سرویس: اجتماعی
کد خبر: 38437
|
07:33 - 1398/07/10
نسخه چاپی

مهلت ثبت‌نام در مدارس آموزش از راه دور تا پایان مهر

مهلت ثبت‌نام در مدارس آموزش از راه دور تا پایان مهر
مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 1615 واحد آموزشی داریم، گفت: ثبت‌نام در مدارس آموزش از راه دور تا پایان مهر ادامه دارد.

به گزارشايلام بيدار، گودرز شاهمرادی مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش از راه دور ظرفیت تکمیلی برای آموزش دانش‌آموزان است و یک روش آموزشی با انعطاف است تا همه دانش‌آموزان بتوانند از نعمت تحصیل برخوردار شوند. 

وی با بیان اینکه آموزش از راه دور در دوره اول و دوم متوسطه اجرا می‌شود، افزود: در حال حاضر 1615 واحد آموزش از راه دور در کشور فعالیت دارند و  172 هزار دانش‌آموز از این مدل آموزشی استفاده می‌کنند.

شاهمرادی با بیان اینکه آموزش از راه دور به شکل نیمسالی واحدی است، ادامه داد: آموزش از راه دور دارای ظرفیت زیادی است اما خیلی از افراد جامعه، آن را نمی‌شناسند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش از راه دور در کنار آموزش حضوری است و رقیب آن نیست، اضافه کرد: برنامه سال تحصیلی جدید به مدارس ابلاغ شده است و جلسات ما به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس آموزش از راه دور در 2 گروه لازم‌التعلیم و بزرگسالان فعالیت دارند، گفت: زمان ثبت‌نام تا اول مهر بود اما تا یک ماه تمدید کردیم تا دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شده و ترغیب به تحصیل شوند البته برخی از کودکان بازمانده از تحصیل، کودکان کار هستند و همچنین کودکانی که به هر دلیلی امکان تحصیل در مدارس روزانه از آنها سلب شده است.

وی تصریح کرد: همانطور که گفتم زمان ثبت‌نام تا اول مهر بود و کلاس‌ها آغاز شده است اما برای افرادی که در این ماه ثبت‌نام می‌کنند، کلاس‌های جبرانی برگزار می‌کنیم.

شاهمرادی درباره هزینه مدارس آموزش از راه دور افزود: شهریه کم است تا دانش‌آموزان احساس نکنند بحث مالی مانع تحصیل است و هر کجا احساس کنیم افراد امکان مالی ندارند، رایگان ثبت نام می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های ما بحث استقرار سامانه‌های الکترونیکی است، گفت: باید تا سال 1400 تمام مدارس آموزش از راه دور، خدمات الکترونیک و محتوای غنی داشته باشند که 90 مدرسه تاکنون این طرح را انجام دادند.

شاهمرادی با بیان اینکه خدمات آموزش از راه دور به شکل نیمه حضوری است، افزود: برای هر واحد درسی 6 ساعت حضوری پیش بینی شده و بقیه به شکل مکمل است؛ کلاس‌های ما فشرده‌تر است و بخشی از نمرات، کلاسی است و باید دانش‌آموز  حضور پیدا کند.

انتهای پیام/ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب