سرویس: استان ایلام
کد خبر: 37147
|
08:53 - 1398/05/27
نسخه چاپی

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی ایلام خبر داد؛

۳۵۰ واحد شهرک تخصصی ایلام آماده واگذاری به صنوف

۳۵۰ واحد شهرک تخصصی ایلام آماده واگذاری به صنوف
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: شهرک تخصصی صنفی ایلام در آستانه بهره برداری قرار داشته و هم اکنون ۳۵۰ این مجموعه آماده واگذاری به صنوف مختلف است.

به گزارشايلام بيدار، "اقبال اسماعیلی"، سرپرست شرکت شهرک های صنعتی ایلام در نشست با خبرنگاران ایلام گفت: با توجه به بافت شهر ایلام و نبود زمین های وسیع برای شهرک سازی، باید به سمت اراضی با مساحت چهار هکتاری که جز اراضی ملی باشند و بتوان آنها را تصرف کرد، پیش برویم.

وی اظهار کرد: با تامین زیرساخت ها و ورود سرمایه گذار به استان باید پیگیری های لازم برای ایجاد شهرک تخصصی صورت گیرد تا ۲ شهرک تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی که در حال پیگیری است در استان ایجاد شود.

اسماعیلی با بیان اینکه باید صنایع پایین دستی این واحدها نیز مورد توجه قرار گیرند، گفت: موافقت نامه هایی در این راستا صورت گرفته که باید با فراهم کردن امکانات نظر سرمایه گذاران بومی را به سمت شهرستان هایی مانند دهلران، مهران و هلیلان جلب کرد.

وی به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی شهرک تخصصی صنفی ایلام به مساحت چهار هکتار اشاره کرد و افزود: ۶۰۰ واحد در این شهرک پیش بینی شده که تاکنون ۴۰۰ نفر ثبت نام و ۳۵۰ واحد آماده واگذاری به صنوف است.

اسماعیلی یادآور شد: انتقال این اصناف با اولویت جوشکاران، آلومینیوم سازان و نجاران است که با توجه به ضعیف بودن این قشر از نظر اقتصادی قیمت واگذاری اراضی برای این صنوف پایین است.

وی تاکید کرد: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم باعث ارتقا سیمای شهر، ایجاد کارگاه‌های تخصصی، تسهیل در کسب و کار و توجه جدی و زیربنایی به بهداشت عمومی، صنفی و اجتماعی می شود.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی ایلام به سفر اتاق بازرگانی عراق به ایلام اشاره کرد و گفت: پنج اتاق بازرگانی از پنج استان عراق وارد ایلام شدند که با مشاهده ظرفیت های اقتصادی در استان قطعا این سفر منتج به انعقاد قراردادهای تجاری خواهد شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد