سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 37536
|
00:22 - 1398/06/13
نسخه چاپی

گزیده بیانات رهبر انقلاب درباره روایت کربلا؛

روز چهارم/ «حُر بن یزید» در مبارزه معنوی و درونی پیروز شد ‌

روز چهارم/ «حُر بن یزید» در مبارزه معنوی و درونی پیروز شد ‌
همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره نهضت امام حسین (علیه‌السلام) در قالب تصویر نوشته منتشر شده است.

به گزارشايلام بيدار، در هیئت  ها رسم است که شب چهارم محرم روضه فرزندان حضرت زینب (س) و حر خوانده شود. همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری، گزیده‌ای از بیانات ایشان درباره نهضت امام حسین  (علیه‌السلام) و توبه حر و غلبه جنود عقل بر جنود جهل را در قالب تصویر نوشته منتشر کرده است.

بر اساس این بیانات در این تصویر نوشته شده است:

 رهبری درباره توبه حر و غلبه جنود عقل بر جنود جهل فرموده اند:

«خیلی ها به امام حسین علیه‌السّلام مراجعه و او را بر این ایستادگی ملامت می کردند. آنها مردمان بد و یا کوچکی هم نبودند؛ بعضی جزو بزرگان اسلام بودند؛ اما بد میفهمیدند و ضعف های بشری بر آنها غالب شده بود. لذا می خواستند حسین‌بن‌علی را هم مغلوب همان ضعف ها کنند؛ اما امام حسین علیه‌السّلام صبر کرد و مغلوب نشد و یکایک کسانی که با امام حسین بودند، در این مبارزه معنوی و درونی پیروز شدند. آن مادری که جوان خود را با افتخار و خشنودی به طرف این میدان فرستاد؛ آن جوانی که از لذّات ظاهری زندگی گذشت و خود را تسلیم میدان جهاد و مبارزه کرد؛ پیرمردانی مثل «حبیب‌بن‌مظاهر» و «مسلم‌بن‌عوسجه» که از راحتی دوران پیرمردی و بستر گرم و نرم خانه خودشان گذشتند و سختی را تحمّل کردند؛ آن سردار شجاعی که در میان دشمنان جایگاهی داشت - «حُرّبن‌یزیدریاحی» - و از آن جایگاه صرفنظر کرد و به حسین‌بن‌علی پیوست، همه در این مبارزه باطنی و معنوی پیروز شدند.»

روز چهارم/ «حُر بن یزید» در مبارزه معنوی و درونی پیروز شد‌

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب