سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 38581
|
06:34 - 1398/07/15
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

لزوم معرفی مسیر ارتباطی ایوان به زائران اربعین

لزوم معرفی مسیر ارتباطی ایوان به زائران اربعین
مسئولان استان تدبیری بیاندیشند که با نصب تابلو راهنما ،نسبت به معرفی مسیر ایوان جهت تردد زائرین اربعین اقدام نمایند.

به گزارشايلام بيدار،مراسم اربعین به نماد واقعی ایجاد اتحاد و انسجام میان مسلمین تبدیل شده است، چند سالی است که با وجود مشکلاتی در کشور عراق عاشقان مکتب حسینی خطر را به جان می خرند و حماسه ای عظیم درپیاده رویی اربعین خلق می کنند.
  در این میان نقش کشور عزیزمان ایران اسلامی نقشی پررنگ تر و سازنده تر است و استان ایلام هرچند استانی محروم ودور افتاده است اما به لطف قدوم مبارک زائران حسینی،ایلام ومهران به تمام کشور حتی برخی کشورهای اسلامی معرفی شده است.
 

با عنایت به این توفیق نسیب شده می طلبد که مسئولین محترم با ایجاد زیر ساختهای مناسب که در شان زائران عزیز باشد تلاشی بی وقفه داشته باشند.

سیدن به مرز مهران از دومسیر میسر است یکی از آنها محور قدیمی و اصلی کرمانشاه –ایوان- ایلام و مسیر دوم محورکرمانشاه- حمیل- ایلام است که زوار اباعبدالله الحسین در مسیر دوم برای رسیدن به مرز مهران از شهرستان ایوان باید عبور کنند.این شهرستان   در شمال استان  ایلام واقع شده است که بیش از 50هزارنفرجمعیت دارد.

در سال گذشته در حماسه اربعین بیش ار2میلیون نفر ازمرز مهران به کشور عراق سفر کردند که از این مقدار جمعیت بیش از 400هزار نفر مسیر شهرستان ایوان را برای رسیدن به مرز مهران انتخاب کردند.

این تعداد جمعیت با استقبال خوب مردم ایوان  روبرو شدند چرا که از آغاز شروع پیاده رویی  وورود زوار به شهر ایوان مسئولین و مردم شهرستان با برپایی ایستگاه ها و موکب های و مراکز اقامتی جهت خدمت به زوار ابا عبدالله الحسین شبانه روز تلاش کردند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند و الحمدالله شاهد رضایت زائرین از مردم شهرستان ایوان بودیم.

نکته ای که شاید در سال گذشته به  چشم می خورد این بود که با وجود تردد این حجم خودرو از شهرستان ایوان شاهد هیچ گونه تصادفی در این مسیر مواصلاتی نبودیم علی رغم اینکه  زائرین از گردنه قلاجه عبور می کردندواین نشانگر ایمن بودن این مسیر ارتباطی است .

امسال نیز شهرستان ایوان با ایجاد کمیته ها و ستادهای مختلف آماده پذیرایی از زائرین شده است و برنامه ریزی های لازم در حال صورت گرفتن است،اما نکته ایکه امسال را از سال گذشته متمایز می کند بهره برداری از تونل قلاجه است که در ایام اربعین زیر بارترافیک خواهد رفت، چرا که با بهره برداری از این تونل بیش از 15کیلومتر از گردنه های حادثه خیز قلاجه حذف خواهد شد و در هزینه سوخت خودرو های عبوری نیز موثر است.

اما امسال انتظاری که از مسئولین استانی داریم این است که در راستای معرفی این مسیر به زائرین عنایت ویژه ای را داشته باشند چرا که اگر قرار است نقشه راهی به زوار داده شود این مسیر ارتباطی هم درآن گنجانده شود چرا که این مسیراز این پتانسیل  برخوردار است که پذیرای ججم زیادی از زوار باشد .

 

 

امیدواریم در ایام منتهی به اربعین در مسیر ورود به اسلام آباد شاهد ایجاد و نصب تابلوهای  معرفی شهرستان ایوان به عنوان مسیر منتهی به مرز مهران باشیم چرا که مردم شهرستان افتخار می کنند امسال پذیرای حجم زیاد تری از زوار باشند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد