سرویس: گردشگری
کد خبر: 38015
|
23:40 - 1398/07/01
نسخه چاپی

تشریح برنامه های موزه انقلاب اسلامی برای هفته دفاع مقدس/جعفری: اطلس گردشگری دفاع مقدس تهران آماده می شود

تشریح برنامه های موزه انقلاب اسلامی برای هفته دفاع مقدس/جعفری: اطلس گردشگری دفاع مقدس تهران آماده می شود
مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جزئیات برنامه های موزه انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

به گزارشايلام بيدار، علی اصغر جعفری مدیر عاملموزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدسگفت:ما امروز بعد از ۳۹سال از آغاز جنگ تحمیلی ثمرات دفاع مقدس را بیش از هر زمانی درک می‌کنیم و نقش آفرینی منطقه‌ای و بین المللی و شکست داعش بدون تردید ریشه در دفاع مقدس دارد.

او با بیان اینکه به اعتقاد من دفاع مقدس شناسنامه عزت و سربلندی ملت ایران است، بیان کرد: خوشبختانه ملت ما بیش از گذشته قدرشناس شهدا و خانواده‌های آن‌ها است و این قدرشناسی بسیار ارزشمند است بنابراین شرط ادب حکم می‌کند که ما نیز قدرشناس آن ایثارگری‌ها باشیم.

جعفری اظهار کرد:ما اینجا یک فعالیت بین بخشی داریم. مجموعا در هفته دفاع مقدس آینده ۴۶برنامه مهم داریم و اولین برنامه ما نمایشگاه شکار کرکس‌ها (نمایشگاه تخصصی پهپاد‌های غنیمت گرفته شده یا ساقط شده) است که این مجموعه شنبه۳۱شهریور ماه افتتاح می‌شود.

او ادامه داد:سامانه سوم خرداد نیز به موزه دفاع مقدس منتقل شده و در معرض دید قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد:ما در عصر شنبه همایش ملی صلح را داریم و نمایشگاه بعدی ما نمایشگاه پایان داعش است. در این نمایشگاه مجموعه ماشین‌های انتحاری و اسناد و مدارک داعش، کتاب‌های درسی و مبادی فقهی داعش به نمایش گذاشته خواهند شد. در کنار آن،نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی هوا فضا را هم داریم.

او افزود:نمایشگاه دیگر نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس است؛ همایش تجلیل از بازنشستگان نیرو‌های مسلح را داریم و اجتماع بزرگ علی اکبریون را برگزار خواهیم کرد.

رونمایی از سناریوی ۵موزه دفاع مقدس 

جعفری گفت:نمایشگاه شرح خاطره عکاسان دفاع مقدس نیز برگزار خواهد شد در ضمن از سناریوی ۵موزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود و فاز اول موزه مقاومت افتتاح می‌شود.

او با بیان اینکه یادواره شهدای دیده بان نیز اجرا خواهد شد، بیان کرد: برای دومین سال تئاتر موزه‌ای و کرسی روایتگری سرباز و دفاع مقدس نیز اجرا خواهد شد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدسگفت:همایش عصمت عاشورایی نیز برگزار می‌شود، زیرا ما بیش از ۷۰۰۰شهید زن داریم؛ برنامه نقد فیلم‌های دفاع مقدس نیز تحت عنوان انتهای خیابان سرو برگزار می‌شود. برای تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس همایش از مدرس تا سنگر را داریم و به امید خدا همایش حضور را برگزار می‌کنیم.

برگزاری اجلاس همدلی و همدردی با کودکان فلسطین

او اظهار کرد: اولینجشنواره شعر چاوشیبیداران برگزار می‌شود و همینطور اجلاس همدلی و هم دردی با کودکان فلسطین را برگزار می‌کنیم.

جعفری گفت:ما مجموعه تالار‌های موزه را هوشمند کردیم و از بزرگترین پرتال موزه‌ای غرب آسیا نیز رونمایی می‌کنیم و مجموعه هفت پیکر هم افتتاح می‌شود تا مردم از متروی حقانی به صورت مستقیم وارد موزه شوند و همچنین آغاز به کار ارکستر سمفونیک سرو را نیز خواهیم داشت.

جعفری بیان کرد:یکی از برنامه هایی که در دستور کار داریم دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه حوزه ها است و یکی از بحث هایی که دنبال می کنیم بحث رونق تولید است.ما باید بتوانیم آن فرهنگ جهادی را تداوم بدهیم زیرا به نظر می رسد منافع ملی جای خود را به منافع فردی داده است.

او با بیان اینکه ما ۶۱ پروژه تحقیقاتی داریم که اجرا می شود، بیان کرد:از ۱۰۵رساله دکتری نیز حمایت می کنیم و آنها را منتشر می کنیم. سال گذشته همایش بازنگاری توفیقات انقلاب اسلامی را برگزار کردیم و نکته دیگر این است که ۵۶پروژه بزرگ که در کشور تحت عنوان انقلاب اسلامی اجرا می شود به ما تحویل داده می شود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: با ارتش نیز چند پروژه مشترک داریم و خوشبختانه در همه حوزه ها همکاری مناسبی با ارتش،سپاه،ناجا و .....داریم؛همایش سنگرسازان بی سنگر نیز تا پایان امسال برگزار می شود.

جعفری ادامه داد:ما در ادامه راه با نشان دادن نقش عظیم پزشکان در دفاع مقدس بیمارستان صحرایی را در مجموعه ایجاد می کنیم.در خصوص فعالیت های قرآنی نیز همکاران سعی می کنند آیات قرآنی مرتبط را به۳زبان نصب کنند.

او اعلام کرد:دوستان ما اطلس گردشگری دفاع مقدس را با کمک مناطق۲۲گانه شهر تهران آماده می کنند و گام بعدی برای شهرها و استان های درگیر جنگ است.

جعفری افزود:درباره بحث فیلم های دفاع مقدس نیز کارهای خوبی شروع شده است.امروز سینمای دفاع مقدس چالش های زیادی دارد و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که اگر به آن کمک نشود وضعیت چندان مناسبی نخواهد داشت.

احداث موزه زیرزمینی از متروی حقانی به متروی همت

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد:ما از متروی حقانی به متروی همت‌ موزه زیرزمینی می زنیم و معاون شهرسازی یکی از مشاورانش را مامور کمک کردن به ما کرده تا این طرح اجرا شود.

او ادامه داد:بخش اقلیت های مذهبی نیز تقویت شده است و امید است که بیش از پیش تقویت شود.با ارمنستان نیز همکاری کردیم تا دپارتمان شهدای ارامنه و نقش آنها در دفاع مقدس را در دانشگاه ارمنستان برگزار کنیم.

جعفری گفت:ما در۲۰روز اول مهر ۴نشست با مدیران مدارس داریم و مراسم افتتاح راهیان نور دانش آموزان نیز در موزه برگزار می شود.

او بیان کرد:تقریبا با تمام شبکه های تلویزیونی هماهنگ شده که از ظرفیت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استفاده کنند و هر روز به صورت زنده نمایشگاه های شکار کرکس ها و پایان داعش را پوشش می دهند.


انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب