سرویس: استان ایلام
کد خبر: 38056
|
09:10 - 1398/06/31
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ملکشاهی درتکاپوی ماه مهر/ چهارهزار دانش آموز ملکشاهی راهی مدارس می شوند

ملکشاهی درتکاپوی ماه مهر/ چهارهزار دانش آموز ملکشاهی راهی مدارس می شوند
در سال تحصیلی جدید چهار هزار دانش‌آموز ملکشاهی با شور و شوق در مقاطع مختلف تحصیلی وارد مدارس می‌شوند.

به گزارشايلام بيدار، بازهم با پایان یافتن فصل تابستان بوی مهر در شهرها و کوچه های کشورمان پیچیده است.

 

باز هم مدارس چشم به در دوخته اند و به انتظار نشسته اند تا سال تحصیلی جدید را همراه با دانش آموزان آغاز کنند.

 

با آغاز سال تحصیلی در اول مهر، دانش آموزان به شوق آموختن، روانه مدرسه می شوند.

 

همه ساله با شروع ماه مهر کوچه ها و خیابان ها رنگ و بوی دیگری پیدا می کنند و شور و شوق دانش آموزان جلوه زیبایی به جامعه می بخشد.

 

 

شور و شوق دانش آموزان ملکشاهی در سال تحصیلی جدید

 

درآستانه فرارسیدن سال تحصیلی جدید، همه امکانات آموزش اعم از فضاهای آموزشی نظیر مدارس، معلمان، دانش آموزان و والدین برای استقبال از آغاز سال تحصیلی خود را آماده نموده اند.

 

ذوق و شوق دانش آموزان با خرید لوازم تحریر و لباس مدرسه دوچندان شده است و لحظه شماری آنها برای آغاز درس و مدرسه و دیدار همکلاسیهای خود وصف ناپذیر است.

 

دانش آموزان و والدین آنها از نوشت افزار ایرانی، کیف و کفش و لباس فرم مدارس گرفته تا نحوه ایاب و ذهاب و سرویس مدرسه را مهیا ساخته اند.

 

در شهرستان ملکشاهی اغلب مدارس داخل شهر و روستاها دارای کیفیت فیزیکی و ساختمانی مناسب اند و با همت طرح هجرت بسیج دانش آموزی و همکاری مدیران آنها، رنگ آمیزی و مرمت شده و آماده پذیرایی از ورود دانش آموزان هستند.

 

مهد کودک ها، مراکز پیش دبستانی، کانون ها و دارالقرآن آموزش و پرورش شهرستان، همه و همه به زودی شاهد حضور دانش اموزان می باشند.

 

مدارس سیار عشایری و روستایی در مناطق دورافتاده شهرستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آماده شروع درس و مشق اند.

 

والدین که از ارتقاء فرزندان خود به کلاس پایه جدید تحصیلی احساس رضایت دارند با شور و اشتیاق منتظرند فزندان دلبندشان از روز اول مهر در جمع هم کلاسی های خود بر سر میزهای کلاس درس حاضر شوند.

 

همچنین آغاز سال تحصیلی جدید مصادف است با آغاز هفته دفاع مقدس که یادآور سالهای دفاع حق بر باطل رزمندگان اسلام می باشد و دانش آموزان و دست اندرکاران مدارس با اجرای مرسمات ویژه یاد و خاطره رشادتهای رزمندگان را گرامی می دارند.

 

ورود چهار هزار دانش آموز ملکشاهی به مدارس در سال تحصیلی جدید

 

"موسی تبت"، مدیر آموزش وپرورش شهرستان ملکشاهی در گفتگو با خبرنگارایلام بیداردر ملکشاهی گفت: بیش 200 میلیون تومان در قالب پروژه مهردرسطح مدارس شهرستان هزینه شده است.

 

 وی اظهار کرد: بالغ بر 170 میلیون تومان تجهیزات درسطح مدارس ملکشاهی توزیع شده است و 130 میلیون تومان تجهیزات نیز توسط بنیاد مستضعفان به شهرستان واگذار گردیده است.

 

تبت افزود: تعداد دانش آموزان ملکشاهی در سال جدید چهار هزار نفر می باشند و کار آموزش این دانش آموزان با 532 کادر آموزشی و اداری در 237 کلاس درس انجام می‌گیرد.

 

مدیرآموزش وپرورش شهرستان ملکشاهی گفت: یکی از مهم ترین کارهای پروژه مهر بحث سازمان دهی پرسنل است که به خوبی این کار درسطح شهرستان انجام گرفت.

 

وی ادامه داد: درسال جدید سه واحد آموزشی که با همکاری اداره کل نوسازی، خیرین و بنیاد برکت ساخته شده است به فضای آموزشی این شهرستان افزوده شده است.

 

تبت  افزود: درسال تحصیلی جدید تعداد 16 کلاس آموزشی توسط بنیاد مستضعفان در شهرستان ملکشاهی احداث می گردد.

 

مدیر آموزش وپرورش شهرستان ملکشاهی گفت: کلیه مدارس شهرستان به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد تجهیز شده اند و تجهیزات کلیه مدارس کامل می باشند.

 

وی عنوان کرد: کلیه دانش آموزان پایه نهم براساس توانمندی و هدایت تحصیلی دانش آموزان ساماندهی شده اند.

 

تبت از اولیای دانش آموزان خواست که اجازه دهند دانش آموزان براساس توانمندی ادامه تحصیل بدهند وروی رشته خاصی تاکید نکنند.

 

مدیر آموزش وپرورش شهرستان ملکشاهی درخصوص سرویس مدارس گفت: ما براساس دستورالعمل به کلیه رانندگان ابلاغ نموده ایم که شرایط اداره آموزش وپرورش رارعایت کنند و از اضافه سوارکردن به وسایل نقلیه عمومی وخصوصی خود داری کنند تا شاهد مشکلاتی دراین خصوص نباشیم.

 

وی در پایان گفت: هزینه کتب درسی دانش آموزان عشایری و روستایی و کمک هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی به مرکز شهر توسط اداره آموزش و پرورش پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد