سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 38064
|
07:00 - 1398/06/31
نسخه چاپی

مدیر هلال احمر مهران خبرداد؛

هلال احمر مهران آماده خدمات دهی به زائرین اربعین/ فعالیت شبانه روزی 60 امدادگر و نجاتگر

هلال احمر مهران آماده خدمات دهی به زائرین اربعین/ فعالیت شبانه روزی 60 امدادگر و نجاتگر
مدیر هلال احمر شهرستان مهران از آمادگی این جمعیت جهت پوشش امدادی و خدمات دهی به زائرین اربعین خبر داد.

"سجاد نظریان زاده"، مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان مهران در گفتگو باایلام بیدارگفت: جمعیت هلال احمر شهرستان مهران فعالیت خود را در دو بعد نرم افرازی و سخت افزاری جهت خدمات رسانی به زائرین حماسه بزرگ اربعین آغاز کرده است.

 

وی اظهار کرد: بعد نرم افزاری آن شامل بازآموزی نیروهای شرکت کننده در حماسه اربعین، بروزرسانی اطلاعات و تجارب نجاتگران و امدادگران، بررسی معایب و مزایای فعالیت های هلال احمر در سالهای گذشته در بحث اربعین و شناسایی نقاط ضعف و قوت و تلاش در جهت رفع کمبودها و نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، تشکیل جلسات هماهنگی با اعضای کمیته امداد و نجات شهرستان در جهت بهبود عملکرد وپوشش امدادی مناسب در ایام اربعین می باشد.

 

نظریان زاده افزود: این جمعیت در بحث سخت افزاری نیز اقداماتی از قبیل تعمیر و تجهیز پایگاههای امداد و نجات ثابت و رفع مشکلات آنها، تجهیز تیم های عملیاتی و واکنش سریع شهرستان، تعمیر و نگهداری خودروهای امدادی و آماده بکارنمودن آنها، تعمیر و نگهداری ساختمان های اداری جمعیت جهت اسکان عوامل امدادی مرکز استان و استان های معین، آموزش نیروهای امدادی و تزریق تیم های بیشتر به بدنه امداد و نجات شهرستان انجام داده است.

 

مدیر هلال احمرمهران گفت: وظیفه اصلی ما در اربعین بحث امداد و نجات و عضوبودن در کارگروه اسکان اظطراری است که تمهیدات لازم برای این امر اندیشیده شده است.

 

وی تصریح کرد: در ایام اربعین بیش از 60 نفر از امدادگران و نجاتگران و اعضای جوانان و داوطلبان به صورت شبانه روزی در سطح شهرستان و پایانه مرزی مهران بکارگیری خواهند شد.

 

نظریان زاده ادامه داد: امسال تعداد 10 تخته چادر راپال با ظرفیت 2500 متر مربع جهت اسکان موقت زائرین در نظر گرفته شده است.

 

مدیر هلال احمرمهران افزود: یک فروند بالگرد با تلاش مدیر هلال احمر استان جهت مأموریت های این جمعیت در طول سال بویژه اربعین به استان تخصیص داده شد و ما به عنوان عضو و کمک کار ستاد اسکان استان ارائه خدمت خواهیم کرد.

 

وی یادآور شد: برنامه ریزی های لازم در خصوص پوشش امدادی مورد نیاز انجام گرفته و تمام عوامل امدادی و کارکنان جمعیت تا پایان حماسه بزرگ اربعین به صورت 24 ساعته آمادگی خدمت به این عزیزان را دارد.

 

نظریان زاده در پایان گفت: ان شاالله جمعیت هلال احمر تمام تلاش و کوشش خود را بکار خواهد گرفت که خدمت مفیدی در خور شأن زائران اباعبدالله الحسین ارائه نماید.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد