سرویس: وبگردی
کد خبر: 38486
|
07:23 - 1398/07/11
نسخه چاپی

تخلیه کامل حباب قیمت طلا و سکه/ روند ارزانی در این بازار ادامه خواهد داشت؟

تخلیه کامل حباب قیمت طلا و سکه/ روند ارزانی در این بازار ادامه خواهد داشت؟
رئیس کمیسیون طلا گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت طلا و سکه به طور میانگین ۱۷ درصد ارزان شده و همین کاهش قیمت موجب شده تا سطح تقاضا و داد وستد به شدت افت پیدا کند.

به گزارشايلام بيدار، محمد کشتی آرای در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: قیمت جهانی طلا در حال کاهش است و از ابتدای هفته هر اونس طلا بیش از ۳۰ دلار کاهش داشته است.

وی در ادامه افزود: کاهش قیمت اونس جهانی بر قیمت سکه تاثیر مثبت گذاشته و باعث شده تا قیمت هر سکه تمام بهار آزادی بین ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان کاهش یابد این درحالی است که نوسان قیمت ارز به حداقل خود رسیده است.

رئیس کمیسون طلا خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون قیمت طلا و سکه به طور میانگین ۱۷ درصد ارزان شده و همین کاهش قیمت موجب شده تا سطح تقاضا و داد وستد به شدت اُفت پیدا کند.

کشتی آرای در رابطه با خروج سرمایه‌ها از بازار طلا و سکه تصریح کرد: کاهش جذابیت و خروج سرمایه‌ها از بازار طلا و سکه بیشتر از این موجب کاهش قیمت‌ها نمی‌شود چراکه نرخ‌ها به قیمت واقعی خود رسیده اند و حباب قیمتی از بین رفته است.

وی عنوان کرد: حباب قیمت طلا و سکه به طور کامل از بین رفته و قیمت‌های فعلی که نتیجه ضرب قیمت جهانی و دلار است، واقعی بوده و ثبات در این بازار‌ها قابل لمس است.

رئیس کمیسون طلا با اشاره به آخرین نرخ‌های این بازار گفت: هم اکنون هر سکه طرح قدیم به قیمت ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴ میلیون تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۸۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی همچنین در خصوص قیمت طلا بیان کرد: قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی هزارو ۴۶۷ دلار، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۰۶ هزارو ۳۰۰ تومان و طلای ۲۴ عیار ۵۴۱ هزارو ۵۰۰ تومان است.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب