سرویس: استان ایلام
کد خبر: 38470
|
09:55 - 1398/07/10
نسخه چاپی

آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس از 10 آذرماه

آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس از 10 آذرماه
رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام گفت: ثبت نام از افراد متقاضی نامزدی انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بر اساس برنامه زمانی اعلام شده ۱۰ آذر آغاز می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، "یوسف امیدی" با اعلام این خبر اظهار داشت: اختلافات سیاسی در هرجامعه ای اجتناب ناپذیراست و نقشی در تعیین صلاحیت نمایندگان ندارد.

وی افزود: برای تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شاخص ها و فاکتورهای خاصی مد نظر است و نیز از مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و سازمان ثبت احوال استعلام های مورد نیاز در مورد کاندیداها اخذ می شود ضمن اینکه تحقیقات محلی نیز از فرد انجام می شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام یادآور شد: گرایش های سیاسی هیچ نقشی در تایید یا عدم تایید صلاحیت کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارد.

امیدی تاکید کرد: بر اساس جدول زمان بندی انتخابات، ثبت نام از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از دهم آذرماه به مدت یک هفته انجام می گیرد و سپس فرایند بررسی صلاحیت این افراد توسط شورای نگهبان هیات های نظارت بر انتخابات استانی آغاز می شود.

امیدی تاکید کرد: داوطلبانی که از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ خردادماه از سمت های خود استعفای رسمی داده اند و استعفای آنها مورد تایید رییس اداره تابعه خود قرار گرفته و از سوی رییس اداره جانشین برای پست آنها به طور رسمی و قطعی انتخاب شده حق ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند.

وی گفت: بعد از اتمام ثبت نام کاندیداها، از تاریخ ۱۷ تا ۲۶ آذرماه استعلام صلاحیت شرکت کاندیداها در انتخابات از مراجع چهارگانه و تحقیقات محلی توسط هیات های اجرایی بخش و شهرستان و سپس استان شروع می شود و در مراحل بعدی هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت و شورای نگهبان به روند تایید صلاحیت ها نظارت دارند و نامزدهای رد صلاحیت شده بعد از اعلام اسامی می توانند اعتراض کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام افزود: نتیجه نهایی اسامی تایید صلاحیت شده زیر نظر شورای نگهبان ۲۲ بهمن به وزارت کشور اعلام می شود و طبق مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به صلاحیت اعضای هیات های اجرایی و نظارت و اطمینان از عملکرد بی طرفانه آنها تلاش می شود هیچ حقی از داوطلبان ضایع نشود.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد