سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 37471
|
07:02 - 1398/06/11
نسخه چاپی

اختلالات چشمی زیبا اما خطرناک + روش‌های درمانی

اختلالات چشمی زیبا اما خطرناک + روش‌های درمانی
یک متخصص چشم گفت:مهم‌ترین و بارزترین عوامل موجب کراتیت توسط باکتری‌ها منتقل می‌شود.

به گزارشايلام بيدار،سعید یادگاری متخصص چشم درباره  بیماری کراتیت  ( التهاب قرنیه) اظهار کرد:این نوع بیماری موجب التهاب لایه سطحی چشم خواهد شد که با درد و ناراحتی، اختلالاتی در دید ظاهر می‌شود.

ساعت20/////اختلالات چشمی زیبا اما خطرناک

 


یشتربخوانید: چرا رنگ 2 چشم برخی از افراد متفاوت است؟


او در ادامه درباره عوامل موثر بر بهبود بیماری افزود: مصرف رژیم‌های غذایی که حاوی ویتامین آ به میزان کافی هستند به شدت برای این منظور  توصیه می‌شوند زیرا به راحتی می توان با درمان مناسب همراه رژیم غذایی سالم  مانع ایجاد کراتیت  شویم.

متخصص چشم درباره عوارض کراتیت گفت: فرد مبتلا ممکن است دچار آب سیاه چشم، زخم شدن قرینه، تشکیل جوش دائمی در چشم، از دست دادن بینایی می‌شود و زمانی فرد به این مشکلات دچار شود درمان برایش سخت ‌ترخواهد بود.


او در ادامه درباره عوامل  موثر بر واخمت این نوع بیماری اظهار کرد: مهم‌ترین و بارزترین عواملی که موجب این نوع بیماری خواهند شد، عفونت‌هایی است که توسط باکتری‌ها ایجاد می‌شوند؛ البته حساسیت‌هایی به لوازم آرایشی، گرد و غبار و آلودگی هوا وجود دارد که از عوامل تشدید کننده به حساب می‌آیند.


بیشتر بخوانید:تغییر رنگ چشم با روشی ساده و طبیعی


ساعت20/////اختلالات چشمی زیبا اما خطرناک
متخصص چشم گفت: عوامل دیگری مانند مشکلاتی در پلک زدن یا عدم تشکیل اشک به اندازه کافی، وجود جسم خارجی در چشم، نور شدید مثل نور ناشی ازجوشکاری یا انعکاس نور شدید خورشید از برف یا آب، از دیگر عوامل بروز التهاب در قرنیه هستند.

او درباره تشخیص زودهنگام این نوع بیماری بیان کرد: فرد مبتلا فورا باید به پزشک برای تشخیص زودهنگام مراجعه کند، زیرا گاهی این نوع بیماری با التهابات ملتحمه اشتباه گرفته می‌شود و موجب عوارض خطرناکی خواهد شد.

متخصص چشم درباره درمان عفونی کراتیت اظهار کرد: درمان این نوع بیماری بستگی به شدت آن دارد؛ در کراتیت باکتریایی، آنتی بیوتیک‌های متعددی وجود دارد که می‌توان با تجویز پزشک آن‌ها را مصرف کرد، اما باید به این نکته توجه شود که بدون گفته‌ پزشک مصرف نشود.

وی متذکر شد: افراد تا می‌توانند کمتر از لوازم آرایشی استفاده کنند و در معرض هوای آلوده قرار نگیرند؛ با توجه به این موضوع،  نوع بیماری حتما قابل درمان است مگر این که برای درمان دیراقدام شود.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد