سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 37254
|
22:54 - 1398/06/01
نسخه چاپی

امام جمعه ایوان:

نباید از مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن غافل شد

نباید از مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن غافل شد
امام جمعه ایوان با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به کشور از طریق تهاجم فرهنگی گفت: مسئولان و دولتمردان نباید از این جبهه غافل شوند.

به گزارشايلام بيدار،حجت الاسلام "علی حیدری "،امام جمعه ایوان؛ در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ایوان با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید رجایی و شهید با هنر و هفته دولت گفت : سخنان مقام معظم رهبری در ملاقات اعضای هیئت دولت با ایشان هفته دولت شاخص خدمات یک ساله دولت است که اگر همراه حرکت جهادی و نیت الهی باشد زمینه ساز برکات زیادی خواهد شد،دوسال باقی مانده دولت زمان کمی نیست که دولت باید مسایل مهم کشور را با گرفتار نشدن به فروع و حواشی اولویت بندی کنددو اولویت اصلی کشور اقتصاد و فرهنگ است. و کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی مردم تولید داخلی است.

امام جمعه ایوان اظهار کرد: اولویت در اقتصاد قطع وابستگی به نفت توجه به پیشران های اقتصادی محرک بخش های دیگر نظیر مسکن و کشاورزی و اقتصاد دانش بنیان و تغییر نگاه مسولان به تولید کنندگان به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی است رونق اقتصادی نیازمند نیروی انسانی. سرمایه. فناوری. و مدیریت اقتصادی است که دولت باید نسبت به مدیریت اقتصادی حساسیت بیشتری در برنامه ریزی و عمل داشته باشد هدف پیشرفت اقتصادی باید رفع فقر باشد.

وی افزود:دشمن غلبه بر جمهوری اسلامی را از طریق جنگ نظامی و اقتصادی غیر ممکن می داند و در صدد است از راه نفوذ فرهنگی و تاثیر بر ذهن ها و مغزها و تحریک هوس ها به این هدف برسدباید دستگاه های فرهنگی و دستگاه های اطلاعاتی با اقدامات ضد فرهنگی سازمان یافته و ولنگاری فرهنگی مقابله کنند،نقش آفرینی مدیران در مسایل دینی و فرهنگی تحت مدیریت خود امری لازم و ضروری است ،نگرانی در مورد مساله حجاب بجاست و حجاب به عنوان یک حکم شرعی و قانونی باید براساس عمل به قانون مورد مراقبت مدیران قرار گیرد،باید با متخلفان اقتصادی برخورد هوشمندانه منصفانه و عاقلانه صورت گیرد به  طوری که از سوء برداشت ها جلوگیری شود .

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: در این هفته نشستی خوبی به منظور هم اندیشی با حضور معاون محترم وزارت کشور و ائمه جمعه استان و استاندار و فرمانداران استان برگزار شد فضای وحدت و هم فکری و همکاری که بین مسولان در استان وجود دارد انشاء الله راه را برای حل مشکلات مردم هموار خواهد کرد برخی از مشکلات مردم مطرح شد و در زمینه مسایل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی استان تصمیمات خوبی اتخاذ و وعده های خوبی داده شدیکی از موضوعاتی که مطرح شد مساله مقابله با آسیب های اجتماعی بود.

 

وی تصریح کرد: مقابله با گرانی های مضاعف در استان ایلام بود یکی از مسایلی که مطرح شد درک موقعیت و شرایط موجود اقتصادی و بودجه ای کشور بود که در این شرایط نباید سطح توقعات و مطالبات مردم را بالا برد که حرف کاملا درستی است اما من لازم می دانم یک نکته را بیان کنم وقتی ما محدودیت های بودجه ای داریم نباید سطح مطالبات بودجه ای مردم را بالا ببریم اما باید سطح مطالبات مردم را در مصرف بهینه همین بودجه محدود بالا برد یعنی مسولان باید اقتصادی ترین و پر بازده ترین رفتار را نسبت به همین بودجه محدود داشته باشند باید با فکر و تدبیر و کارشناسی و ابتکار و خلاقیت از هر نوع هدر رفت بودجه جلوگیری کنند به خاطر برخی بی تدبیری ها توسط برخی از مسولان گاهی رقم های قابل توجهی از بودجه ها هدر می رود و خروجی ندارد. نگاه این نشست نگاه توسعه و پیشرفت استان بود با وجود قابلیت های فراوانی که در استان وجود دارد راهکارهای فراوانی برای پیشرفت و رشد اقتصادی و رفاه مردم این استان وجود دارد برای اشتغال و رفع بیکاری برای مقابله با گرانی ها مضاعف و تصنعی که در این استان وجود دارد برای رفع آسیب های اجتماعی راه کار وجود دارد که باید وارد مرحله اقدام شد. در این زمینه هم معاونت محترم وزارت کشور و هم استاندار محترم قول همکاری و حمایت از مسولان شهرستان ها را دادند. الآن مجال توضیح نیست درباره این موضوعات بعدا توضیحات بیشتری به مردم و مسولان خواهم داد.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت :مساله بعدی مساله اربعین است که باید مقدمات آن به سرعت فراهم شود. و آخرین مساله موضوع انتخابات است که اکنون فقط به کلیات آن اشاره می کنمچند چیز در انتخابات مهم است یکی مشارکت حداکثری مردم دوم کاندیدا شدن توانمند ترین و خدوم ترین افراد سوم ایجاد فضای معقول و غیر احساسی در انتخابات چهارم پرهیز از روش های غیراخلاقی و غیر ارزشی در رقابت ها پنجم عدم دخالت و بی طرفی همهمسولان نسبت به نامزدها ششم اجرای دقیق قانون.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب