سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 37747
|
16:21 - 1398/06/22
نسخه چاپی

تاکیدات ائمه جمعه ایلام در خطبه‌های نمازجمعه امروز؛

ماجرای دختر آبی نتیجه فضا سازی دشمن بود/مسئولین به مشکلات مردم توجه کنند/اقدامات دستگاه قضا قابل تقدیر است

ماجرای دختر آبی نتیجه فضا سازی دشمن بود/مسئولین به مشکلات  مردم توجه کنند/اقدامات دستگاه قضا قابل تقدیر است
آیین نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان ایلام این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار،آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای  استان ایلام با حضور خیل عظیم نمازگزان برگزارو ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است.

مسئولین به مشکلات  مردم توجه کنند

جت الاسلام "علی حیدری"، امام جمعه ایوان؛ در خطیه های این هفته نماز جمعه شهرستان ایوان گفت:همچنان مسائل اقتصادی و معیشتی از مشکلات اساسی کشور است که مردم را تحت فشار قرار داده است ،بخش عمده این مشکلات به مدیریتهای ناکارآمد وبرخی نیز به روشهای ناکارآمد برمی گردد مجلس لازم و ضروری است که برای مقابله با گرانی های موجود قوانین لازم را وضع کند،با این مجازاتهای حدعقلی گران فروشی ها مهار نمی شود.

امام جمعه ایون اظهار کرد : مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند ،عدهای  نیز به دنبال اهداف سیاسی خودشان هستند و بدتر از ان برای دشمنان  بهانه و خوراک تبلیغاتی درست می کنند ، متاسفانه عده ای مسئول و نماینده ناکارآمد چشمان خود را از واقعیتها می بندند و دنبال شکار سوژه هستند تا اولویت  زنان و دختران کشور را حضور در ورزشگاه ها و تماشای مسابقات فوتبال جا بزنند و خود را به عنوان مدافع آزادی و حقوق زنان معرفی کنند تا بتوانند درانتخابات برای خودرای جمع کنند و رسانه های همیشه آماده دشمن به یاری اینها می آیند تا از این سوژه ها استفاده کنند و زهر خود را علیه نظام خالی کنند

امام جمعه ایوان افزود :خاورمیانه  جدیدی که که آمریکا طراحی کرده بود و برای آن هفت هزار میلیارد دلار هزینه کرده هرگز ماولد نشد طرح معامله بزرگ قرن ترامپ که هم از اساس عقیم بود وعقیم ماند اما هم اکنون خاور میانه جدیدی برآمده از ایستادگی جبههه مقاومت توسط محورهای مقاومت و با محوریت ابران در حال شکل گرفتن است.
امام جمعه ایوان با اشاره به مسائل شهرستان ادامه داد: نابسامانی ها در شهرستان فراوان است این شهرستان نیازمند مسئولان فعال و کار جهادی است ،این روزها مراجعات مردم در مورد مسائل شهری افزایش یافته است بابدبسرعت تقداماتی صورت گیرد عدم احساس مسئولیت و کم کاری در این زمینه ظلم به مردم است.
 

ماجرای دختر آبی نتیجه فضا سازی دشمن بود

حجت الاسلام "احمد امرایی"، در خطبه های نماز جمعه شهرستان چرداول ؛گفت: حضور پرسور مردم در مراسمات محرم روز عاشورا نشان از عشق و علاقه مردم به اهل بیت و سرور وسالار شهیدان دارد.

وی با بیان اینکه هیچ عبادتی در معنا ، مفهوم، پاکی و زیبایی به پای نماز نمی‌رسد، افزود: اصل و اساس قیام امام حسین(ع) نیز احیای دین، نماز اول وقت ، امر به معروف و نهی از منکر و سیره و سنت پیامبر (ص) بود که نمایشی از این فرایض الهی را در رفتار امام حسین(ع) در روز عاشورا  همه دیدند.

امرایی با ذکر این نکته که مهمترین اهداف امامان(ع) در تمام لحظات زندگی، تاکید و توجه دادنِ عملی به اهمیت مسائل شرعی است، و هیچ فعلی آنها را از این وظیفه و هدف باز نمی داشت، اضافه کرد: در سخت ترین لحظات ائمه معصوم از هدف خود باز نمی ایستاند وهمیشه به نشر معارف وفرهنگ اسلامی می پرداختند.

امام جمعه چرداول خاطرنشان کرد: باید درس های مهم قیام امام حسین علیه السلام همچون ایثار، قیام در راه حق، مقاومت در برابر استکبار، نماز اول وقت و امر به معروف و نهی از منکر را بصورت واقعی در زندگی خود جاری و ساری سازیم.

وی بیان داشت:اخراج مشاور ترامپ هم یکی از نشانه های پیروزی ایران برآمریکاست که بیش از پیش آمریکا را به افول نزدیک می کند.

امرایی اضافه کرد:دشمن امروزه از راههای مختلفی سعی در ایجاد توطئه ودشمنی با ملت ایران پرداخته است که باید مراقب اینگونه توطئه ها بود وفریب آن را نخورد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اصلی جوانان مملکت گفت: مشکل جوانان ما حضور یا عدم حضور در ورزشگاه‌ها نیست، مشکل کنونی بیکاری، اشتغال و تورم است که باعث به وجود آمدن آسیب های اجتماعی و رواج فرهنگ غربی شده است که باید تدبیری برای آن اندیشید.

امرایی با اشاره به ماجرای دختر آبی گفت: ، و پدر دختر خانمی که اخیرا خودکشی کرده اذعان کرد که خودسوزی وی ربطی به ورزش و حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ نداردکه متاسفانه عده ای در داخل وخارج کشور ازاین وضعیت می خواستند برای انحراف اذهان عمومی استفاده کنند.

امام جمعه چرداول تصریح کرد: در موضوع دختر آبی رسانه‌های بیگانه فضاسازی‌هایی کردند که متاسفانه برخی مسئولین جمهوری اسلامی ،سلبریتی ها وخبرگزاری ها  سعی در جریان سازی به سود دشمن داشتند که باید مورد پیگیری مراجع قضایی قرارگیرد.

اقدامات دستگاه قضا در مبارزه با فساد اقتصادی قابل تقدیر است

حجت الاسلام "عباس گوهری"، امام جمعه موقت مهران ،در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان مهران  گفت: نخست وزیر رژیم اسرایل در مناظرات انتخاباتی گفتند من قصد دارم حاکمیت جدید را تا اردن گسترش دهم و در صورت انتخاب مجدد این برنامه را اجرا می کنم این اعلان انقدر وقیح است که حتی عربستان به آن اعتراض کرد و آن را بسیار خطرناک برای فلسطین اعلام کرد و اگر این اجرا شود کل منطقه به آشوب کشیده می شود و ما به شدت این را محکوم می کنیم.
گوهری اظهار کرد:سید حسن نصرالله  در سخنرانی که داشتند بیان کرد ، ایشان خطاب به رهبر می فرمایند فرمانده خیمه گاه امروز ما امام خامنه ای است و مرکز خیمه ایران است وآمریکا برای نابودی آن تلاش می کند ای پسر فاطمه تو را تنها نمی گذاریم اگر امروز رهبر حسینی بایستد و خطاب به ما بگوید تاریکی شب همه جا را فرا گرفته و هرکس نمی تواند برود به او می گوییم ای رهبر ما اگر بدانیم کشته می شویم و ما را می سوزانند هزار بار این را انجام می دهیماینان سخنان کسی است که خود را سرباز رهبر خطاب می کند این سخنان نتیجه تفکرات حضرت امام خمینی(ره) است این سخنان نتیجه صدور انقلاب در جهان عرب و کل جهان است و یقینا اشاعه پیدا می کند
گوهری افزود:از یک سو دبیرکل انصار الله یمن نامه میفرستد برای رهبری از سوی دیگر ریس جمهور سوریه با رهبر ملاقات می کنداز سوی دیگر بزرگان فلسطین با رهبر دیدار دارند از سوی دیگر سید حسن نصرالله اینگونه پشتیبانی از رهبر را اعلام میکند اینها نتیجه ی ایستادگی ومقابله با استکبار جهانی است آیا اگر مذاکره می کردیم این نتیجه را می داد این نتیجه اعتماد و همت داخلی است و نتیجه اش را دیدیم در مسائل بین المللی.
 از قوه قضاییه برای مقابله با قضات مفسدین اقتصادی سکه و ارز و خودرو تشکر میکنم چرا که الان دلگرمی مردم به شخص رییس قوه قضاییه است بنده شخصا دلگرم شدم برخی از اقدامات ایشان از جمله برخورد با 60 قاضی ؛بازداشت معاون اجرایی؛ برخورد با برادر رییس جمهور و بردار معاون ریس جمهور اقای جهانگیری برخورد با دختر وزیر و.... حقا جا دارد از ایشان تشکر کرد

دشمن به دنبال جدایی مردم از ولایت است

حجت اسلام "حسین طیبی"، خطیب جمعه موقت، ملکشاهی با تسلیت عاشورای حسینی به واقعه عاشورا و حادثه کربلا اشاره کرد وگفت: به چه علت این همه جمعیت در مقابل امام ایستادند وچرا حادثه عاشورا صورت گرفت. مهم ترین علت، بی بصیرتی مردم در آن زمان بود که در مقابل ولایت ایستادند وبا ولایت مبارزه کردند.

 وی اظهار کرد: امروز باید همه مردم هوشیار باشند واز واقعه عاشورا درس بگیرند وگول فتنه های دشمن را نخورندتا بار دیگر چنین حادثه ای تکرار نشود.

 طیبی افزود: واقعه عاشورا باعث شد مردم آگاه شوند.

خطیب جمعه ملکشاهی گفت: دشمنان بدنبال جدایی مردم از ولایت هستند ووظیفه ما این است امروز حق را از باطل بشناسیم واز ولایت تبعیت کنیم واجازه ندهیم دشمنان بین مردم ولایت جدایی بندازند.

وی حضور مردم این شهرستان در مراسمات عزاداری دهه اول محرم را قابل تقدیر دانست واین حضور مردم را نشان ارادت مردم به اقا امام حسین عنوان کرد.

فشار اقتصادی راهکار اساسی دشمن برای ناامید کردن مردم است

"سیدحسن حسینی"امام جمعه موقت آبدانان در خطبه های این هفته نماز جمعه آبدانان تجلی ابعاد نهضت اباعبدالله الحسین(ع) را جهان شمول و گسترده دانست و اظهار داشت: عزاداری های اباعبدالله در اکثر کشورها برگزار شد و جهانی بودن امام حسین(ع) برای همه روشن و هر کسی از این مسیر خارج شود خسران آخرت و دنیا برای خود ایجادخواهد کرد.
وی افزود: گفتمان الهام گرفته از دین ، قیام امام حسین(ع) ،ایثار و از خودگذشتگی در قالب های مختلف چون حشدالشعبی، فاطمیون، زینبیون، حزب الله و ..تجلی یافته است.
 خطیب موقت آبدانان با اشاره به اینکه عدالتخواهان حول محور امام حسین(ع) حرکت می کنند،گفت: قیام امام حسین(ع) دینداری ،درس اخلاص و موقعیت شناسی،شجاعت ، دشمن شناسی،استقامت در برابر سختی ها و حریت را به جامعه فهمانده و جامعه درس آمادگی برای پشتیبانی از دین خدا را آموخته است.
وی با بیان اینکه دشمن از این قدرت و بیداری می ترسد،افزود: بارها و بارها در اظهارات و افکار دشمن بیان شده که آنهادر طول سالهای متمادی برای جهان تشیع نقشه می کشند اما وجود یاد و علاقه ای که امام حسین(ع) در ذهن شیعیان ایجاد کرده مانع از برآورده شدن نیات بد آنها می شود. 
حسینی در بخش دیگر از خطبه ها به گام سوم رابطه هسته ای اشاره و اضافه کرد:خدا را شکر دشمن نابکار شد و با ایجاد این فرصت طلایی امکان عمل به بیانات رهبری که راه نجات را نشان می دهد فراهم شد.  

وی به شکست تروریسم اقتصادی آمریکا بر علیه کشورمان  اشاره و گفت:بعد از مسئله برجام آمریکا و مزدورانش با تمام قدرت ترفندهای اقتصادی مختلفی را برعلیه ما به کار بردند ولی با همت و پشتوانه مردم و بیانات مدبرانه رهبر انقلاب آمریکا در این مورد هم شکست خورد و اقتصاد ما الحمدالله رو به رشد و ترقی پیش می رود.
خطیب موقت آبدانان به رشوه آمریکا به ناخدا هندی اشاره و تصریح داشت:اینگونه حرکات نشان دهنده افول و استیصال آمریکا است و نشان می دهد که سلطه آمریکا ار بین رفته و باعث امیدواری در جامعه شده است.

وی افزود:متاسفانه بعضی مزدوران داخلی در فضاهای مجازی مطالبی بیان می کنند که قابل پذیرش نیست اینگونه افراد که از حکومت جمهوری اسلامی ارتزاق می کنند باید از این حرکات خائنانه بترسند .

حسینی به سرنگونی پهپاد اسرائیلی اشاره و بیان داشت:این حرکت حزب الله در شکار پهپاد دشمن به صورت ناشناخته و در اختیار قرار گرفتن آن به صورت سالم نشان از قدرت حزب الله لبنان  در برابر قدرت پوشالی اسرائیل است و اینها همه از نشانه های قدرت خداوند هستند.
وی در واکنش به مرگ سحر خدایاری گفت:ننگ بر کسانیکه بدون تحقیق و تفحص مطلب منتشر می کنند این دروغ ها پابرجا نمی مانند و رسوایی به بار خواهند آورد.
امام جمعه موقت آبدانان خاطر نشان کرد:اشخاصی که در مجلس کورکورانه از یک عمل دروغ دفاع کردند برای اینها ننگ است با مصاحبه پدر خدایاری خوار و ذلیل شدند ما به این حقیقت رسیدیم که افرادی نفوذی در داخل کشور وجود دارند.

وی با بیان اینکه مشکل امروز ما معیشت و اقتصاد مردم است،افزود:مشکل ما ورزش نیست این که که ملت را به سمت ورزش بانوان ببرند انحراف تفکر جامعه از سمت اقتصاد و معیشت مردم است اینها عواقب دارند چون حق الناس هستند.

حسینی به اقدامات موثر قوه قضائیه اشاره و اظهار کرد: این قوه با این حرکات ذات و اقتدار خود را نشان داد و باید مورد حمایت قرار بگیرد و مردم نیز باید خواهان این حرکات باشند.
وی در پایان با بیان اینکه چرا مدیری که با رای مردم بالا آمده به مردم خیانت می کند،افزود: وقتی در جامعه ای عدل باشد آن جامعه زنده و پویا است امیرالمومنین(ع) اولویت خود را در عدالت که کل جامعه را در بر می گیرد قرار داد.

 

ماجرای دختر ابی منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات مهم مردم است

حجت الاسلام "محمدجواد قنبر بیگی "،امام‌ جمعه دره شهر ؛در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از اتفاقات اخیر سیاست خارجی امریکا در مورد ایران اخراج جان بولتن مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود که سیاستهای جنگ افروزانه و ضد ایرانی وی بر کسی پویشیده نیست.

وی اظهار کرد: همچنین موافقت امریکا با پیشنهاد فرانسه برای خرید ۱۵ میلیارد دلار نفت ایران در کانال اینستکس نیز از اتفاقات اخیر دیگر است.

قنبر بیگی افزود: برخی با ذوق زدگی این اتفاقات را نشانه خوبی برای تفاهم و توافق ایران با امریکا دانستند اما رییس جمهور محترم با رد این مباحث تنها راه مذاکره را برداشتن همه تحریمها عنوان کردند.

وی تصریح کرد:  رهبری از همان روز نخست مذاکره گفتند فقط در در بحث هسته ای مذاکره شود اما اقایان به سمت برجام رفتند که حاصل ان تحریمهای بیشمار و خسران به کشور بود.

حجت الاسلام قنبر بیگی یادآور شد: با توجه به صحبتهای رهبر انقلاب، در امورات غیر از هسته ای مذاکره منتفی است حتی اگر کل تحریمها برداشته شوند.

وی خاطرنشان کرد : این امتیازها از طرف امریکا فقط برای کشاندن ایران پای میز مذاکره و انتخابات بعدی امریکا است وگرنه دولت این کشور هیچگاه به وعده هایش عمل نکرده و نمیکند.

قنبر بیگی تصریح کرد: مسئولان سیاسی فریب وعده های دروغین امریکا نخوررن زیرا خداوند در قرآن میفرماید شیطان جز وعده دروغ چیزی برای شما ندارد.

وی افزود:  اقایانی که ادعای سیاستمداری دارند مواظب باشند برای هزارمین بار از یک سوراخ گزیده نشوند.

امام‌جمعه دره شهر در ادامه با اشاره به جریان دختر ابی نیز گفت: اینکه فردی بخاطر عدم ورود به ورزشگاه و حکم ۶ ماه حبس خودسوزی میکند کذب و جریانسازی برنامه ریزی شده ای است.

وی اظهار داشت:  خانواده دختر نیز بارها اعلام کردند وی اختلال روانی داشته و قبلا نیز چندبار اقدام به خودکشی کرده است.

امام جمعه دره شهر تصریح کرد: خودکشی در اسلام گناهی بزرگ است بصورتیکه امام صادق(ع) می‌فرماید کسی که خودکشی کند یکسره به جهنم خواهد رفت.

وی افزود: در این قضیه نیز برخی سیاسیون، سیلیبریتها و نمایندگان مجلس در بزرگنمایی موضوع نقش برجسته ای داشتند.

قنبر بیگی با انتقاد از سلحشوری نماینده مجلس برای مقایسه این خودسوزی با خودسوزی در تونس گفت : کجای دنیا نماینده مجلس یک کشور مردم را به شورش بر علیه نظام تحریک می کند.

وی یادآور شد: بولد کردن این دروغ توسط رسانه های خارجی و معاند منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات بیکاری و اقتصادی است.

خطیب نماز جمعه  دره شهر در ادامه افزود:  مگر چند درصد از زنان میخواهند به ورزشگاه بروند که این موضوع بی اهمیت را بعنوان مطالبه مهم مردم کشور مطرح می کنند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به درگیریها و حرفهای زننده در ورزشگاهها کدام انسان با غیرت زن و بچه خود را به این محیط می برد.

حجت الاسلام قنبر بیگی بیان داشت: برخی احزاب سیاسی حاکم بر مجلس و دولت در جلسات محرمانه گفته اند در استانه انتخابات بحثها را از سمت مشکلات اقتصادی دور و به سمت مباحث اجتماعی و سیاسی بیاوریم کهبولد این خبر بی اهمیت نیز در راستای اینگونه تفکرات است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف بزرگنمایی این خبر کذب جوسازی بر علیه قوه قضاییه است زیرا دستگاه قضا با صلابت در بحث مفاسد اقتصادی به دنبال دانه درشتها بود و انها نیز میخواهند افکار عمومی را به سمت دیگر بکشانند.

حجت الاسلام قنبر بیگی یادآور شد: البته شاید هم برخی از این هجمه ها بر قوه قضاییه بی ربط به دختر وزیر و برخی وزرا  در دولت نباشد.

خطیب نماز جمعه دره شهر با بیان اینکه قطعا مردم مانند همیشه هوشیار بوده  و فریب نخواهند، افزود: اقایان بدانند  مطالبات مردم  مبارزه با فساد، پاسخگو بودن مسئولان و حل مشکلات اقتصادی بوده و حضور زنان در ورزشگاه برای ملت کوچکترین اهمیتی ندارد‌.

وی تصریح کرد: یکی از مباحثی که باید توجه ویژه ای به ان شود ایجاد فتنه دراستانه انتخابات است که قطعا در  تشخیص را نیز سخت می کند که بای مواظب  انتخابمان باشیم.

وی با بیان اینکه برخی کاندیداها در منطقه پولهای کلان خوبی برای کسب رای خرج می کنند، تاکید کرد: خرید رای توهین به شعور مردم است و باید این پولها را بصورت انها کوبید.

خطیب نماز جمعه دره شهر در ادامه با اشاره به ایام محرم گفت: هیئتها جلوه هایی از لبیک به هَل مِن ناصر یَنصُرُنی و هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله است.

وی افزود: اسلام بر اصل همدلی و وحدت کلمه به دلیل ایجاد امید در جبهه حق و نا امیدی در جبهه باطل تاکید دارد.

قنبر بیگی با بیان اینکه در عزاداریها اصل همدلی و وحدت که بسیار کمرنگ است،یادآور شد: در مراسمات معنوی شیطان با حضور فعال خود به دنبال  تفرقه و عدم ثواب است.

وی اظهار داشت:  از همه دست اندکاران عزاداریها، تبلیغات اسلامی، هیتهای مذهبی، مداحان، هیئاتی که در برنانه های کلان مذهبی شهرستان فعالیت داشتند تشکر میکنیم.

امام‌جمعه دره شهر خاطر نشان کرد: البته عده ای قلیل از دست اندر کاران برخی هیئتها بر طبل تفرقه زدند که باید با این افراد که راه را فقط بخاطر خودشان کج می کنند برخورد شود چرا که  گاهی مسجد هم مسجد ضرار می شود..

انتهای پیام/الف

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد