سرویس: استان ایلام
کد خبر: 37211
|
11:07 - 1398/05/28
نسخه چاپی

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان ایلام:

خلق ایده های نو زمینه بروز انواع مشاغل نوین سودآور در جامعه را فراهم می کند

خلق ایده های نو زمینه بروز انواع مشاغل نوین سودآور در جامعه را فراهم می کند
مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، گفت: در همه کشورهای توسعه یافته آموزش و پرورش و مراکز آموز عالی انواع مهارت های جمعی و تربیت ذهن خلاق دانش آموزان و دانش جویان از اهمیت زیادی برخودار است.

به گزارشايلام بيدار، "شکراله شیرخانی"، در دومین رویداد «ایده شو» در استان ایلام اظهار کرد: نگاه امروز به کسب و کار نسبت به گذشته متفاوت شده  اما  متاسفانه در نظام آموزشی ایران خلاهای زیادی در آموزش مهارت ورزی، تفکر و کار گروهی، یادگیری زنجیره تولید و ایده های خلاقانه به چشم می خورد که نیازمند اصلاح و بازنگری است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته با داشتن مدرک تحصیلی ادارات به دنبال جذب افراد بودند، افزود:امروزه با وضعیت پیچیده موجود باید خود اشتغالی ایجاد شود در همه کشورهای توسعه یافته آموزش و پرورش و مراکز آموز عالی انواع مهارت های جمعی و تربیت ذهن خلاق دانش آموزان و دانش جویان از اهمیت زیادی برخودار است.

شیرخانی، گفت:برنامه های نظام آموزشی نمی تواند نگرش جدیدی را ارایه کند و این یکی از مشکلاتی است که بر پیچیدگی موجود افزوده است.

وی، تصریح کرد: در دنیا نظام آموزشی به دنبال جبر و جغرافیا و هندسه نیست بلکه به دنبال کارهای دسته جمعی و ایده های نو است با این وجود باید به دنبال خلق ایده های نو ‌باشیم و سرمایه هایمان را تبدیل به ثروت کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: باید دانشجویان و حتی دانش آموزان بعد از فراغت از تحصیل دغدغه اشتغال و کاریابی نداشته باشند و با مهارت هایی که در طول تحصیل فرا گرفته اند پس از اتمام درس با سهولت وارد بازار کار شده و به ایجاد کسب و کار بپردازند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام نیز در این همایش اظهار  کرد: توسعه پایدار و اشتغال سودآور نیازمند تقویت بخش خصوصی و حمایت از طرح های نوین مبتنی بر علوم و فنون روز است و افراد خلاق و ایده پرداز باید به دانش روز مسلط باشند.

روح الله سلیمانی، افزود: رمز موفقیت کشورهای دارای اقتصاد قدرتمند اعتماد و حمایت دولت نسبت به بخش خصوصی و تلاش برای اجرای طرح های نوین سوداور است و به واقع اقتصاد دولتی شکننده و ضعیف است.

وی، تاکید کرد: ایده های مبنی بر علوم دانش بنیان و خلاقانه و پیاده سازی این طرح ها به واقع نوعی از اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از فکر و امکانات در مسیر درست است.

 سلیمانی با بیان اینکه نباید فرصت ها را از دست داد،  خاطرنشان کرد: باید از پیشرفت علم و فناوری در ایجاد ایده های نو و جدید بهره گیری کرد و ذهن پویا و کنجکاو جوانان در این راه می تواند زمینه ساز بروز انواع پروژه های مبتکرانه و استغال زا باشد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب