سرویس: استان ایلام
کد خبر: 37582
|
15:31 - 1398/06/15
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

اقتدار ایران دشمن را از مواضع خصمانه خود به عقب می راند

اقتدار ایران دشمن را از مواضع خصمانه خود به عقب می راند
امام جمعه ایلام گفت: دشمنان هرگاه ما از موضع قدرت و اقتدار وارد عمل شده ایم، عقب نشینی کرده و مرعوب شده اند.

به گزارشايلام بيدار، حجت السلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار کرد: دشمن به دنبال یافتن نشانه های ضعف از سوی جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف خود است.

وی گفت: امروز طبق اعلام رسمی مسئولان گام سوم عقب نشینی از مفاد برجام بعد از عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود در کشور آغاز و این بیانگر مقابله مقتدرانه ایران در برابر فشارهای جبهه استکبار به سردمداری آمریکا است.

خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: تجربه ثابت کرده هرگاه مسئولان ارشد نظام متواضعانه فرامین و رهنمون های رهبری را اطاعت و اجرا کرده‌اند، کشور در زمینه های داخلی و خارجی به موفقیت دست یافته و کوتاهی در برابر سفارشات رهبری موجب گستاخی و زیاده خواهی دشمن و سرخوردگی و یاس ما شده است.

کریمی تبار با بیان اینکه ملت ما تربیت شده و انس گرفته از مکتب عاشورا و اهل بیت است، یادآور شد: تسلیم در برابر استکبار در قاموس ایران اسلامی نیست و فرزندان ظلم ستیز انقلاب از جمله جنبش حزب الله و محور مقاومت در اقصی نقاط دنیا محکم و استوار به رویارویی با دشمن برخواسته اند و استکبار توان مقابله و شکست آنها را ندارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن از پیام و اهداف عاشورا واهمه دارد، در ادامه به عزاداران حسینی توصیه کرد: با توجه به اینکه دشمن در تلاش و تکاپو برای ضربه زدن به قیام عاشورا است باید از انجام افعال منکر و نازیبایی نظیر قمه زدن که موجب آسیب رسانی به سلامت بدن است خودداری کنند چرا که با انتشار این تصاویر در دنیا دشمن قیام عاشورا و دین اسلام به ویژه مذهب تشیع را خشن و موافق خونریزی نشان می دهد.

امام جمعه ایلام از هیات های مذهبی و برپاکنندگان ایستگاه های صلواتی خواست در اماکنی که ایجاد سد معبر و راهبندان می شود به جهت رعایت حق الناس خودداری کنند و نیز هنگام مداحی و حرکت دسته جات زنجیر و طبل زنی مراعات مردم و ساکنان محلات را داشته باشند.

کریمی تبار از مسئولان هیات های عزاداری و ایستکاه های صلواتی خواست در مجالس خود از روحانیون و مبلغان آگاه و وارد به علوم دینی به عنوان کارشناس استفاده کنند تا شور و احساس مردم و مخاطبان نسبت به محفل و عزای حسینی همراه با شعور و معرفت و آگاهی از اصل و هدف قیام عاشورا باشد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب