سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36901
|
07:38 - 1398/05/16
نسخه چاپی

یک جامعه شناس در گفتگو با ایلام بیدار:

لوازم التحریر خارجی زمینه ساز نفوذ فرهنگی دشمن است

لوازم التحریر خارجی زمینه ساز نفوذ فرهنگی دشمن است
مدرس دانشگاه گفت :دشمن درصدد است با ساخت لوازم التحریر خارجی به اشکال مختلف در فرهنگ اسلامی کشور ما رخنه کند.

دکتر "میثم قدسی"، جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیداردر ایوان گفت: شرایط موجود در فروش لوازم خارجی متاسفانه رویکرد مثبتی را در جامعه نسل جدید منبعث نمی کند. کودکان و نوجوانان در سنینی هستند که مدام در حال الگو پذیری بوده و همین الگو پذیری سبب یادگیری و شکل دهی رفتاری و اعتقادی و شخصیت اجتماعی آنان می شود.

قدسی اظهار کرد : امروزه با فروش لوازم التحریر پر زرق و برق غرب و با اشکال تحریک آمیز که کاملا با فرهنگ جامعه ما همخوانی ندارد شاهد پذیرش بیشتر اجناس خارجی نسبت به اجناس داخلی هستیم، دانش اموزان بیشتر وسایل و ابزاری را می خرند که اشکالی همچون. باب اسفنجی, مک کویین و...  داشته باشد این اشکال به شدت با فرهنگ اصیل ایرانی در تضاد است.

این مدرس دانشگاه افزود: بازار پر سود لوازم‌التحریر باعث شده است تا عده‌ای برای دستیابی به سود بیشتر، محصولات خارجی بی‌کیفیت، اما پرزرق و برق را به مقدار زیاد وارد کشور کنند در حال حاضر درصد بالایی بازار نوشت افزار و لوازم‌التحریر در دست محصولات خارجی بی‌کیفیت است.

قدسی تصریح کرد : موردی که نبایستی از آن غافل ماند تاثیرات مخرب شخصیت های خشن بر روی دانش آموزان پسر و طراحی فیزیک بدنی شخصیت های کارتونی بر روی دانش آموزان  است، دانش اموزان دوست دارند که خود را به شخصیت های کارتونی نزدیک کرده و جای آنان بگذارندخشونت کلامی و غیر کلامی, افت تحصیلی,  و... از جمله تاثیرات منفی فروش لوازم التحریر خارجی بر روی دانش اموزان را به دنبال داشته است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد :لوازم التحریر خارجی نیز در  بخش کلان جامعه نیز به تضعیف  رونق تولید و کالای داخلی انجامیده است  از جمله راهکارهای برون رفت از مسئله در دوبعد ساختاری و لایه های اقتصادی و اجتماعی و مدیریت هاست، رونق تولید و ارتقای کیفیت اجناس و لوازم التحریر, کمک به تولید کنندگان, برجسته سازی هویت اسلامی ایرانی و تقویت فرهنگ مقاومت در نسل جدید و نیز اگاهسازی و آموزش خانواده ها در مدیریت فرزندان خود و تغییر نوع نگرش آنان می تواند نقطه مقابل ترویج فرهنگ غرب و رونق تولید گردد.

وی با بیان اینکه باید بازار لوازم التحریر از تولیدات داخلی ما و طرح آن از قهرمانان، مشاهیر و شهدای ما باشد، عنوان کرد: در آنصورت است که می توانیم بگوییم اجازه نداده ایم که فرزندان و دانش آموزان جامعه ما از فرهنگ غربی تقلید کنند.

 

انتهای پیام /الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد