سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 38069
|
06:46 - 1398/07/01
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

اماواگرهای بازگشایی تونل اربعین در ایوان

اماواگرهای بازگشایی تونل اربعین در ایوان
بازگشایی تونل اربعین یکی از مطالبات مردم شهرستان ایوان است که امیدواریم مسئولان در راستای بازگشایی کامل تلاش کنند.

به گزارشايلام بيدار،تونل اربعین یکی از زیباترین و بزرگترین تونل‌های ایران حد فاصل استان کرمانشاه و ایلام است.

یک سمت این تونل متعلق به استان ایلام و سمت دیگر آن تحت مدیریت استان کرمانشاه است ارتفاع کوه قلاجه از سطح دریا ۲۱۵۰ متر می‌باشد.

این تونل دو استان کردنشین کرمانشاه و ایلام را به هم متصل می‌کند. این تونل برای کاهش مسیر از نظر زمانی و همچنین کاهش خطرات بسیار موثر است.

این تونل ۲۵۰۰ متر طول دارد و از آن  می توان به عنوان مسیر راهیان کربلا یاد می‌شود، که بازگشایی  این تونل ۱۲ نقطه حادثه خیز را از جاده حذف می‌شود و همچنین حدود ۱۵ کیلومتر مسیر نزدیکتر می‌شود.

همانطور که در مقدمه این گزارش بیان شد با بازگشایی این مسیر بسیاری از مشکلات رانندگان حل خواهد شد اما شاید نکته ای که می توان  مورد توجه قرار داد این است که سال گذشته شهرستان ایوان در ایام اربعین پذیرای خیل عظیمی از زائران بود که مسیر شهرستان ایوان را برای رسیدن به مرز بین المللی مهران انتخاب کرده بودند با توجه به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم بازگشایی این تونل از ضروریات است.

تونل اربعین سال گذشته در راستای تسهیل در تردد زوار اربعین بازگشایی شد اما با توجه به اینکه سیستم روشنایی و تهویه آن تکمیل نشده بود ماهها است که دوباره مسدود شده است و مسیر قبلی یعنی  گردنه قلاجه مسیر جایگرین رانندگان شده است.

رفع نواقص تونل تا قبل از اربعین

در این راستا خبرنگار ما به سراغ مدیر راه وشهرسازی شهرستان رفته است.

"هادی اعظمی"؛ مدیر راه وشهرسازی ایوان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به هماهنگی های لازم برای راه اندازی تونل اربعین تا قبل از اربعین امسال گفت: همانطور که می دانید تونل اربعین به خاطر عدم نصب سیستم روشنایی و تهویه مدتی است که تردد در آن امکان پذیر نیست رانندگان از مسیر جایگزین تونل قلاجه  تردد می کنند.

وی  گفت: با توجه به اینکه شرکت جنرال مکانیک  پیمانکار تونل می باشد طی بازدید های نامحسوسی که صورت گرفته است در حال حاضر مشغول به نصب روشنایی و تکمیل سیستم تهویه می باشدومراحل پایانی را می گذراند.

مدیر راه و شهرسازی  افزود: طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است امیدواریم تا اربعین تونل زیر بار ترافیک رود و نواقص آن مرتفع شود.

هرچند بازگشایی  کامل این تونل برای مردم سالهای سال است مورد توجه است اما امیدواریم مسئولان این بار خبر بازگشایی کامل آن را برای همیشه ها در رسانه منتشر کنندودر گیرودار وعده ها قرار نگیرند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد