سرویس: سیاسی
کد خبر: 36953
|
07:55 - 1398/05/19
نسخه چاپی

آخرین پست توییتری ظریف؛

برای دفاع از امنیت خود در خلیج فارس تردید نخواهیم کرد

برای دفاع از امنیت خود در خلیج فارس تردید نخواهیم کرد
وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد خلیج فارس برای ایران اهمیت حیاتی دارد و ایران هرگز اجازه نخواهد داد بازیگران فرامنطقه‌ای باعث ایجاد ناامنی در خلیج فارس شوند.

به گزارشايلام بيدار،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد که ایران هرگز برای حراست از امنیت خود در خلیج فارس تردید نخواهد کرد.

محمدجواد ظریف در این پیام توئیتری نوشت: «خلیج فارس شاهرگ حیاتی ایران محسوب می‌شود و به همین دلیل برای ایران که همواره امنیت دریانوردی در آن را فراهم کرده، از لحاظ امنیت ملی در اولویت قرار دارد. با توجه به این واقعیت، حضور بازیگران فرامنطقه‌ای در خلیج فارس، برخلاف تبلیغات رسانه‌ای، موجب ناامنی است. ایران برای حراست از امنیت خود [در خلیج فارس] تردید نخواهد کرد.»

اخیراً آمریکا به بهانه تأمین امنیت آب‌های غرب آسیا درصدد تشکیل ائتلافی با حضور گروهی از متحدان خود برآمده است؛ ائتلاف خودخوانده‌ای که حتی برخی از متحدان سنتی آمریکا نیز در مورد اهداف واقعی آن با تردیدهای جدید مواجهند و تاکنون از پیوستن به آن، امتناع کرده‌اند.

با وجود مخالفت صریح برخی متحدان واشنگتن از جمله آلمان و ژاپن برای پیوستن به ائتلاف خودخوانده آمریکا در آب‌های غرب آسیا، مقامات آمریکایی همچنان ادعا می‌کنند که نظر مثبت بسیاری از کشورها را برای پیوستن به این ائتلاف جلب کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد