سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 37877
|
00:17 - 1398/06/26
نسخه چاپی

لزوم توجه دانشگاه‌ها به مناسبت‌های فرهنگی همچون اربعین

لزوم توجه دانشگاه‌ها به مناسبت‌های فرهنگی همچون اربعین
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به توجه بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان و علم و پژوهش گفت: دانشگاه‌ها بایستی از فرصت‌های فرهنگی موجود در جامعه همچون اربعین حسینی نهایت استفاده را ببرند و موج عزیمت دانشجویی را ساماندهی کنند.

به گزارشايلام بيدار،حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در نشست روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز به کار کرد با اشاره به اهمیت ایجاد فضای حسینی در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه های ما عالی‌ترین نمود توجه مراکز علمی به شور و شوق حسینی هستند.

وی تصریح کرد: امسال با برگزاری ۲ نشست روسای دانشگاه‌ها روبه‌رو بودیم که نشست نخست به ارتباط دانشگاه با جامعه و دولت پرداخت و در این نشست ارتباط بین خود دانشگاه‌ها با یکدیگر در آستانه شروع سال تحصیلی جدید مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه خط دشمن، خسته کردن مردم ایران است اظهار داشت: بخشی از فشار اقتصادی دشمن متوجه دانشگاه‌های ما نیز شده است و نیازمند آن هستیم در مقابله با آن بودجه‌های انقباضی در سیاست کار قرار بگیرد. با وجود فشارهای نظام سلطه اما وعده الهی همواره با مستضعفان بوده است و امروز نیز در آرایش جدید منطقه شاهد این تفوق جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی در ادامه افزود: دانشگاه‌ها بایستی از فرصت‌های فرهنگی موجود در جامعه همچون اربعین حسینی نهایت استفاده را ببرند و موج عزیمت دانشجویی را ساماندهی کنند. نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب است. این بیانیه متنی احساسی و شعاری نیست بلکه حضرت امام مدت‌ها بر روی نگارش این بیانیه وقت گذاشته‌اند. ایشان خلاصه تجربیات خود را در قالب این بیانیه در اختیار مردم گذاشته اند. روی سخن اصلی ایشان نیز با جوانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در پایان خاطرنشان کرد: باعث افتخار ماست که در این بیانیه اولین توصیه رهبری، توصیه به علم و پژوهش است. موضوع دوم در بیانیه نیز موضوع اخلاق و معنویت است. جا دارد از مجموعه دانشگاهی کشور و آموزش عالی بابت توجه به مسئله حجاب و عفاف تشکر کنم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد