سرویس: استان ایلام
کد خبر: 37227
|
07:30 - 1398/05/31
نسخه چاپی

یک کارشناس مذهبی:

فلسفه و ریشه "طرح ابرار" برگرفته از سنت دینی است

فلسفه و ریشه "طرح ابرار" برگرفته از سنت دینی است
یک کارشناس مذهبی گفت: طرح رسم ابرار بر گرفته از اطعام مساکین و نیازمندان توسط حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع)می باشد.

به گزارشايلام بيدار، در چند روز گذشته پویش ها و حرکت های جمعی از جمله پویش #فقط_به_عشق_علی برای بزرگداشت عید غدیر در سطح شهرستان آبدانان برگزار شد که در این حرکت ها جمعی کمک های به نیازمندان و فقرا انجام گردید و به راستی رسم علی گونه بودن را به مردم نشان دادند ؛ حرکت هایی که هرکدام به نحوی سعی در بزرگداشت عید غدیر و ولایت امیرالمومنین(ع) داشته اند. اما همه چیز با گذر از عید غدیر تمام نمی شود.

ماه ذی الحجه همچنان به حرکت هایی این چنینی مانند پویش «رسم ابرار» که عبادتی خانوادگی است؛ عبادتی برای رسیدگی به اقشار محروم جامعه که همه افراد خانواده می توانند با آن همراه شوند و در عبادتی شخصی و جمعی شرکت کنند نیاز داردخبر  کسانی که در این پویش شرکت می کنند با اقتدا به سیره امام علی(ع) و خانواده گرامی شان و با شعار خانواده من، سه روز روزه می گیرند و در هر روز، مبلغی به اندازه افطار همان روز را به نیازمندان، یتیمان وآزادی زندانیان هدیه می کنند. این همه آن چیزی است که در پویش رسم ابرار قرار است اتفاق بیفتد و از ۳ تا ۵ شهریور همه می توانند با این طرح همراه شوند.

"کبری شاهمرادی"مدیر حوزه جوادالائمه خواهران آبدانان با اشاره به طرح ابرار اظهار کرد: فلسفه و ریشه این طرح برگرفته از سنت دینی و مذهبی ما است و طرح رسم ابرار بر گرفته از اطعام مساکین و نیازمندان توسط حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) می باشد.

وی گفت: حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) وقتی که امام حسن و امام حسین مریض می شوند برای شفایشان نذر می کنند که ۲۳ تا ۲۵ ذی الحجه را روزه بگیرند.

مدیر حوزه جوادالائمه آبدانان خاطر نشان کرد: وقتی روزه را می گیرند دم غروب که می خواهند افطار کنند مستمندان و فقرا به در خانه این بزرگواران مراجعه می کنند و ایشان روزه خود را افطار نمی کنند و افطار خود را به فقرا، نیازمندان و مساکین می دهند و در واقع در این سه روز افطار نمی کنند و افطار خود را هدیه می دهند.

وی با تأکید بر احیای و ترویج فرهنگ اطعام و کمک به مستضعفین، گفت: ما شیعیان باید زندگی حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و همان‌طور که ماجرای اطعام این دو معصوم در سوره مبارکه انسان آمده است «وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا» ما نیز نباید اطعام و کمک به مستضعفین را فراموش کنیم.

شاهمرادی با بیان اینکه مردم و جوانان باید از سیره اهل بیت ع الگوپذیری داشته باشند خاطر نشان کرد: مردم و جوانان به رسم این سنت بزرگ و ارزشی از سیره اهل بیت ع الگو بگیرند و همچنین می توانند در این سه روز که روزه می گیرند هزینه سه روزه را به فقرا و نیازمندان اهداء کنند.

وی به توصیه های رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی به منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی، اشاره و گفت:غفلت از قشرهای نیازمند به هیچ وجه مورد قبول نیست ویکی از مهم ترین کارها و دغدغه اصلی مردم و مسئولان باید کمک به ایتام و نیازمندان باشد.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: در این راه پر ثواب و پر اجر و برای بازتاب و تبلیغ این مهم نیاز به بهره گیری از جراید، صدا و سیما، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها هست چرا که رسانه و تلویزیون به ‌عنوان رسانه ملی باید این پویش را ترویج ومردم را آگاه سازد.

آبدانان خبر

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب