سرویس: استان ایلام
کد خبر: 38263
|
17:08 - 1398/07/04
نسخه چاپی

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) عنوان کرد؛

اجرای 5616 پروژه محرومیت زدایی در استان ایلام توسط سپاه

اجرای 5616 پروژه محرومیت زدایی در استان ایلام توسط سپاه
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) گفت: طی سال های اخیر 5616 پروژه محرومیت زدایی در استان ایلام عملیاتی شده و یا در حال پیگیری است.

به گزارشايلام بيدار، "سردار جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در آیین افتتاح وبهره برداری از 1005 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی سپاه با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران گفت: استان ایلام با 430 کیلومتر مرز مشترک باعراق وجمعیتی کمتر از 220 هزار نفر ابتدا به شکل عشایری ابتدا سا زمان مردم پیدا کردند وتوانستیم  به شکل یک لشکر سازماندهی پیدا کرده وپیروزی های بزرگی را رقم بزند وامروز همه در همه موقف گاهها ومسائل حساس کشوری آماده خدمت رسانی هستند.

 


وی اظهار کرد: طی سال های اخیر 5616 پروژه مختلف نظیر پل، بهسازی چشمه ها ، مسکن محرومین، به زیر کشت رفتن 1300 هکتار از اراضی و... عملیاتی شده و یا در حال پیگیری است.

 


شاکرمی افزود: تاکنون ساخت948 منزل مسکونی  را در دستور کار قرار دادیم که در قالب طرح شهید شوشتری 409 مورد با مشارکت کمیته امداد در مناطق مختلف استان تحویل داده شد ودر فازدوم 222 مورد آماده بهره برداری است.

 


وی با اشاره به  پروژه های آب رسانی گفت: پروژه آب رسانی 16 مورد برای روستاها وعشایر، لایروبی آنهار مخصوصا بعد از سیل پمپاژدارهایی که در مسیر سیل بودند 188 مورد شناسایی شده وبه تناسب موتورها وضرر که دیدند به صورتت بلاعوض با اعتبار 10 میلیارد ریال تعمیر شد.

 


فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به نقش مساجد درتربیت نسل های آینده گفت: تاالان 15 مسجد به صورت کامل احداث شده وبالغ بر100 مسجد هم با محوریت روستاها ومناطق محروم هم در احداث آن کمک هایی صورت گرفته است.

 


وی با اشاره به سایر پروژه های محرومیت زدایی گفت: کمک به احداث منزل محرومین 50 مورد ، زمین ورزشی 2  مورد، احداث 320 چشمه سرویس های بهداشتی با امکانات کامل ، پل 8 مورد از اقدامات سپاه در راستای محرومیت زدایی بوده است.

 


شاکرمی در خصوص افتتاح 1005 پروژه گفت: برای 1005 پروژه شامل 443 مورد ساخت منازل ، 16 مورد آب رسانی ، 22  مورد لای روبی و احداث 15 مسجد که بیش از 170 میلیارد هزینه شده است.

 


وی در خصوص خدمت رسانی در سیل گفت: در سیل 100 واحد را احداثی تحویل گرفته که  30واحد شروع شده و 200 واحد هم تعمیر به صورت اساسی تحویل گرفتیم که ان شا الله به اتمام خواهد رسید.

 


شاکرمی در خصوص ماجرای احداث کانال برای کمک به کشاروزان گفت: کاری که در سیل انجام دادیم کانالی در شهرستان سیروان که دوستان جهاد کشاورزی آن  را 6میلیون ریال برآورد کردند ما با مشارکت خیرین حدود 2 میلیارد و 750 میلیون  ریال انجام دادیم کاری که 6ماه طول می کشید با کار جهادی ظرف 15 روزو با کمترین هزینه تحویل دادیم که  70 هکتارزیر کشت برنج رفت و 300 خانوار از آن بهره مند شده که کانال 50 متر بود و 8متر باید بالا می آمد و3 متر عرض آن بود که با کار جهادی به اتمام رسید وباعث خوشحالی مردم شد.

 


فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تصریح کرد: این پروژه ها با هدف خوشحال کردن ورفع محرومیت مردم مناطق مختلف استان برداشته شده و در آینده قدم های محکم تری را دراین راه خواهیم برداشت.

 

 

انتهای پیام/ش
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب