سرویس: اجتماعی
کد خبر: 38351
|
11:36 - 1398/07/07
نسخه چاپی

چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند؟

چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند؟
رئیس پانزدهمین کنگره اورژانس و بیماری های کودکان گفت:بیماران پیوندی، سالمندان‌، مادران باردار و افراد دچار سوءتغذیه باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

به گزارشايلام بيدار، علی اکبر سیاری رئیس پانزدهمین کنگره اورژانس و بیماری‌های کودکان و فوق تخصص کودکان با بیان اینکه ۲۰۰ ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود، اظهار داشت: اکنون برای ۴ ویروس که عامل آنفلوانزا هستند واکسن ساخته می‌شود و این واکسن‌ها در ایران استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیماران پیوندی، سی اف، سو تغذیه ، سالمندان و مادران حامله باید واکسن آنفلوانزا مصرف کنند،تصریح کرد :این باور غلط که نباید واکسن‌ها را استفاده کرد، غلط است.

این فوق تخصص کودکان با بیان اینکه واکسن های آنفلوانزا ی مصرفی در ایران قابل اعتماد است، افزود:کمبود ویتامین D در ایران افزایش یافته است.

سیاری با تاکید بر اینکه استاندارد اکثر ویتامین‌ها و مکمل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کودکان تولیدی داخل از مشابه خارجی آنها بالاتر است،گفت: باید بعد از ۲سالگی تا ۱۲سالگی روزانه ۸۰۰ واحد به کودکان ویتامین بدهیم و از ۱۲سالگی تا ۶۵سالگی نیز افراد باید ماهانه یک ویتامین D مصرف کنند.

رئیس پانزدهمین کنگره اورژانس و بیماری‌های کودکان با بیان اینکه کمبود آهن در مادران باردار یکی از عوامل مرگ مادران است، افزود:در سال در ایران ۵۷۰ هزار کودک و در دنیا ۱۳۰میلیون کودک به دنیا می‌آید که ۶۰درصد نوزادان رسیده دچار زردی می شوند.

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان بیلی روبین در خون نوزادان باعث بروز زردی می شود ابراز داشت: اگر میزان زردی به درجه ۲۰برسد روی مغز نوزاد اثر می گذارد.

این فوق تخصص کودکان با بیان اینکه ۷درصد دختران دچار عفونت ادراری می شوند،افزود:بر اساس آمار بهداشت جهانی در کشورهای پیشرفته به ازای هر هزار تولد زنده ۶کودک فوت می کنند که این آمار در ایران در سال۲۰۱۸ ۱۵.۶ دهم درصد است.

رئیس پانزدهمین کنگره اورژانس و بیماری های کودکان با بیان اینکه زردی در اطفال باید تا دوهفتگی و در اطفال نارس تا ۳هفتگی خوب شود،افزود:اگر بعد از این مدت ادامه داشته باشد باید بررسی های زیادتری صورت گیرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد