سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 36886
|
09:47 - 1398/05/15
نسخه چاپی

فراخوان سازمان فضایی برای استفاده از توان شرکت‌های داخلی در ساخت ماهواره

فراخوان سازمان فضایی برای استفاده از توان شرکت‌های داخلی در ساخت ماهواره
معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران گفت: 2 فراخوان منتشر کردیم و تلاش می‌کنیم تا با استفاده از توان شرکت‌های داخلی در ساخت ماهواره نیز پیشرفت کنیم.

به گزارشايلام بيدار، "مرتضی براری"، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ گفت: ماهواره پیام و ارسال آن با وجود آنکه نتوانست به طور صحیح در مدار قرار بگیرد اما تجربه خوبی در اختیارمان گذاشت و ما توانستیم با استفاده از این تجربه پیشرفت زیادی در موضوع پرتاب ماهواره داشته باشیم.

وی افزود: پیش از این ماهواره‌هایی که به فضا ارسال می‌شد با دقت 40 متر بود، اما امسال توانستیم 2 ماهواره سنجشی را با دقت بسیار بهتر از ماهواره‌های قبل تولید کنیم.

* مشخصات ماهواره ظفر

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران اظهار داشت: ماهواره سنجشی ظفر با دقت 22.5 و ماهواره سنجشی پارس یک با دقت 15 متر ساخته شده و طی این سال‌ها به ساخت ماهواره با دقت یک متر دست پیدا کردیم.

براری در پایان خاطرنشان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دو فراخوان منتشر کردیم و به دنبال این هستیم و تلاش می‌کنیم تا با استفاده از توان شرکت‌های داخلی در ساخت ماهواره نیز پیشرفت کنیم.

لازم به یادآوری است، سازمان فضایی ایران به دنبال پرتاب ماهواره سنجشی با دقت زیر یک متر است و رئیس این سازمان از انتشار فراخوان همکاری با استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و خصوصی خبر داده بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب