سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 38600
|
08:29 - 1398/07/15
نسخه چاپی

جبلی:

رسانه‌های غربی گوش دنیا را کر کرده‌اند/ انقلاب اسلامی تنها پیام انحصاری ماست

رسانه‌های غربی گوش دنیا را کر کرده‌اند/ انقلاب اسلامی تنها پیام انحصاری ماست
معاون برون مرزی سازمان صداوسیما گفت: ما نمی‌توانیم رقابت جدی با رسانه‌های غربی داشته باشیم و آنها گوش جهان را کر کرده اند، اما آنچه ما به آن افتخار می کنیم پیام انقلاب اسلامی و ویژگی‌های منحصر به فردش است که رقبایمان از آن برخوردار نیستند.

به گزارشايلام بيدار،  مراسم گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون مرزی صداوسیما در خط مقدم مقابله با جنگ نرم در سالن همایش های صداوسیما برگزار شد.

بنا بر این گزارش، علی عسکری رئیس رسانه ملی، پیمان جبلی معاونت برون مرزی، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه انقلاب اسلامی، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور و جمعی از مدیران رسانه ملی در این مراسم حضور داشتند.

** جبلی: ما به پیام انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم

«پیمان جبلی» معاونت برون مرزی صداوسیما در ابتدای این مراسم گفت: مهرماه سالروز از دست دادن ۳ نفر از عزیزان شبکه برون مرزی است و به همین خاطر ما در این تاریخ مراسمی را برای بزرگداشت این عزیزان برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: شهدای برون مرزی ۷ نفر هستندکه ۳ نفر از آنها در مهرماه شهید شدند. شهید حمید میرزاده، فرهاد تقدسی و ... از جمله این شهیدان هستند.

جبلی در ادامه با اشاره به ماموریت شبکه برون مرزی گفت: ماموریت و رسالت ما به فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایران گره خورده است. انقلاب ایران هیچگاه در روزهای خود محدود نبوده البته نه به این نگاه که نگاه مرزگشایی داشته است.

وی ادامه داد: نگاه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و نگاه انقلاب اسلامی رسالت جهانی و انسانی دارد و این پیامی است بین المللی و ارزش کار ما در معاونت برون مرزی به اندازه رسالت جهانی انقلاب اسلامی است.

جبلی در ادامه بیان داشت: اگر ما فلسفه وجودی داریم از مزیت و برکات انقلاب اسلامی است. ما نمی‌توانیم رقابت جدی با رقبای خود داشته باشیم چراکه آنها گوش جهان را کر کرده اند. آنچه ما به آن افتخار می‌کنیم پیام انقلاب اسلامی و ویژگی‌های منحصر به فردش است که رقبای ما از آن برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: روح حرکت بزرگ انقلاب اسلامی همانی است که ما در این سالها از آن بهره بردیم و هر روز که می گذرد احساس می کنیم اهمیت کار رسانه در معاونت برون مرزی بیشتر می شود و بیش از گذشته در معرض نگاه مخاطبین و دشمنی دشمنان قرار گرفتیم.

معاونت برون مرزی سازمان صداوسیما در ادامه افزود: چندی پیش دیدیم که آنها اتاق عملیات روانی تشکیل دادند و روی یکی از مانیتورهایشان شبکه پرس تی وی دیده می‌شد و از همین جا مشخص شد که ما هدف آنها هستیم. بعد از پخش کلیپ عملیات حزب الله در فیسبوک، فیسبوک پیام داد که تا ۲۴ ساعت زمان دارید تا این پیام را از روی صفحه خود بردارید. حتی دو روز پیش که مصاحبه‌ای از سردار سلیمانی گذاشتیم نیز بدون فرستادن پیامی تا چند روز فعالیت‌مان را مختل کردند.

جبلی در پایان نیز گفت: ما در حال حاضر از یک رانت ویژه داریم استفاده می کنیم و آن هم پیام انقلاب اسلامی است و امیدوارم خداوند این سعادت را نصیب مان کند.

در ادامه این مراسم وزیر اطلاع رسانی یمن پیامی را به صورت ارتباط تصویری برای حضار خواند و بعد از آن گروهی به اجرای قطعه‌هایی در مدح شهدا پرداختند. همچنین در حضور سردار سلامی، علی عسکری، حسام الدین آشنا و موسوی از مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی تقدیر شد.

«مرضیه هاشمی» مجری، خبرنگار و مستند ساز شبکه پرس تی وی در این مراسم گفت: خانواده صدا و سیما بعد از دستگیری من در آمریکا زحمت‌های بسیاری برایم کشیدند. این یک فرصت است که در این زمان و خط مقاومت در ایران باشم و انشاله خداوند فرصت دهد تا موثر باشیم. ما وظیفه داریم تا صدای کودکان یمن را بشنویم و به دادشان برسیم.

به گزارش فارس، به دستور علی عسکری مرضیه هاشمی صحبت‌های خود را یکبار به زبان فارسی و یکبار به زبان انگلیسی بیان کرد‌.

در ادامه نیز کلیپی درباره دستگیری مرضیه هاشمی و جزئیات آن پخش شد.

** علی عسکری: درک جنگ رسانه‌ای بسیار مهم است

«علی عسکری» در ابتدای صحبت‌های خود خطاب به خبرنگاران شبکه برون مرزی گفت: سرعت، دقت، صحت و کیفیت را باید هنرمندانه ترکیب کنیم و خبرها را طوری بیان کنیم که کیفیت فدای سرعت نشود و سرعت فدای کیفیت نشود  و این کار هنرمندانه ما است که عقب نیفتیم.

وی ادامه داد: ما باید ابعاد جنگ رسانه‌ای بزرگ را بدانیم و عملیات روانی دشمن را درک کنیم تا بتوانیم برای بیان حقیقت به خوبی عمل کنیم. درک جنگ رسانه‌ای بسیار مهم است‌.

رئیس رسانه ملی عنوان داشت: نکته قابل توجه این است که تکثر رسانه‌ها، حجم رسانه‌ها و تنوع رسانه‌ها موجب می‌شود که مرجعیت رسانه ما کاهش پیدا کند. همچنین برنامه‌ریزی شده که مرجعیت ما کاهش پیدا کند و ما باید تلاش کنیم مرجعیت رسانه‌ای شبکه‌های برون‌مرزی خود را حفظ کنیم. شما و ما روایتگر واقعیت‌ها هستیم، از ظلم‌ها که به نیروهای ما می‌شود و قضیه خانم مرضیه هاشمی حتی زمانی که رئیس جمهور به نیویورک سفر کرد و به خبرنگاران ما اجازه ورود ندادند و ... این موارد را باید روایت کنیم و اینها مظلومیت ما است. مرجعیت بر اساس برندینگ اتفاق می‌افتد. برنامه‌های شاخص خود را باید در همه شبکه‌ها حفظ کنیم و باید این موضوع به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

علی عسکری ضمن بیان اتفاق‌های اخیر افزود: مزاحمت‌هایی که برای دفاتر ما ، تبادلات ما، جابجایی وجوه ما اتفاق می‌افتد را باید روایت کنیم. به هرحال مزاحمت‌هایی که برای دفاتر ما بوجود می‌آورند و ظلم‌هایی که به کشورهای مختلفی مثل فلسطین  و یمن و عراق می‌شود را باید روایت کنیم و از طریق خبر و مستند و ساخت برنامه‌های عمیق فکری و میزگرد آنها را روایت کنیم.

وی افزود: روایت مظلومیت مردم سوریه، لبنان و پهلوانی و قهرمانی سید نصرالله  را باید به خوبی روایت کنیم و آنها را برای جهانیان بشناسانیم و مأموریت ما  است.

علی عسکری در ادامه افزود:  از همه مهم‌تر افول و فروپاشی جبهه مقابل است که باید آنها را روایت کنیم. آمریکا و عقبه جبهه دشمن و شیطانی مقابل ما است و امروز آمریکا در حال فروپاشی است و باید به خوبی این موضوع را روایت کنیم.

رئیس رسانه ملی بیان داشت:  آنها امروز توانایی اینکه حرکتی داشته باشند را ندارند و این نکته مهمی است که حضرت آقا فرمودند اعتماد ما از اروپا کم شده است چرا که تکلیف آمریکا برای ما روشن است. متأسفانه اروپا دست نشانده آمریکا شده و تمام سیاست‌های شیطانی آمریکا را تبعیت می‌کند، اما تعجب آور است که چگونه اروپا تحمل می‌کند مدیران اروپایی منافع ملت‌های اروپایی را بر پای آمریکا قربانی کند و این حقیقت بزرگ است و باید آن را روایت کنیم.

وی در ادامه نیز بیان داشت: این یک حقیقت دنیای امروز است که باید درست روایت کنیم. جمهوری اسلامی قدرت خود را در این ایام نشان داده داده است و امروز جمهوری اسلامی به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شده است و در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است و باید به خوبی آن را تبیین کنیم و این ماموریت رسانه‌ای است.

رئیس رسانه ملی ضمن بیان رفتار درست رئیس جمهور نیز افزود: رئیس جمهور کشورمان روایتی افتخار آمیز از سفر به نیویورک بیان کردند و گفتند ترامپ به مکرون گفته بود صبر کنید اینها سه ماه دیگر بیشتر روی کار نیستند. وقتی رئیس جمهور ما در آنجا بود تمامی مقام‌های دنیا به دیدار او در اتاق شخصیش آمدند و این یعنی قدرت ایران. همچنین رئیس جمهور آمریکا به دنبال عکس یادگاری با رئیس جمهوری ایران بود اما رئیس جمهور کشورمان با اقتدار این درخواست را رد کرد. همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند امروز ما رییس جمهور آمریکا را در حد تبادل پیام هم نمی‌دانیم.

علی عسکری در پایان نیز گفت: همه بزرگان و رزمندگانی که در مقابل دشمن ایستادگی کردند فرزندان رهبر معظم انقلاب هستند و امروز جبهه مقاومت در اوج قدرت است.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از خبرنگاران شبکه‌های برون مرزی در حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس رسانه ملی تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب