سرویس: سیاسی
کد خبر: 37266
|
07:55 - 1398/06/02
نسخه چاپی

استقلال کامل در صنعت هوافضای کشور ایجاد شده است/ هوشمندسازی،‌ رادارگریزی و نقطه‌زنی را در دستور کار داریم

استقلال کامل در صنعت هوافضای کشور ایجاد شده است/ هوشمندسازی،‌ رادارگریزی و نقطه‌زنی را در دستور کار داریم
سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده گفت: امروز استقلال کامل در صنعت هوافضای کشور ایجاد شده و راه را میانبر رفته‌ایم و به طرازهای برتر دنیا رسیدیم.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از صبح توس؛ سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده ظهر امروز در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار داشت: دقت اصابت موشک‌های جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا رفته و موشک‌های بسیار پیشرفته تولید شده که رسانه‌ای نشده که قابلیت نقطه زنی دارند.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که هوشمندانه مسیر خود را ترسیم کرده‌ایم و به‌جای گرفتاری در موازنه تسلیحاتی از روش بومی خودمان که روش جنگ نامتقارن است پیروی می‌کنیم و همانند اتحاد جماهیر شوروی، مسابقه تسلیحاتی راه نینداخته‌ایم؛ در تکنولوژی‌های ساخته شده آمریکا، نقاط ضعف زیادی دیدیم و متوجه شدیم و آنها فکر می‌کنند سلاحشان اقتدار دارد.

سردار تقی‌زاده با اشاره به رصد روزانه و ساعتی آمریکایی‌ها افزود؛ سلاح‌های موثر را ساخته و تقدیم نیروهای مسلح می‌کنیم و امروز کارگردان صحنه هستیم و این دور از تعریف و تعارف و شعار است و در عمل و صحنه این مسئله را ثابت کرده‌ایم.

جانشین وزیر دفاع خاطرنشان کرد: با توجه به جغرافیای تهدیدات، هوشمندسازی،‌ رادارگریزی و نقطه‌زنی را در دستور کار داریم و افزایش قدرت تخریب را با روش‌های داخلی و بومی برای 770 محصول دفاعی به جای کاتیوشا و آرپی جی ‌نهادینه کرده‌ایم و همواره در حال توسعه و حرکت هستیم.

سردار تقی‌زاده بیان کرد: در زمینه وابستگی به خارج در صنعت دفاعی با وجود پیچیدگی صنایع هوافضا با بهره‌گیری از هوش و نبوغ فرزندان شما و با تاسی به روش شهید حسن طهرانی مقدم که پدر صنعت موشکی است و با تکیه بر مدیران حزب‌اللهی که مدیر جهادی هستند امروز استقلال کامل در صنعت هوافضای کشور ایجاد شده و راه را میانبر رفته‌ایم و به طرازهای برتر دنیا رسیدیم. پهپاد آمریکایی با سیستم بومی و داخلی ساقط شد و فهمیدند ما چه داریم.

وی خاطرنشان کرد: از تکنولوژی خودمان محافظت می‌کنیم تا دشمن را غافلگیر کنیم زیرا اصل غافلگیری در اسلام تاکید شده؛ سامانه‌های جدید ما یک مورد مشابه در دنیا ندارد و نه تنها کپی‌سازی و مهندسی معکوس که چین و روسیه می‌کنند که الگوبرداری نیز نیستند و خاص خودمان است و صرفا طراحی داخلی با ایده خلاقانه است. چرخه کامل ایده تا محصول توسط متخصصان داخلی است.

جانشین وزیر دفاع عنوان کرد: در شرایط فعلی با وجود تحریم‌ها و فشارها برای ایجاد توقف در صنعت موشکی، اراده مسئولان و مقام معظم رهبری و تدابیر ایشان، قوی‌تر شده و امروز همه نیازهای نیروهای مسلح با تکیه بر توان داخلی تهیه می‌کنیم و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار وزارت دفاع در 22 مولفه داریم.

سردار تقی‌زاده با اشاره به استفاده صلح‌آمیز از فضا گفت: از 15 سال گذشته برنامه منسجمی را دنبال کرده و طبق آن حرکت می‌کنیم، به محض اراده مسئولان، ماهواره‌ها آماده پرتاب برای مسائل مخابراتی و هواشناسی هستند. 50 سال دیرتر از کشورهای پیشرفته شروع کردیم و خوشبختانه و به فضل الهی و با عنایت حضرت ثامن الحجج که سایه‌سان بر سر این ملت است خداراشکر سرعت پیشرفت ما، ما را به آنها نزدیک کرده و جزو هشت کشور برتر دنیا در پرتاب فضایی قرار داریم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شبکه گسترده همکاران صنایع دفاع در نقاط دور و نزدیک کشور شکل گرفته و با 93 دانشگاه کار تعریف کرده و بیش از 2000 پروژه تحقیقاتی داریم؛ 800 عضو هیئت علمی و 4000 نخبه را درگیر کار کرده‌ایم؛ 477 میلیارد تومان کار در مراکز علمی صورت داده‌ایم و سرریز این تکنولوژی‌ها در ساخت زیرمجموعه‌هایی که فرانسوی‌ها تحریم کردند را به دوش گرفتیم و کامپیوتر خودروی 206 را داخلی کردیم.

سردار تقی‌زاده با بیان اینکه موفقیت‌های روزافزونی در ‌حوزه موشکی داشته‌ا‌یم، گفت: ‌‌امیدواریم پیشرفته‌تر از اینها را در دستور کار قرار دهیم و ‌در حال حاضر ‌ 770 محصول سیستمی را کامل کرده‌ایم‌‌.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد