سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36801
|
13:33 - 1398/05/09
نسخه چاپی

یک کارشناس اقتصادی:

قاچاق کالا در فضای مجازی تهدیدی برای تولید داخلی است

قاچاق کالا در فضای مجازی تهدیدی برای تولید داخلی است
مدرس دانشگاه گفت: باید با ارائه کالای قاچاق در بستر فضای مجازی و حقیقی به‌صورت جدی برخورد شود زیرا این کالاها سلامت و اقتصاد جامعه را نشانه رفته است.

به گزارشايلام بيدار، دکتر "عباس آزادی"، اقتصاددان ومدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اشاره به گسترش روز افزون ارائه کالاهای قاچاق در بستر فضای مجازی اظهار کرد: باید با ارائه کالای قاچاق در بستر فضای مجازی و حقیقی به‌صورت جدی برخورد شود زیرا این کالاها سلامت و اقتصاد جامعه را نشانه رفته است و علاوه بر ضررهای مادی معنوی بر اقتصاد و تولیدکنندگان داخلی، ضررهای بهداشتی و سلامت محور فراوانی را به دنبال دارد.

آزادی گفت: در کالاهای بهداشتی قاچاق، سلامت مردم به دلیل عدم وجود نظارت کمی و کیفی بر آن‌ها به‌صورت جدی درخطر است و تا کنون گزارش‌های فراوانی از ایجاد عوارض جبران ناپذیر به دلیل استفاده از این کالاهای گزارش شده و به اطلاع مردم رسیده است.

آزادی با بیان اینکه مردم مراقب عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی باشند، گفت: این کالاها هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی مشکلات فراوانی دارند و از طرفی دیگر با ارائه کالاهای قاچاق کم کیفیت ذائقه مردم به سمت استفاده از کالاها سوق پیدا می‌کند و در این بین باعث به فروش نرفتن کالاهای داخلی با کیفیت خوب می‌شوند.

وی  خاطرنشان کرد: باید نظارت بیشتری در خصوص ارائه کالاهای قاچاق در فضای مجازی صورت گیرد و این موضوع همکاری بیشتر مردم و رسانه‌ها را می‌طلبد تا با شناسایی و گزارش این فضاها به سامانه‌های نظارتی  جلوی عرضه آن‌ها را بگیرند

این مدرس دانشگاه بیان داشت :از سوی دیگر عرضه مداوم این کالاها سبب می شود که اقتصاد کشور از اقتصاد تولیدمحور به سمت اقتصاد خدماتی پیش برود. در این صورت کشورمان نه تنها در کالاهای مختلف خودکفا نمی شود بلکه به نوعی وابستگی اقتصادی به کشورهای دیگر پیدا می کند.

جویزر

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب