سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36930
|
07:59 - 1398/05/17
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان ایلام مطرح کرد؛

مطالبه گری و امیدآفرینی دو رسالت مهم خبرنگاران/ مدیران به رسانه ها پاسخگو باشند

مطالبه گری و امیدآفرینی دو رسالت مهم خبرنگاران/ مدیران به رسانه ها پاسخگو باشند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اگر خبرنگاری مشکلی را مطرح کرد که از نگاه مسئولی مغفول مانده باید از آن خبرنگار تجلیل کرد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با هیئت رئیسه و اعضای مجمع عمومی خانه مطبوعات استان ایلام به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: رسانه ها رسالتی بر عهده دارند و خبرنگار بعنوان منعکس کننده اخبار، زوایای پنهان دغدغه های مردم را رسانه ای می کند.

وی گفت: اگر خبرنگاری مشکلی را مطرح کرد که از نگاه مسئولی مغفول مانده باید از آن خبرنگار تجلیل کرد.

کریمی تبار افزود: مطالبه گری از مسئولان امری طبیعی است و حتی خواسته رهبر معظم انقلاب است، لذا مسئولی که مسئولیت می گیرد باید پاسخگو باشد و خبرنگاری که واقعیتی را بیان می کند، بایستی با یک تحلیل منصفانه همراه باشد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: استان ایلام در حوزه رسانه رشد چشمگیری داشته و انعکاس دغدغه های مردم و امیدآفرینی کاری است که به خبرنگاران برمی گردد، چه بسا رسانه های استان باید نقش مردم را در اربعین پررنگ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: یکی از عرصه هایی که لازم است به آن بپردازیم فرصت های معقولی است که در اربعین وجود دارد، روزانه ۱۰ هزار نفر از مرز عبور می کنند لذا باید بررسی کرد که چقدر توانسته ایم در راستای ایجاد اشتغال در این مسیر گام برداریم و رسانه نقش مهمی در این راستا دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اربعین نیز مردم ایلام در تکریم زائران اربعین سنگ تمام گذاشته اند اما باید توجه کرد که این میزان باید افزایش یابد. زائران پیاده باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و با تکریم تمام در استان ایلام ورود و خروج کنند.

وی اضافه کرد: ظرفیت های مختلفی در سطح استان وجود دارد که باید با توانمندی نیروهای بومی در راستای توسعه هر چه بیشتر آنها گام برداریم.

امام جمعه ایلام از رسانه ها خواست با پرداختن به موضوعات مختلف از جمله کشاورزی بهداشت و درمان زوایای پنهان و مختلف را برای ایجاد اشتغال و حل کردن مشکلات مردم به کار گیرند.

کریمی تبار خاطر نشان کرد: مقاومت مردم استان ایلام از دیگر موضوعاتی است که باید به آن پرداخته و در سطح رسانه های استان برجسته شود، مشکلات اجتماعی تاثیرگذار است و در مردمی که این مقاومت را دارند مشکلاتی نظیر خودکشی زیبنده مردمان این دیار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری نیز گفت: یکی از مهمترین برنامه های امسال انتخابات است که نقش رسانه ها باز هم در این عرصه بسیار حائز اهمیت است تا شایسته ترین ها انتخاب شوند. باید به گونه ای عمل کرد تا کسی جرات نکند با پول رأی خریداری کند، لذا توانمندی ها باید مدنظر قرار گیرد.

وی تأکید کرد: مطالبه گری رسانه ها باید در جامعه نهادینه شود و این حقی است که مردم دارند و رسانه ها نماینده مردم هستند که باید در چارچوب قانون حرکت کنند. در جمهوری اسلامی حاشیه امن برای کسی نداریم و هر کسی پست و مقام بالاتر داشته باشد بیشتر مورد مطالبه گری قرار می گیرد.

امام جمعه ایلام گفت: انتقادپذیر بوده و به دنبال دفاع کردن از خود هم نیستم. نگاه بنده بر این باور است که امام جمعه در برابر مردم و مدیران مسئول است و مطالبه گر است، ولی نباید هر جیزی را به نماز جمعه بکشاند الا در صورت نیاز تا در خطبه ها مطرح گردد.

کریمی تبار تصریح کرد: با هیچ کسی بده بستان ندارم و هر جایی نیاز به تذکر باشد، ورود خواهم کرد. دغدغه شخصی افراد برایم مطرح است و مشکلاتی که مردم دارند و نگرانی های خانواده ها را تا جایی که بتوانیم حل خواهیم کرد، منتها برخی مشکلات ریشه ای است از جمله اشتغال جوانان که باید با کار مدون انجام گیرد.

امام جمعه ایلام گفت: از رسانه ها حمایت می کنم چرا که کار شما بالابردن سطح آگاهی جامعه است و فضا باید به گونه ای باشد که خبرنگار دغدغه نداشته باشد و تذکرات لازم در رابطه با دغدغه های کاری رسانه ها را به مدیران خواهم داد، در این راستا کلاس اخلاق با مدیران نیز هر دو هفته یکبار مطرح و نکات در بین مدیران بصورت عمومی مطرح خواهد شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب