سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 36907
|
08:38 - 1398/05/16
نسخه چاپی

موشک فضایی استارشیپ به مریخ می‌رود/ انتقال ۱۰۰ فضانورد به سیاره سرخ

موشک فضایی استارشیپ به مریخ می‌رود/ انتقال ۱۰۰ فضانورد به سیاره سرخ
موشک فضایی فوق پیشرفته استارشیپ که قرار است انسان‌ها را همراه خود به سیاره مریخ ببرد تا پایان ماه آگوست امسال، اولین پرواز آزمایشی مداری خود را انجام خواهد داد.

به گزارشايلام بيدار، کارشناسان شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده اند نمونه اولیه موشک فضایی استارشیپ این شرکت  قرار است در آینده برای سفر به کره مریخ مورد استفاده قرار گیرد و بیش از ۱۰۰ فضانورد را همراه خود به سیاره سرخ انتقال دهد؛ اولین پرواز آزمایشی خود را تا پایان ماه آگوست یا سپتامبر سال میلادی امسال انجام خواهد داد.

 

این پرواز آزمایشی با نام ماموریت Starship Mark ۱ نام گذاری شده است. ساخت موشک فضایی استارشیپ در جنوب تگزاس انجام شده است. ایلون ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس اعلام کرده است یکی از دو نمونه اولیه ساخته شده موشک فضایی استارشیپ در پرواز آزمایشی مورداستفاده قرار خواهند گرفت.
 
نمونه‌های اولیه ساخته شده از موشک فضایی استارشیپ طولی برابر با ۹ متر دارند و جنس آن‌ها از فولاد ضد زنگ است. به گفته ماسک، دوفضاپیما درآخرین مراحل آماده سازی برای پرتاب آزمایشی قرار دارند.

موشک فضایی استارشیپ دو مرحله‌ای است و درمرحله اول به وسیله موشک فضایی سوپر هوی از مدارکره زمین خارج خواهد شد. استارشیپ برای حمل بار و مسافر در سفر‌های طولانی مدت فضایی ساخته شده است. برای پرتاب این موشک فضایی سایت پرتابی بوکاچیکای تگزاس آماده سازی شده است.
 

کارشناسان اعلام کرده اند پرتاب نهایی استارشیپ به سوی سیاره مریخ و انتقال انسان‌ها به این سیاره درسال ۲۰۳۰ انجام خواهد شد. برای پرتاب موشک فضایی استارشیپ از موتور‌های رپتور استفاده می‌شود که دارای قدرت فراوان هستند و موشک فضایی را با سرعت بالا و درکوتاه‌ترین زمان ممکن به سیاره مریخ می‌رسانند.
 
تاکنون دو نمونه آزمایشی از موشک فضایی استارشیپ تهیه شده است که یکی از آن‌ها درسایت بوکاچیکا و دیگری در فلوریدا ساخته شده اند.
کارشناسان اسپیس ایکس اعلام کرده اند نمونه‌های نهاییموشک فضایی استارشیپپس از اتصال برروی یکدیگر به ارتفاعی بین ۴۵ تا ۵۰ متر خواهند رسید.
 

به تازگی موشک آزمایشی استارهوپر شرکت اسپیس ایکس که نمونه آزمایشی و اولیهموشک فضاییاستارشیپ است در زمان آزمایش پرتاب ایستای خود دچار انفجار و آتش سوزی گسترده شده که البته بلافاصله سیستم‌های آتش نشانی فعال و آن را خاموش کردند. کارشناسان اسپیس ایکس موشک را تعمیر و اعلام کردند با بهبود سازه و رفع خطای سیستمی، موشک استارشیپ آماده انجام اولین آزمایش پرتابی خود است.
 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد