سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 37392
|
12:09 - 1398/06/06
نسخه چاپی

شکایت خرید اینترنتی از اینستاگرام و تلگرام قابل پیگیری نیست/ خریداران به هرکانالی اعتماد نکنند

شکایت خرید اینترنتی از اینستاگرام و تلگرام قابل پیگیری نیست/ خریداران به هرکانالی اعتماد نکنند
تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» خواستار نظارت بیشتر بر کسب وکارهای اینترنتی به منظور جلوگیری از کلاهبرداری شدند که این موضوع پیگیری شد.

به گزارشايلام بيدار، امروزه با افزایش مخاطبان در کانال‌های مجازی، بازار کسب و کار بر روی این بستر نیز فراهم شده است.گرچه برخی از افراد از آب گل آلود ماهی گرفته و به دنبال راهی برای کلاهبرداری هستند.تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» خواستار نظارت بیشتر بر کسب وکارهای اینترنتی به منظور جلوگیری از کلاهبرداری شدند.

این مخاطبان اعلام کردند:«چند سالی است که فروشگاه های اینترنتی در ایران گسترش پیدا کرده اند. سؤال این است که متولی نظارت بر این فروشگاه‌ها چرا  نظارت نمی‌کنند و کسی هم پاسخگوی ضرر و زیان و توهین به شعور خریداران نیست؟»

برای پیگیری این موضوع با رضا الفت‌نسب عضو هیأت مدیره و سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی، مؤسس و عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی گفت‌وگو کردیم.

رضا الفت‌نسب عضو هیأت مدیره و سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی، مؤسس و عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، تأکید کرد: مردم باید توجه کنند که خریدهایی که در بستر کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی اتفاق می‌افتد، خریدهایی نیستند که بتوان از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی، شکایات مربوط به آن را پیگیری کرد. 

خریداران به هرکانالی اعتماد نکنند

وی افزود: اینگونه کانال‌ها برای خرید محصولات به روش اینترنتی بستری نیست که مجوز اتحادیه کسب و کارهای مجازی را داشته باشد. به همین منظور اعلام می‌کنم که خرید اینترنتی از تلگرام و اینستاگرام هیچ پیگردی در اتحادیه کسب و کارهای مجازی ندارد و این بستر، بستری است که برای ما به رسمیت شناخته نشده است. 

الفت‌نسب تأکید کرد: مردم خودشان باید تبعات این موضوع را بپذیرند و اگر خریدی داشتند، خودشان پیگیر ارسال بسته از طرف فروشندگان باشند. 

لازم به ذکر است، اتحادیه کسب و کارهای مجازی مشکلات و شکایات مشتریان سایت های اینترنتی را طی 5 روز کاری بررسی می‌کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد