سرویس: دین و مذهب
کد خبر: 38578
|
11:48 - 1398/07/14
نسخه چاپی

چند روایت از عاشقانه‌های اربعینی/ تکرار سفرهای دلدادگی در مسیر بهشت

چند روایت از عاشقانه‌های اربعینی/ تکرار سفرهای دلدادگی در مسیر بهشت
خادمی برای امام حسین(ع) حس و حال خودش را دارد، فرقی نمی‌کند کجای دنیا باشی وقتی اسم سیدالشهدا بی‌تابت می‌کند. با این حال خادمان اربعین معتقدند حلاوتی که خادمی در جوار حرم امام حسین علیه‌السلام دارد، دل‌های آنها را به خدمت در مسیر بهشت، گره جدا نشدنی زده است.

به گزارشايلام بيدار، اربعین نزدیک است، مردمان دیار علویان هم خود را برای حضور در پیاده‌روی اربعین آماده می‌کنند هر کس به نحوی پای در کاروان عشق می‌گذارد؛ یکی راننده است، یکی خادم و مداح، یکی هم زوار می‌شود از هر قشری. جالب است اینجا صف مدیریتی شکسته می‌شود خیلی از مدیران نیز با کوله‌ای که کوله‌باری از عشق و ارادت به امام حسین(ع) را دارند راهی پیاده‌روی اربعین می‌شوند....

 

در اربعین سال 61 هجری قمری صدای پای اسب‌های کاروان حضرت زینب (س) شنیده می‌شود، همان زینبی که از روز اول برپایی خیمه اباعبدالله‌الحسین در صحرای کربلا تا اربعین دمی چشم بر هم نگذاشت و از دیدگانش فقط اشک و خون جاری شد.

با اینکه قرن‌ها از واقعه خونین کربلا می‌گذرد اما این روزها همه طوری درباره کربلا سخن می‌گویند که گویی عاشورا همین دیروز بود و اربعین همین فرداست...

شنیده‌اید؟ می‌گویند چند سالیست هم استانی‌های‌مان در عراق در صحن اصلی حرم آقا موکب برپا می‌کنند تا زائران با خیالی راحت و دلی خوش به زیارت سرور و سالار شهیدان بروند!!

بله.. درست شنیده‌اید، خادمان آقا ایرانی هستند، مازندرانی، هم‌استانی، هم‌شهری و شاید همسایه خودمان!!! اصلا خودمان می‌توانیم خادم باشیم، و چه نعمتی از این بالاتر..

برای عشق‌بازی و شرح دلدادگی چه مکانی از حرم حسین نزدیکتر و چه کاری از خدمت برای او بهتر!! این آرزوی هر عاشق دل داده‌ای است که در حالیکه چشممش به گنبد طلای حرم سیدالشهدا خیره شده با دستانش در حال خدمت‌رسانی به زائران اوست.

حال که به اینجا رسیدیم، بهتر است بدانید در آستانه اربعین امسال، کشور عزیزمان ایران ۲ هزار و ۸۰۰ موکب به کشور عراق اعزام کرده است، و خوشبختانه استان مازندران هم از این فیض الهی بی‌نصیب نبوده و بیش از 30 کاروان خود را راهی کربلا کرده است.

شاید این سؤال برایتان به‌وجود بیاید که موکب،داران و خادمان چه افرادی هستند و چگونه راهی این سفر معنوی می‌شوند، برای پاسخ به این سؤال به سراغ یک جوان ساروی که فردا به کربلا اعزام خواهد شد رفتیم و از او در مورد نحوه ورود و اعزامش و جزییات کار پرسیدیم.

میثم ماشینچیان؛  یکی از جوانان حاضر در موکب بیعت حسینی است، که در مورد نحوه عملکرد موکب در استان و کربلا به ارائه توضیحاتی پرداخت، از اینجا به بعد را از زبان خودش می‌خوانیم.

* همراهی شهید بلباسی در فعالیت‌های جهادی

او می‌گوید: مجموعه بیعت حسینی از سال ۱۳۹۰ با نام قرارگاه جهادی علمدار با همراهی شهید محمد بلباسی فعالیت‌های جهادی ارائه می‌کرد که من و دوستانم هم از اعضای فعال آن بودیم.

*اولین حضور در موکب 
 
ماشینچیان اضافه کرد: در ایام عید در خوزستان و در ایام تابستان در مازندران فعالیت‌های جهادی مختلفی انجام می‌دادیم، در سال ۹۳ که تحریکاتی از جانب داعش شروع شده بود با توجه به فرمان مقام رهبری در بخش خدمت‌رسانی با تشکیل گروهی ۵۰ نفره از ۱۸ تا ۳۵ ساله در کشور به‌عنوان تنها موکب مردمی راهی کربلا شدیم.

*جزء دو قرارگاه برتر کشور 

این خادم‌الحسین تصریح کرد:  در سال ۹۶ به دستور سردار نقدی که معاونت فرهنگی ستاد کل سپاه را برعهده داشتند با عنوان جهاد بین‌المللی و ترویج آن اقدام به ساخت یک حسینیه و تعمیر یک خانه محروم در روستای ام‌الرجی عراق کردیم و جزء دو قرارگاه برتر در کشور شدیم.

* امسال ۱۲۰ نفره شدیم

وی یادآور شد: امسال هم با نام موکب بیعت حسینی در گروهی ۱۲۰ نفره در صحن عقیله حرم موکب‌مان برپا خواهد شد، هزینه انجام شده برای خدمت‌رسانی اعم از پذیرایی، و انجام کارهای فرهنگی و غیره کاملا مردمی است.

 هر کدام از این ۱۲۰ نفر سفیر جمع‌آوری نذورات مردمی بودند و به لطف خدا بساط خادمی آقا میسر شد، من هم که در شرکت تولید روغن موتور کار می‌کنم این چند روز را مرخصی گرفتم تا با دل و جان برای رضای خدا و کسب محبت سیدالشهدا راهی سفر عشق شوم.

* آماده شدن بساط خادمی آقا با کمک مردم

ماشینچیان بیان کرد: هر کدام از این ۱۲۰ نفر سفیر جمع‌آوری نذورات مردمی بودند و به لطف خدا بساط خادمی آقا میسر شد، من که در شرکت تولید روغن موتور کار می‌کنم این چند روز را مرخصی گرفتم تا با دل و جان برای رضای خدا و کسب محبت سیدالشهدا راهی سفر عشق شوم.

 * خاطره‌‌ای از خادم حضرت معصومه(س) که آرزویش خادمی حسین بود 

این جوان با اشاره به خاطره‌ای ادامه داد: یکی از خادمان خانم که خادم حرم حضرت معصومه سلام الله علیها بود، تعریف می‌کرد؛ ایام قبل اربعین هر زائری که به حرم می‌آمد و قصد سفر کربلا داشت، التماس دعا می‌گفت و از آنها می‌خواست که به امام حسین علیه السلام بگویند که او را هم بطلبد.

وی ادامه داد: تا اینکه بعد چند روز دوستان تماس گرفتند که برای خادمی اربعین پذیرفته شده است، در  آن زمان خادمی به همه می‌گفت من توفیق زیارت کربلا را از زائرین حضرت معصومه (س) و امام حسین علیه السلام دارم. 

این خادم حسینی اضافه کرد: این خانم زمانی که در  قسمت پذیرش فعالیت می‌کرد، می‌گفت: تعدادی از همان زوار قم را در کربلا دیده و این دیدار بسیار براش مسرت بخش بود.

وی یادآور شد: نکته ای که خیلی برام جالب بود این بود که می‌گفت: هنگام خادمی به زوار سیدالشهدا هم دلش هوای قم رو داشت...ولی زیبایی حضور در محضر اباعبدالله(ع) دلش را تسکین می‌داد و این موضوع بهترین آرامش را به او داده بود.

* تا ابد اشک بریزیم کافی نیست 

ماشینچیان با اشاره به روایتی از پیامبراکرم، اظهار کرد: تمامی اشک و عزاداری‌ها چیزی جز درد و غمی که بر حضرت اباعبدالله گذشته نیست، تحمل واقعه عاشورا آنقدر برای عاشقان اهل بیت سخت هست که تا اگر ابد برایش اشک بریزیم کافی نیست.

وی در پایان گفت: به اعتقاد خودم خادمی در هرجا برای امام حسین(ع) حس و حال خودش را دارد، به خصوص که در کنار حرم امام حسین علیه السلام به شدت لذت بخش‌تر است که در محضر خود امام به زوارش خدمت کنیم، امیدوارم که تک تک اعمال خادمان مورد قبول حضرت قرار بگیرد و دل امام زمان(عج) شاد شود.

در ادامه به سراغ یکی از اعضایقرارگاه جهادی سجادیهرفتیم که قرار است در موکب عمود ۷۷۷ که متشکل از کادر ویژه درمانی است و در مسیر نجف به کربلا مستقر شده، به عنوان مسؤول رسانه و اطلاع‌رسانی خدمات‌رسانی کند.

*اعزام کادر ۱۲۵ نفره درمانی متخصص به کربلا

مرتضی صابریان گفت: امسال برای سومین سال متوالی در موکب ۱۲۵ نفری متشکل از۲۰  پزشک متخصص و عمومی، ۸ دندانپزشک، ۱۲ مترجم و مابقی پرستار و متخصصین مختلف در موکب عمود ۷۷۷ راهی کربلا می‌شوم.

وی افزود:  سال گذشته در حدود ۳۴ هزار مراجعه کننده داشتیم که از مهم‌ترین آنها می‌توانم به احیای بیمار رو به مرگ اشاره کنم که تحت درمان کادر درمانی موکب ما قرار گرفت و با برگشتن به زندگی به همه ما روحیه تازه‌ای بخشید.

*موکب یا درمانگاه شبانه‌روزی!

صابریان خاطرنشان کرد: ما در موکب به‌صورت شبانه‌روزی خدمات درمانی ارائه می‌کنیم و در این راه برایمان خستگی معنایی ندارد، بیماران از هر کشوری با هر زبانی که باشند زائر امام حسین (ع) هستند و مورد توجه کادر درمانی ما قرار می‌گیرند، در موکب ما مترجمان فعال هستند. 

 

 در این راه برایمان خستگی معنایی ندارد، بیماران از هر کشوری با هر زبانی که باشند زائر امام حسین (ع) هستند و مورد توجه کادر درمانی ما قرار می‌گیرند، در موکب ما مترجمان فعال هستند. 

*شوق رفتن به کربلا در وجودشان کم نشد

این خادم گفت: پزشکان و متخصصان چند روز گذشته را به سختی گذراند‌ند، عمل‌های جراحی پشت سر هم و حضور شبانه‌روزی در مراکز درمانی چیزی از شوق رفتن به کربلا و خادم‌الحسین شدن را در وجودشان کم نکرد.

وی اضافه کرد: همه ما دست از کار و زندگی برداشته و به شوق کسب رضای الهی و سیدالشهدا و ظهور امام زمان رخت بربستیم تا نوکری امام دلها را کنیم، و این مسیر را ادامه خواهیم داد.

این دو جوان مشتی از خروار افرادی بودند که در هر شرایطی پای حرف دل‌شان ایستادند و به ندای یا حسین یا حسین لبیک گفتند تا کربلا خالی نباشد، پر باشد از خادمان حسین...

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد