سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 37505
|
07:46 - 1398/06/12
نسخه چاپی

یک کارشناس مذهبی:

تلاش برای تبیین دقیق فلسفه قیام عاشورا وظیفه همگانی است

تلاش برای تبیین دقیق فلسفه قیام عاشورا وظیفه همگانی است
امام جمعه موقت ایوان گفت: پرهیز از خرافه گویی در ایام محرم ضروری است و مداحان وظیفه دارند قیام عاشورا، رشادت ها را در این ایام بیان کنند.

،حجت الاسلام "علی احمدیان"،امام جمعه موقت ایوان؛درگفتگو با خبر نگار ایلام بیداردر ایوان گفت :ایام ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین نهضت و قیام امام حسین(ع) است و این فلسفه باید برای جوانان بیان شود تا هر چه بهتر از پیام های عاشورا استفاده شود.

وی اظهار کرد: مداحان در رساندن پیام مهم عاشورا، تقویت روحیه دینی، بیان رشادت ها و شجاعت امام حسین(ع) و یارانش نقش مهمی دارند و نباید در اشعار و مداحی ها خرافه گویی شود.

حجت الاسلام احمدیان  با اشاره به این که باید از خرافه گویی و بی سند حرف زدن ها در این ایام جلوگیری شود اظهار داشت: متاسفانه ‌برخی از سندهای نامعتبر استفاده کرده و اقدام به مداحی می کنند و این در حالیست که دشمنان در تلاش هستند تا  از تاثیر گذاری جلسات عزاداری بکاهند و  این مجالس را آ غشته به انحرافات کنند.

به گفته وی مداحان می توانند در اشعار خود حادثه کربلا ، پیام و فلسفه آن را به درستی بیان کنند  و آگاهی بخشیدن به جامعه و ارتقای سطح بصیرتی باید از اهداف آنان باشد.

امام جمعه موقت ایوان رتصریح کرد:  با اشاره به این که احیای امر به معروف و نهی از منکر مهمترین هدف امام حسین(ع) در واقعه عاشورا است افزود: ایام محرم فرصتی است تا اهداف عاشورا بیان شود و باید در مراسم های مختلف عزاداری در این ایام از ورود خرافه گویی جلوگیری کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب