سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 36957
|
08:02 - 1398/05/19
نسخه چاپی

صف بعضی سران عربی برای ارتباط با تهران

چندی پیش یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی به‌ صراحت اعلام کرد که برخی از سران عربی که تا چند ماه پیش سعی داشتند بیشترین ارتباط را با اسرائیل داشته باشند امروز در صف انتظار برای ارتباط با تهران هستند.

به گزارشايلام بيدار،محسن کوهکن شامگاه جمعه در جمع اصحاب رسانه شهرستان لنجان اظهار کرد: پس از شکار پهباد متجاوز آمریکا توسط ایران ترامپ چندین جلسه با دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان، وزارت دفاع، حلقه لابی صهیونیست‌ها و نتانیاهو داشته که هیچ نظر و مشاوره واحدی به این شخص داده نشده است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا دچار سردرگمی شده است، خاطرنشان کرد: جان بولتون و برخی از افراد نزدیک وی خواهان حمله آمریکا به ایران بودند اما جالب است بدانیم که حلقه لابی صهیونیستی با سابقه دقیقی که از ایران در اختیار داشتند به‌ شدت مخالف این موضوع بودند، این افراد و در رأس آن‌ها نتانیاهو به‌ صراحت اعتراف کرده بودند که اگر ما در ایران نقطه‌ای را هدف قرار دهیم در مقابل ایران منطقه‌ای را هدف قرار خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه امروز امارات و عربستان به تحلیل اخیر نتانیاهو رسیده‌اند و به آن اعتراف کرده‌اند، متذکر شد: کشور امارات به‌ خوبی می‌داند که اگر خطایی از آن سر بزند باید فاتحه خود را بخواند برای همین است که چندی پیش یکی از رسانه‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی به‌ صراحت اعلام کرد که برخی از سران عربی که تا چند ماه پیش سعی داشتند بیشترین ارتباط را با رژیم غاصب صهیونیستی داشته باشند امروز در صف انتظار برای ارتباط با تهران هستند.

کوهکن با توجه به پیش‌شرط‌های آمریکا برای مذاکره با ایران یادآور شد: پیش از زدن پهباد آمریکایی، پمپئو از ۱۵ پیش‌شرط برای مذاکره با ایران خبر داده بود که این موضوع بعد از شکار پهباد آمریکایی تا آن‌جا پیش رفت که همین شخص اذعان کرد که بدون پیش‌شرط حاضر به مذاکره با ایران است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مشاوران ترامپ به وی پیشنهاد بازگشت به برجام را داده‌اند، تشریح کرد: این مشاوران مطرح کرده‌اند که در شرایط فعلی مردم ایران موضعشان بی‌خاصیت کردن تحریم‌ها و مقاومت است و نظرسنجی‌ها این موضوع را به‌ صراحت ثابت می‌کند و از طرفی دوستان ما در ایران که هدفشان مذاکره به‌ واسطه ایجاد رعب و وحشت بود، قافیه را باخته‌اند و ضروری است تا در چنین شرایطی رویکردها تغییر کند.

وی متذکر شد: همین کارشناسان در ادامه مشاوره خود به ترامپ تأکید کردند که اگر رئیس‌جمهور آمریکا به برجام بازگردد، آن‌هایی که در کشور ایران تمام حرفشان برجام بود در مقابل به مردم خواهند گفت که ما با برجام ترامپ قلدر را هم به میز مذاکره برگرداندیم و با این موضوع یک جهش مقبولیت برای دولت ایران ایجاد خواهد شد.

کوهکن با تأکید بر اینکه عده‌ای دیگر از مشاوران ترامپ اعتقاد دارند که ترامپ نباید به برجام بازگردد، اذعان کرد: این مشاوران اعتقاد دارند که بازگشت آمریکا به برجام هیمنه این کشور در دنیای بین‌الملل را درهم می‌شکند، شکستنی که پس از زدن پهباد آمریکایی و به تبع آن باز شدن مراکز تجاری و صرافی‌های ایرانی در کشورهایی نظیر امارات که دوست و هم‌پیمان آمریکاست به گوش می‌رسد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دو نظریه و تفکر همواره در ایران وجود داشته و دارد، اول تفکری که اعتقادش مقاومت است و دیگری که با مذاکره به دنبال حل مشکلات است، جالب است بدانید که مؤسسه‌های نظرسنجی آمریکا در جدیدترین تحقیقات خود اعتراف کرده‌اند که با اتفاقاتی نظیر توقیف کشتی انگلیسی و زدن پهباد آمریکایی و اتفاقاتی از این دست، غرور ملی جامعه ایران تحریک‌ شده و تفکر مقاومت با اختلاف فاحشی در ایران پیشتاز است.

منبع: فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب