سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 38511
|
07:16 - 1398/07/13
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ملکشاهی مهیای استقبال از زائران اربعین

ملکشاهی مهیای استقبال از زائران اربعین
مردم شهرستان ملکشاهی افتخار می کنند امسال نیز همچون سالهای گذشته پذیرای حجم زیادی از زائرین اربعین باشند.

به گزارشايلام بيدار، مراسم اربعین به نماد واقعی ایجاد اتحاد و انسجام میان مسلمین تبدیل شده است، چند سالی است که با وجود مشکلاتی در کشور عراق عاشقان مکتب حسینی خطر را به جان می خرند و حماسه ای عظیم درپیاده رویی اربعین خلق می کنند.

 

در این میان نقش کشور عزیزمان ایران اسلامی نقشی پررنگ تر و سازنده تر است و استان ایلام هرچند استانی محروم ودور افتاده است اما به لطف قدوم مبارک زائران حسینی،ایلام ومهران به تمام کشور حتی برخی کشورهای اسلامی معرفی شده است.

 

رسیدن به مرز مهران از مرکز استان ایلام از دو مسیر میسر است یکی از آنها محور ایلام-صالح آباد- مهران و مسیر دوم محور ایلام- ملکشاهی- مهران است که زوار اباعبدالله الحسین در مسیر دوم برای رسیدن به مرز مهران از شهرستان ملکشاهی باید عبور کنند.

 

در سال گذشته در حماسه اربعین بیش از دو میلیون نفر ازمرز مهران به کشور عراق سفر کردند که از این مقدار جمعیت قابل توجهی مسیر شهرستان مکشاهی را برای رسیدن به مرز مهران انتخاب کردند.

 

این تعداد جمعیت با استقبال خوب مردم ملکشاهی روبرو شدند چرا که از آغاز شروع ورود زوار به شهرستان ملکشاهی مسئولین و مردم شهرستان با برپایی ایستگاه ها و موکب های و مراکز اقامتی جهت خدمت به زوار ابا عبدالله الحسین شبانه روز تلاش کردند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند و الحمدالله شاهد رضایت زائرین از مردم شهرستان ملکشاهی بودیم.

 

امسال نیز شهرستان ملکشاهی با ایجاد کمیته ها و ستادهای مختلف آماده پذیرایی از زائرین شده است و برنامه ریزی های لازم در حال صورت گرفتن است.

 

نکته ای که امسال را از سال گذشته متمایز می کند بهره برداری از پروژه بهسازی و تعریض جاده ترشابه است که زیر بارترافیک رفته است.

 

با بهره برداری از پروژه بهسازی جاده ترشابه، پیچ های خطرناک و حادثه ساز ترشابه حذف شده، طول مسیر کوتاهتر و ایمنی جاده بالاتر رفته،  شیب مسیر نیز کاهش پیدا کرده است و در هزینه سوخت خودرو های عبوری نیز موثر است.

 

اما امسال انتظاری که از مسئولین استانی داریم این است که در راستای معرفی این مسیر به زائرین عنایت ویژه ای را داشته باشند چرا که اگر قرار است نقشه راهی به زوار داده شود این مسیر ارتباطی هم درآن گنجانده شود چرا که این مسیر از این پتانسیلی برخوردار است که پذیرای ججم زیادی از زوار باشد.

 

امیدواریم که در ورودی و سطح شهر ایلام، شاهد ایجاد و نصب تابلوهای معرفی شهرستان ملکشاهی به عنوان مسیر منتهی به مرز مهران باشیم چرا که مردم شهرستان افتخار می کنند امسال پذیرای حجم زیاد تری از زوار باشند.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب