سرویس: استان ایلام
کد خبر: 37195
|
07:48 - 1398/05/30
نسخه چاپی

یک کارشناس مذهبی:

سنت امام علی و حضرت زهرا در اطعام مسکین و یتیم و اسیر نهادینه شود

سنت امام علی و حضرت زهرا در اطعام مسکین و یتیم و اسیر نهادینه شود
امام جمعه موقت ایوان گفت: باید محبت و سیره اهل بیت را در بین مردم ترویج داد و آنها را با معارف و زندگی آنها بیشتر آشنا کرد.

حجت الاسلام "علی احمدیان"،کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگارایلام بیداردر ایوان ضمن تبریک ایام عید غدیرکه پیامبر (ص) در حج الوداع امیرالمومنین را از طرف خداوند به جانشینی خود معرفی کردند گفت؛ شیعیان علی باید سعی کنند تا با سیره و روش زندگی ائمه و اهل بیت بیشتر آشنا شوند تا بتوانند در ابعاد مختلف زندگی خود از آن بهره گیرند.

احمدیان با اشاره به طرح ابرار ،اطعام فقرا اظهار کرد: طلاب و حوزه های علمیه باید در خط مقدم اطعام نیازمندان باشند و همه ما وظیفه داریم در احیا کردن سنت اطعام امیرالمومنین (ع) تلاش کنیم اما حوزه های علمیه باید در خط مقدم این کار باشند.

وی افزود: سوره هل اتی (انسان) و ماجرای اعطای افطار به مسکین، یتیم و اسیر توسط حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) که داستان آن در سوره مبارکه انسان آمده است نشان می دهد که یکی از برنامه های ائمه ایثار و انفاق برای فقرا بوده است که در قرآن هم برای آن آیه نازل شده است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: با تاکید بر این که اطعام نیازمندان سیره و روش انبیا و پیامبر است بیان داشت: شیعه باید در همه ابعاد بصیرتی و اعتقادی شناخت خود از ائمه  را بیشتر کند تا هم در مقام عمل و هم در مقام بصیرت بتواند خوب عمل کند.

حجت الاسلام احمدیان با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید خط مقدم کارهای مذهبی باشند افزود: ما باید در باره امیر المومنین و سایر ائمه و ۱۲ امام (ع) وظیفه داریم که هم خوب آنها را بشناسیم و هم اینکه معرفت به این عزیزان پیدا کنیم و ضمن شناخت روش زندگی آنها و شیعه بودن را نشان دهیم و اثبات کنیم .

وی تصریح کرد: طرح ابرار احیا سنت امیرالمومنین و حضرت زهرا در اطعام مسکین و محرومان است و افرادی که با الفبای زندگی ائمه آشنا باشند انفاق برای آنها روشن و واضح است.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب