سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 38489
|
08:10 - 1398/07/11
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

موانع پیش روی توسعه صادرات باید از میان برداشته شود

 موانع پیش روی توسعه صادرات باید از میان برداشته شود
استاندار ایلام گفت:تمامی مسئولان ذیربط وظیفه دارند موانع پیش روی صادرات از مرزهای استان را شناسایی و برطرف کنند.

به گزارشايلام بيدار،"قاسم سلیمانی دشتکی"،استاندار ایلام ؛ در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: افزایش سهم صادرات غیر نفتی استان، کمک به اقتصاد کشور است.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم صادرات کالا از مرز مهران را به ۲ میلیارد دلار برسانیم که تحقق آن نیازمند حذف سخت گیری ها بی مورد و موانع صادراتی است.

استاندار ایلام افزود: تمامی مسئولان ذیربط وظیفه دارند موانع پیش روی صادرات از مرزهای استان را شناسایی و برطرف کنند چراکه در شرایط تحریم کشورهای غربی رونق صادرات با همسایگان می تواند راهکاری راهگشای برای برون رفت از شرایط کنونی باشد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: برخی از کالاها با توجه به فساد پذیری نباید در مرز متوقف شوند تا صادر کنندگان نیز بتوانند به راحتی کالاها و محصولات خود را به طرف مورد نظر عرضه کنند.

وی اضافه کرد: نباید قانون و تاجر را معطل کرد، کمک کنیم بار هر چه سریع تر از گمرک خارج شود و امیدواریم تا پایان سال رشد خوبی داشته باشیم

استاندار ایلام به تسهیل صادرات در پایانه مرزی مهران تاکید کرد و افزود: به منظور تفکیک مسیر تردد زوار اربعین و صادرات کالا در پایانه زرباطیه عراق بیش از ۲ هزار مترمربع زمین تسطیح و بیش از یک هزار و ۲۰۰ کامیون شن و ماسه اجرا شده است.  

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه چند نوع کالای قاچاق در مرز مهران وجود دارد، گفت: با قاچاق نفت و گازوئیل در این مرز به خوبی مبارزه شده است، کالای دیگر قاچاق داروهای مخدر است که در کشور عراق جرم بوده و قاچاق محسوب می شود و مسائل اخلاقی و حیثیتی بسیاری در پی دارد.

استاندار ایلام یادآور شد: باید اطلاع رسانی دقیق و گسترده در سطح رسانه های ملی و فضای مجازی برای مردم انجام و با قدرت جلو قاچاق داروهای مخدر گرفته شود.

وی ادامه داد: مورد سوم قاچاق مواد خوراکی است که در کشورمان قیمت آن بسیار ارزان تر از کشور عراق است و باعث شده قاچاق این کالاها در مرز صورت گیرد.

سلیمانی دشتکی گفت: زوار اربعین هم در استان های مسیر از جمله کرمانشاه و ایلام و هم در کشور عراق می توانند از موکب ها استفاده کنند بنابراین زوار از حمل مواد غذایی خودداری کنند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب