سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 36848
|
07:33 - 1398/05/14
نسخه چاپی

انتقادات صریح امام جمعه دره شهر:

صرف پرداخت تسهیلات هیچ کمکی به سیل زدگان نمی کند/ عملکرد ستاد بحران صفر است

صرف پرداخت تسهیلات هیچ کمکی به سیل زدگان نمی کند/ عملکرد ستاد بحران صفر است
امام جمعه دره شهر: کار خدا بود که باران بصورت مداوم نبارید وگرنه همه شهر را سیل با خود برده بود.

حجت الاسلام "محمدجواد قنبربیگی"، امام جمعه دره شهر در گفتگو با خبرنگارایلام بیداردر دره شهر گفت: کار عمده ستاد بحران استان و شهرستان در بحث سیل فقط پرداخت تسهیلات بوده است.

وی اظهار کرد: قطعا عدم بازگشت این تسهیلات توسط مردم به دلیل مشکلات اقتصادی باعث تحمیل هزینه بالا و در منگنه قرار دادن دولت در شرایط تحریم می شود.

قنبربیگی با بیان اینکه عملکرد ستاد بحران صفر است، افزود: با کار کارشناسی و یک‌پنجم این تسهیلات می شد مشکلات زیرساختی این شهرستان را برای مقابله با سیلهای بعدی رفع کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه با گذشت چند ماه از سیل پل دائم بر رودخانه سیمره ساخته نشده و مردم باید دلهره تخریب پل موقت بر اثر وقوع سیل را داشته باشند.

حجت الاسلام قنبربیگی یادآور شد: برای تعریض پلهای وسط شهر و لایه روبی کف رودخانه که از عوامل مهم جاری شدن سیلاب می باشد تاکنون جلسه و یا صحبتی انجام نگرفته است.

وی افزود: به دلیل وقوع سیل متاسفانه سیل بندها حوزه ابخیز داری شهرستان از بین رفته که عدم پیگیری آن میتواند در بارشهای سنگین موجب خسارت شود.

قنبربیگی با بیان اینکه دره شهر جز چهار شهر سیل خیز کشور است، گفت: کار خدا بود که باران بصورت مداوم نبارید وگرنه همه شهر را سیل با خود برده بود.

وی یاداور شد: اگر این رویه ادامه دار باشد عملا مسئولان باید دست به دعا بردارند.

امام‌جمعه دره شهر اظهار کرد: با توجه به اعلام شبکه های مختلف مبنی بر آغاز بارش ها استاندار، فرماندار و نماینده مردم برای پیگیری این مشکلات حاد سریعا تدبیر و اقدام کنند زیرا با بارشی کمتر از گذشته شهر ویران خواهد شد.

وی افزود: بجای اینکه بفکر تهیه پول برای پرداخت وام سیل و زلزله از صندوق ذخیره ارزی باشید یکبار برای همیشه کار را کارشناسانه حل کنید.

امام جمعه دره شهر خاطر نشان کرد: البته پیگیری ستاد بحران استان برای حضور مسئولان و مقامات کشوری و لشگری در این شهرستان قابل تقدیر بوده و دست کسانی که در حد توان کمک‌کردند را صمیمانه می فشاریم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب