سرویس: اجتماعی
کد خبر: 38476
|
14:07 - 1398/07/10
نسخه چاپی

جزئیات خدمات امدادی هلال احمر در تابستان

جزئیات خدمات امدادی هلال احمر در تابستان
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جزئیات خدمات امدادی هلال احمر در طرح امداد و نجات تابستان امسال را اعلام کرد.

به گزارشايلام بيدار، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات  جمعیت هلال احمر با اشاره به طرح امداد و نجات هلال احمر در تابستان سال جاری،گفت: طرح امداد و نجات تابستان با هدف امدادرسانی به مسافران در ایام تابستان از 31 خردادماه سال جاری آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه داشت.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح امداد و نجات تابستان  یک هزار و 290 پایگاه و پست ثابت، موقت و سیار فعال بود، افزود: از این تعداد 559 پایگاه ثابت، 731 پست موقت و سیار بوده است و 5 هزار و 283 نفر روز نیروی عملیاتی برای اجرای این طرح فعالیت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره به کارگیری خودروهای عملیاتی برای اجرای طرح 94 روزه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: یک هزار و 43 دستگاه آمبولانس، 456 دستگاه خودروی نجات، 50 دستگاه خودروی عملیاتی، 480 دستگاه موتور سیکلت، یک هزار و 218 دستگاه سایر خودروهای عملیاتی و 24 فروند بالگرد برای اجرای طرح به کارگیری شد.

سلیمی با تاکید بر اینکه در این مدت 14 هزار و 694 مورد عملیات و خدمات از سوی نیروهای امدادی هلال احمر انجام شده است، بیان کرد: در این حوادث به 59 هزار و 342 نفر امدادرسانی شد که منجر به اعزام 8 هزار و 189 مصدوم به مراکز درمانی و رهاسازی یک هزار و 526 مصدوم در سوانح ترافیکی در محور های برون شهری شد.

وی ادامه داد: حوادث ترافیکی 49 درصد از کل ماموریت‌های امداد و نجات را به خود اختصاص داد، پس از آن عملیات‌های ساحلی، کوهستان و حوادث جوی 23 درصد از کل ماموریت‌های امداد و نجات را شامل شد و مراجعات حضوری و برنامه‌های مناسبتی هم 28 درصد از کل ماموریت‌های امداد و نجات را در بر گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به رشد 16 درصدی در عملیات‌های امداد و نجات نسبت به سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: تعداد عملیات امداد و نجات در طرح امداد و نجات تابستان 98، 10 هزار و 619 مورد بوده است که این آمار در مقایسه با سال گذشته 16 درصد  رشد داشته است.

سلیمی با بیان اینکه طرح امداد و نجات ساحلی از تاریخ 15 خردادماه آغاز و به مدت 110 روز ادامه داشت، گفت: برای اجرای طرح امداد و نجات ساحلی در سواحل دریای خزر (استان‌های گلستان، مازندران و گیلان) 29 پایگاه و پست فعال بود که 643 منطقه ممنوعه شنا( خطر آفرین) را با حضور 217 نفر در هر روز پوشش می‌داد.

وی بیان داشت:  908 ناجی در طرح ممنوعه در سواحل استان مازندران به هموطنان خدمت کردند و در این مدت 20 دستگاه آمبولانس، 55 دستگاه موتورلانس، 6 فروند قایق، 6 فروند جت اسکی و 16 دستگاه سایر خودرو های عملیاتی به کار گیری شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بیشترین عملیات ترافیکی،کوهستان،ساحلی،سیل و آبگرفتگی و... در استان‌های مازندران، اصفهان، گلستان و آذربایجان غربی انجام شده است، گفت: مازندران با یک هزار و 477 مورد عملیات 14 درصد از کل عملیات های انجام شده در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: پس از آن اصفهان با 953 مورد عملیات، گلستان با 620 مورد عملیات و آذربایجان غربی با 521 مورد عملیات، رکوردداران انجام عملیات امدادی در سراسر کشور در قالب اجرای طرح امداد و نجات تابستان بوده‌اند.

سلیمی با بیان اینکه در 94 روز اجرای طرح ملی امداد و نجات تابستانه 98 در محورهای برون شهری کشور 7هزار و 197 مورد ماموریت ترافیکی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر انجام شده است، تصریح کرد: این تعداد ماموریت ترافیکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 3 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در این مدت در ماموریت‌های ترافیکی 5 هزار و 551 مصدوم توسط آمبولانس‌های هلال احمر به مراکز درمانی انتقال و یک هزار و  477 نفر در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی یادآور شد: بیشترین عملیات ترافیکی در استان‌های مازندران، اصفهان و گلستان به وقوع پیوسته است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به رشد یک درصدی انجام عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی در محورهای برون شهری کشور، افزود: یک هزار و 526 نفر با انجام یک هزار و 243 عملیات نجات فنی در محورهای برون شهری کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر نجات داده شدند که بیشترین عملیات نجات فنی در محورهای استان قم (آزادراه قم -  تهران)، استان قزوین ( آزادراه قزوین– کرج) و استان کرمان (سیرجان – بندرعباس) انجام شده است.

سلیمی با بیان اینکه در طرح ملی امداد و نجات تابستانه 1398 به خصوص در استان‌های جنوبی کشور به دلیل وقوع پدیده مانسون به8 هزار و 279 تن از هموطنان آسیب دیده ناشی از سیل، طوفان و ..... امدادرسانی شد، عنوان کرد: به علاوه یک هزار و 10 نفر نیز نیز اسکان اضطراری یافتند؛ همچنین طی این مدت یک هزار و 698 بسته غذایی و سایر اقلام غذایی و زیستی مورد نیاز، میان آسیب دیدگان توزیع شد.

وی با اشاره به انجام 784 مورد ماموریت کوهستان در 94 روز اجرای طرح ملی امداد و نجات تابستان 98 در 31 استان کشور، گفت: این تعداد ماموریت نسب به مدت مشابه سال گذشته رشد 51 درصدی را در ماموریت‌های امداد و نجات کوهستان، نشان می‌دهد و در این مدت یک هزار و 82 نفر نجات، 274 نفر به مراکز درمانی انتقال و 129 نفر در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  متذکر شد: بیشترین ماموریت‌های کوهستان در استان‌های مازندران، تهران، البرز و فارس بوده و بیشترین ماموریت کوهستان در ارتفاعات دربند – تهران، عون ابن علی ، تبریز، کلکچال، شمیرانات، دشت میشان، همدان و عظیمیه کرج انجام شده است.

سلیمی مفقودی را بیشترین علت انجام ماموریت کوهستان در طرح ملی امداد و نجات تابستان  دانست و تاکید کرد: در طرح ملی امداد و نجات تابستان 1398 در ارتفاعات کشور 318 مورد ماموریت به دلیل مفقودی کوهنوردان و کوهپیمایان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر انجام شد.

وی درباره انجام عملیات نجات در سواحل دریا، گفت: در طرح ملی امداد و نجات تابستان 1398 در محیط های آبی کشور 679 ماموریت امداد و نجات به ثبت رسیده است که منجر به نجات یک هزار و 310 نفر، اعزام 106 نفر به مراکز درمانی و درمان یک هزار و 227 نفر در محل حادثه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: از نظر انجام ماموریت در محل وقوع حادثه رودخانه‌های و دریاچه‌های پشت سد نسبت به مدت مشابه رشد 53 درصدی و کاهش 37 درصدی ماموریت در سواحل دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد