سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 38321
|
06:55 - 1398/07/07
نسخه چاپی

افزایش استقبال داوطلبان خارجی تحصیل در ایران از آزمون سامفا

افزایش استقبال داوطلبان خارجی تحصیل در ایران از آزمون سامفا
معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم از افزایش استقبال داوطلبان خارجی تحصیل در ایران از آزمون سامفا خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، بهادر باقری معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش استقبال داوطلبان خارجی تحصیل در ایران از آزمون سامفا خبر داد.

وی افزود:  پنجمین آزمون استاندارد و زبان و ادبیات فارسی در بخش‌‌های نوشتاری، گفتاری، درک مفاهیم و شنیداری شهریورماه سال جاری مابین صدها نفر از داوطلبان آزمون زبان فارسی ورود به دانشگاه‌های کشور با موفقیت برگزار شد.

باقری ادامه داد: این آزمون بر اساس آیین نامه مصوب سال ۱۳۹۶ وزارت علوم و بر اساس شرح وظایف قانونی این وزارت برگزار شده و مقرر است که هر سال در سه مرحله؛ خرداد، شهریور و دی‌ماه انجام شود.

معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه استقبال داوطلبان خارجی تحصیل در ایران از این آزمون با شیب تندی رو به افزایش است ، تصریح کرد: سامفا، آزمون دانشگاهی بوده و در سطح کیفی، ملاک ورود و تحصیل کردن در دانشگاه‌های داخل کشور تنها این آزمون است.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب