سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 38400
|
07:04 - 1398/07/09
نسخه چاپی

دانشگاه آزاد باید دغدغه‌های مقام معظم رهبری در علم و فرهنگ را پیاده کند

دانشگاه آزاد باید دغدغه‌های مقام معظم رهبری در علم و فرهنگ را پیاده کند
معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بعد علم، دانش و فرهنگ را پیاده کند.

به گزارشايلام بيدار، بیست و دومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با حضور  احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه در واحد زاهدان برگزار شد.

حیدری در این جلسه با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه بزرگ و درهم تنیده ای است که بدون وابستگی به منابع و بودجه دولتی فعالیت خود را با کمک یک میلیون تومانی امام خمینی (ره) آغاز کرده است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در تحقق اصل 44 قانون اساسی گام مؤثری بردارد، اظهار داشت: این دانشگاه در پرورش نیروهای نخبه به منظور خدمت به کشور اهتمام جدی داشته است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب، دانشگاه‎های کشور باید بتوانند به صورت استانی و با بهره مندی از پتانسیل‎های موجود منطقه ای، زمینه پرورش استعداد‎ها و فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه مناطق و حل مسائل و مشکلات را فراهم کنند.

حیدری کارآرایی و بهره وری را مستلزم برنامه ریزی صحیح و درست دانست و به رویکرد مدیریت جهادی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: با رویکرد ایثار، شهادت و عشق به رهبری و نظام فعالیت های فرهنگی شدنی است. دانشگاه آزاد اسلامی باید دغدغه های مقام معظم رهبری را در بعد علم، دانش و فرهنگ پیاده کند.

وی تأکید کرد: شرکت های دانش بنیان باید به منظور ایجاد زمینه اشتغال برای دانشجویان و دانش آموختگان، عدم وابستگی به شهریه و افزایش منابع درآمدی غیرشهریه ای توسعه یابند.

 سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این در جلسه گفت: خوشبختانه تعاملی خوبی بین این دانشگاه و سایر نهادها در استان برقرار است.

حیدری در مراسم تجلیل از ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به قیام تاریخی مردم سیستان پس از واقعه عاشورا که به خونخواهی از امام حسین (ع) انجام شد، گفت: این قیام نخستین قیام علیه یزید قبل از قیام مختار بود.

وی با تأکید بر اینکه رزمندگان و بازماندگان دوران دفاع مقدس به زندگی ما برکت می دهند، گفت: همه باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به این مملکت آسیبی نرسد.

در ادامه این مراسم از با اهدای لوح یاد بود از 20 نفر از پرسنل رزمنده دفاع مقدس واحد زاهدان تجلیل شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد