سرویس: استان ایلام
کد خبر: 38585
|
07:06 - 1398/07/15
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

بیش از۳۰۰هزار نفر زائر از مرز مهران تردد کردند

بیش از۳۰۰هزار نفر زائر  از مرز مهران تردد کردند
استاندار ایلام گفت: از ابتدای ماه صفر تا دیروز ۳۰۰ هزار نفر از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند.

به گزارشايلام بيدار،"قاسم سلیمانی دشتکی "،استاندارایلام؛در جمع خبرنگاران استان ایلام، گفت: در سال جاری سفر زوار اربعین حسینی با حجم بالا زودتر از سال‌های گذشته آغازشده و خوشبختانه تردد در مرز مهران بسیار روان است.

 

وی بابیان اینکه به دلیل ازدحام جمعیت در مرز مهران موکب‌ها زودتر از موعد مقرر هم در داخل خود استان ایلام و هم آن‌سوی مرز داخل خاک بدره عراق در حال دایر شدن هستند، اظهار کرد: در ارتباط با استقرار موکب در شهر ایلام با توجه به درخواست امام‌جمعه محترم ایلام مبنی بر ایجاد برخی موکب‌ها در شهرها با حفظ مسائل امنیتی و ترافیکی انجام می‌شود.

 

استاندار ایلام از ساماندهی موکب‌ها در جهت رفاه و آسایش زوار و صرفه‌جویی در هزینه‌ها خبر داد و افزود: یکی از مشکلاتی که در سال‌های گذشته داشتیم هدر رفت غذا بود، اما امسال برای رفع این مورد و جلوگیری از اسراف، موکب‌ها به‌صورت مجتمع و تجمیعی دایر شده‌اند.

 

سلیمانی دشتکی بابیان اینکه وقتی موکب‌ها به‌صورت مجتمع دایر شوند هم در مصرف غذا صرفه‌جویی می‌شود و هم در خدمت‌رسانی به زوار ساماندهی بهتری ایجاد می‌شود، ابراز کرد: حدود ۲۰ استان معین و بسیاری از نهادها و ارگان‌ها و تعداد زیادی از مردم در حال استقرار موکب‌ها هستند و نزدیک به ۱۷۰ موکب در مسیرهای مختلف استان و تا پایانه مرزی مهران راه‌اندازی می‌شود.

 

استاندار ایلام بابیان اینکه امکانات تغذیه، آب و امکانات سرویس بهداشتی و نمازخانه در کنار موکب‌ها فراهم‌شده است، گفت: امسال با استفاده از سیستم مانیتورینگ کیلومترها آن‌طرف‌تر در استان‌های دیگر مسیرهای اربعین منتهی به ایلام پایش می‌شوند تا به‌تناسب بار ترافیکی برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه آمارها در این چند روز نشان داد که استقبال از مرز مهران بیش از آن چیزی هست که پیش بینی شده است. خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌شده که در طول مسیر موکب‌هایی مستقر و ایجاد شود تا هر جا زائر خواست بتواند توقف داشته باشد و از خدمات این موکب‌ها استفاده کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب