سرویس: سیاسی
کد خبر: 36788
|
09:56 - 1398/05/07
نسخه چاپی

سفیر سابق: ایران در اوج تنگ‌نظری سیاسی قرار دارد!

سفیر سابق: ایران در اوج تنگ‌نظری سیاسی قرار دارد!
اگر ما به نیروهای توانمند داخلی که ایمان، اعتقاد و التزام به پیشرفت کشور دارند و به بیش از شش میلیون ایرانی موفق که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، اجازه حرکت دهیم بتوانیم تهدید تحریم را به فرصت پیشرفت تبدیل کنیم.

به گزارشايلام بيدار،«غلامرضا انصاری»، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفته است: شاید اگر ما به نیروهای توانمند داخلی که ایمان، اعتقاد و التزام به پیشرفت کشور دارند و به بیش از شش میلیون ایرانی موفق که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، اجازه حرکت دهیم بتوانیم تهدید تحریم را به فرصت پیشرفت تبدیل کنیم.


او همچنین می‌افزاید: اگر 10 درصد از سرمایه ایرانیان خارج از کشور و سی درصد از سرمایه نوابغ مهاجرت کرده به کشور بازگردند، شرایط ایران کاملا متفاوت شود.

انصاری که در دولت اصلاحات، رئیس سازمان بهزیستی و در دولت احمدی‌نژاد، سفیر ایران در ترکمنستان بوده است و سابقه نمایندگی در مجلس و در شورای شهر را هم دارد اما تصریح می‌کند: تا زمانی که تنگ‌نظری سیاسی در اوج خودش باشد و برخوردهای حذفی و از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی در دستور کار باشد، موفق نمی‌شویم!

*بدیهیست که اگر فضای تنگ‌نظری سیاسی در ایران وجود داشت و آنهم در اوج! امثال آقای انصاری هرگز نمی‌توانستند بصورت روزانه این مفاهیم ذهنی خودشان را در ذهن جامعه پمپاژ کنند!

همچنین است که بحث تحریم‌ها از 40 سال قبل سبب پیشرفت ایران شد و بد نیست آقای انصاری دور از فضای «تبلیغات نارسای مسئولان» که رهبری در بیانیه گام دوم به آن اشاره کردند؛ نگاهی به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مهمی مثل اقتصاد، فناوری و غیره داشته باشند.

ما همچنین قضاوت درباره دنیای زیبای انصاری و اینکه اگر 10 درصد سرمایه ایرانیان خارج از کشور و 30 درصد از نوابغ مهاجرت کرده به ایران برگردند! اوضاع گلستان می‌شود را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

منبع:مشرق

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب