این امر اختیاری باشد و تلاش و سعی این است که اتوبوس برای تمام مسیرها از طریق وزارت راه و شهرسازی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اگر زوار به استان های همجوار انتقال داده شوند بایست امکانات حمل و نقل همچون استفاه از خط ریلی و راه آهن برای آنها در نظر گرفته شود.

رییس ستاد اربعین استان با اشاره به این موضوع که هزینه های زیادی برای زیرساخت های اربعین استان انجام شده است گفت: مسیر پایانه برکت جداشده است، از تونل قلاجه  تا شباب، ایلام به مهران ، زیرساخت های مهران،وملکشاهی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در این شرایط سخت هزینه شده  و تلاش دولت و نظام در این راستا بی نظیر بوده است.

وی در ادامه پیش بینی کرد که در ۱۰روز آینده حدود ۲و نیم میلیون نفر از استان ما تردد خواهند داشت، اضافه کرد: در پیک برگشت قسمت اعظم زوار از این مسیر باز خواهند گشت.

وی افزود: ما اکنون بالای ۶۰ درصد تردد زوار را داریم و در مسیر برگشت به بالای ۶۵ درصد خواهیم رسید.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: روزانه در مرز مهران حدود یک میلیون وعده ی غذایی، صبجانه، نهار و شام و روزانه ۲ میلیون آب معدنی مصرف و نیاز خواهیم داریم.
 
وی ادامه داد: کمک های خوبی از وزارت نیرو، بنیاد مستضعفان و خیرین جمع شده است و عددی بالای ۲۰ میلیون بطری آب جمع آوری شده است و ذخیره سازی آب معدنی در دستور کار است.

استاندار ایلام در ادامه خواستار اطلاع رسانی مسیر های تردد به پایانه برکت و یا پارکینگ اربعین شد و گفت: در موج برگشت موکب ها از ۱۸ صفر  تا ۲۴ صفر بایست بسیار قوی تر عمل کنند تا بتوانیم پاسخگوی حجم بالای زوار عزیز را داشته باشیم.

۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تریلر سپاه آماده جابجایی زائران

سردار"جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) نیز در این جلسه گفت: امسال تعامل و همکاری بسیار خوبی بین نیروهای نظامی و امنیتی در مهران برقرار بود.

وی اظهار کرد:سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بسیج امکانات خود در خدمت زائران بود، ۲۵ موکب سپاه از ایلام و سایر استانها به صورت ۲۴ ساعته به فعالیت مشغول بودند همچنین اسکان ۱۵ هزار نفری را برای زائران ایجاد کردیم.

وی بیان داشت: استقرار بیمارستان صحرایی، استقرار بالگرد و تیم های جنگ نوین تنها قسمتی از امکانات سپاه در مرز مهران می باشد.

شاکرمی تصریح کرد:۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تریلر متعلق به سپاه آماده جابجایی زائران به هنگام ورود به کشور هستند.

 

۹ هزار اتوبوس برای جابه جایی پیک سفر ایام اربعین درنظر گرفته شده است.

"عبدالهاشم حسن نیا "،رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: ظرفیت کل کشور ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس می باشد که از این تعداد ۹ هزار اتوبوس برای جابه جایی در پیک سفر ایام اربعین(دو روز قبل اربعین، دو روز بعد از اربعین) اختصاص داده شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود پیک ورودی مرز مهران ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر زائر باشد که طبق ارزیابی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ۳ هزار دستگاه اتوبوس کار جابجایی زائران به صورت ۲۴ ساعته را انجام دهند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: برای تسهیل در رفت و آمد از پایانه مرزی مهران و پایانه برکت تا خروجی شهرهای اطراف گره های ترافیکی زیادی وجود داشت که با همکاری استاندار محترم،امیدواریم این مشکلات مرتفع شود و با  سرعت بیشتری حمل ونقل زائرین اربعین صورت بپذیرد.

وی ادامه داد: ظرفیت اتوبوس های vip بین ۲۵ تا ۳۰ نفر می باشد که در این ایام برگشت افزایش ظرفیت بیش از پنج مسافر هم می توانند سوار کنند.

حسن نیا عنوان کرد: در مورد راننده هایی که محدودیت ساعت رانندگی دارند، هماهنگی هایی صورت گرفته که این مشکل هم رفع شود.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب