سرویس: دین و مذهب
کد خبر: 38290
|
07:34 - 1398/07/06
نسخه چاپی

شرط حیات زندگی مؤمنانه/ رونمایی از زیبایی‌های عاشورا در یک مجله مهدوی

شرط حیات زندگی مؤمنانه/ رونمایی از زیبایی‌های عاشورا در یک مجله مهدوی
در تازه‌ترین شماره مجله موعود آمده است: عاشورا تنها یک مصیبت نیست؛ چرا که هیچ مصیبتی زیبا نیست؛ مگر آنکه هدفی متعالی و انسان‌ساز در بطن خود داشته باشد؛ از همین‌روست که شهادت امام حسین (ع) و یارانش در کربلا در نگاه حضرت زینب (س) زیبا جلوه می‌کند.

به گزارشايلام بيدار، ویژه نامه محرم مجله موعود(شماره ۲۲۳-۲۲۴ ) منتشر شد. در این ویژه‌نامه عناوینی نظیر «مرابطه مؤمنانه منتظرانه»، رونمایی از زیبایی‌های عاشورا،‌تحلیل ناصحیح عاشورا بدون ظهور، اثبات نقش یهود در شهادت امام حسین (ع)، مسلمانان هند، ملزم به افول و ظهور و افول نظم بین‌المللی لیبرال پیش‌روی مخاطبان قرار داده شده است.

شرط حیات زندگی مؤمنانه

در سرمقاله این شماره با عنوان «مرابطه مؤمنانه منتظرانه» می‌خوانیم: اعلام دینداری و ایمان زبانی، کفایت از تحقق ایمان در انسان و برخورداری جانش از لقمه‌های نورانی نمی‌کند، مجاهدت با مال و جان، موجب به شکوفه نشستن نهال دینداری، کشف حقایق مستتر، منور شدن جان مؤمنان و سرانجام، بسط و تعمیق جغرافیای دینداری در گستره زمین می‌شود؛ مگر جز این است که قبیله ایمان، سنن الهی و احکام آسمانی از مسیر مجاهدت مجاهدان در اقصا نقاط عالم گسترده شده و تاریکی‌های جهل را از صفحات قلب چند صد میلیون نفر از بندگان خدا زدوده است؟ و هر کجا که مسلمانان دست از مجاهدت برداشته، خوار و زمین‌گیر شده و مشرکان و کفار بر جان و خاک آنان مستولی گشتند. جهاد با مال و جان و آمادگی برای جهاد، شرط حیات مؤمنانه و زمینه‌ساز مبسوط‌ الید شدن امام برای زدودن کفر و شرک و نفاق از پهنه زمین و بسط دولت کریمه است. 

رونمایی از زیبایی‌های عاشورا

در بخش دیگر این مجله با عنوان «رونمایی از زیبایی‌های عاشورا» آمده است: عاشورا تنها یک مصیبت نیست؛ چرا که هیچ مصیبتی زیبا نیست؛ مگر آنکه هدفی متعالی و انسان‌ساز در بطن خود داشته باشد؛ از همین‌روست که شهادت امام حسین (ع) و یارانش در کربلا در نگاه حضرت زینب (س) زیبا جلوه می‌کند؛ چون این مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها برای غبارروبی از «حقیقت محمدی»، اصلاح جامعه اسلامی و احیای کرامت‌های انسانی بوده است؛ حال آنکه در پشت چهره مصیبت، هیچ حقیقت زیبا و قابل ستایشی نهفته نیست. بخشی از زیبایی‌های حماسی واقعه کربلا را می‌توان در صحنه‌های زیر به تماشا نشست:

- امتناع امام حسین (ع) از شروع جنگ و خونریزی و تلاش در روشنگری و هدایت دشمنان تا آخرین لحظات؛

- پیوستن زهیر بن قین به سپاه اباعبدالله (ع) به توصیه همسر حسینی‌مرامش، دَلْهم، که نشان‌دهنده نقش تعیین‌کننده زنان در کربلاست

و ... .

چرا ما چشم زیبابین نداریم و به جای دیدن ظرافت‌ها و زیبایی‌های بی‌بدیل این مینیاتور الهی، تنها سرهای برآمده بر نیزه، اجساد افتاده بر خاک، خیمه‌های آتش گرفته، دربه‌دری کاروان اسیران، خون و آتش و عطش را می‌بینیم و بس؟! شایسته‌تر آن است که در مجالس بزرگداشت قیام حسینی روی پرچم‌ها این جمله نوشته شود: به مجلس حماسه حسینی خوش آمدید.

حلقه نصرت خدا

مقاله تحلیل ناصحیح عاشورا بدون ظهور که مربوط به سخنرانی آیت‌الله سیدمهدی میرباقری است، می‌خوانیم:‌ اگر کسی عاشورا را به تنهایی تحلیل کند، یک تحلیل صددرصد ناقص است. در این زنجیره، واقعه عاشورا تعریف می‌شود که یک طرفش عاشوراست و طرف دیگر ظهور و بعد از ظهور، رجعت حضرت سیدالشهدا (ع) است. این حلقه، حلقه نصرت خداست که «إِنَّهُ کَانَ مَنْصُورًا» یعنی ایشان قبل از حادثه، منصور بوده‌اند، هنگام حادثه، منصور بوده‌اند و بعد از حادثه، توسط ائمه و امام زمان (عج) نصرت می‌شوند و بعد از امام زمان(ع) هم به واسطه رجعت، که یک رجعت کامل است.

اثبات نقش یهود در شهادت امام حسین (ع)

همچنین در موضوعی دیگر با عنوان «اثبات نقش یهود در شهادت امام حسین (ع)» به قلم محمد ابراهیم‌نیا و علی نوفرستی بیان شده است:‌ در یکی از زیارت مطلقه امام حسین (ع) با سند معتبر چنین می‌خوانیم: «وَ اَشْهَدُ اَنَّ الَّذینَ سَفَکُوا دَمَکَ، وَ اسْتَحَلُّوا حُرْمَتَکَ، مَلْعُونُونَ مُعَذَّبُونَ عَلی لِسانِ داوُدَ وَ عیسَی بْنِ مَرْیَمَ، ذلِکَ بِما عَصَوْا وَ کانُوا یَعْتَدُونَ»؛ و گواهی می‌دهم که حقاً آنان که خونت را ریختند و حرمت تو را از بین بردند، ملعونند و معذب هستند بر زبان داوود و عیسی بن مریم و این به خاطر آن گناهی است که کردند و مردمی تجاوزکار بودند.

اکنون سؤال اینجاست که چه کسانی توسط حضرت داوود (ع) و عیسی بن‌ مریم (س) لعنت شده‌اند؟ پاسخ این سؤال نه به کنایه، بلکه صراحتاً در آیه شریفه ۷۸ سورة مبارکه «مائده» آمده است: «لُعِنَ الَّذِینَ کفَرُوا مِنْ بَنِی إِسْرَائِیلَ عَلَی لِسَانِ دَاوُودَ وَ عِیسَی ابْنِ مَرْیمَ ذَلِک بِمَا عَصَوْا وَ کانُواْ یعْتَدُونَ»؛ کافران از بنی‌اسرائیل به زبان داود و عیسی بن مریم لعنت شدند. لعنت شدنشان بدین سبب بود که (از فرمان‌های خدا و پیامبران) سرپیچی کردند و همواره (از حدود الهی) تجاوز داشتند.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب