سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36771
|
10:39 - 1398/05/06
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

جولان وزیران پرحاشیه در وزارت بهداشت؛از بیشعور گفتن قاضی زاده تا سخنان جنجالی نمکی

جولان وزیران پرحاشیه در وزارت بهداشت؛از بیشعور گفتن قاضی زاده تا سخنان جنجالی نمکی
برخلاف برخی که بر این عقیده بودند که رفتار وزیر بهداشت در قبال صحبت های خود منفعلانه و شتابزده بوده اما این نوع رفتار از سوی نمکی رفتاری بسیار زیرکانه و البته خطرناک است.

گروه سیاسی ایلام بیدار::دولت تدبیر و امید را بیش از هر چیز به حواشی آن می شناسند، حواشی که از همان روزهای آغاز دولت تدبیر تا به امروز تمامی نداشته و گویا قرار نیست به اتمام برسد.

جالب اینکه این حواشی بیش از آنکه به واسطه عامل و یا عواملی به وجود آید در واقع آگاهانه یا ناآگاهانه توسط خود دولتمردان رقم می خورد که در نهایت تبعاتی را نیز به همراه داشته و دارند.

در تازه ترین حاشیه های دولتمردان این بار صحبت های جنجالی "سعید نمکی"، وزیر بهداشت که 6 ماه از زمان تصدی وی در این وزارتخانه نگذشته سر و صدای زیادی را به همراه داشته است.

ویدئوی سخنان جنجالی وزیر بهداشت درخصوص عزاداری و گریه برای اهل بیت و امام حسین (ع) و ایجاد افسردگی و خودکشی در میان مردم در شبکه های اجتماعی نیز همچنان در حال انتشار است.

واکنش شبکه های اجتماعی به صحبت های جنجالی وزیر

سعید نمکی در صدونهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در مشهد درباره اهمیت سلامت روان گفت: "بحث سلامت روان موضوعی بسیار مهم است که باید به طور جدی به آن بپردازیم. این موضوع مشارکت بین بخشی می‌طلبد. ما ۱۴ تولد در شیعه داریم با ۱۳ وفات، اما همیشه دلمان می‌خواهد گریه کنیم و ضجه بزنیم. باید این فضای غم انگیز را شکست و آن را تعدیل و تلطیف کرد. این افسردگی عامل خودکشی و بسیاری از خشونت‌های اجتماعی است. باید روان‌های پریشان را دریابیم".

این سخنان نمکی درخصوص گریه و عزاداری برای اهل بیت(ع)، واکنش انتقادی و تند کاربران فضای مجازی را در پی داشت  تا جایی که بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی ضمن انتقاد از این سخنان وزیر، عامل افسردگی را در موارد دیگری عنوان کردند.

فعالان توئیتری نیز با هشتگ #سعید_نمکی و #نمکی_نمک_نشناس اعتراض  خود را به صحبت های وزیر بهداشت نشان دادند، هم اکنون نیز در فضای اینستاگرام موجی از عکس نوشته ها و وئدیوی امام خمینی (ره) در رابطه با همین موضوع در حال انتشار است که به صراحت تمام به صحبت های وزیر پاسخ داده شده است.

عقب نشینی وزیر پس از انتقادات و اعتراض های گسترده

سطح گسترده انتقادات و اعتراض ها به وزیر بهداشت باعث شد تا نمکی از صحبت های خود عقب نشینی کند. وی در این باره گفت: بحث ما این بود که در کنار پاسداشت مراسم عزای حضرت سیدالشهدا (ع)، به میلاد ائمه نیز توجه شود، با برگزاری مراسم شادی در اعیاد مذهبی نشاط را در جامعه به وجود آوریم؛ اعیاد غدیر و قربان در راهند و باید از این اعیاد برای ایجاد جو شادمان اجتماعی برای کاهش ناهنجاری‌ها استفاده کرد. جوانان ما در این مرز و بوم عاشق اهل بیت (ع) هستند و مقصود من در آن جسله این بود که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه باید برای سوق دادن جامعه به سمت نشاط تلاش کنیم گفت: اگر در این بین سخنان من موجب رنجش خاطر، سوء تعبیر و دل‌شکستگی جوانان و نوجوانان پاکباخته و عاشق اهل بیت شده است از یکایک این عزیزان دلجویی و اعلام می‌کنم «مطلقا چنین ذهنیتی وجود ندارد که خدایی نکرده بخواهیم به روضه سیدالشهدا (ع) نگاه متفاوتی داشته باشیم». مجاهدت‌های حضرت سیدالشهدا (ع) همواره سرلوحه اقدامات ما دوست‌داران اهل بیت (ع) بوده است، عشق امام حسین (ع) از ما جدا نیست و این سوء تعبیر‌ها ما را از این عشق دور نمی‌کند و جوانان شیعه نیز این را نمی‌پذیرند که عاشق اهل بیت (ع) بخواهد به ساحت مقدس امام حسین (ع) اسائه ادب کند.

چند نکته در رابطه با وزیر بهداشت

در جریان صحبت های جنجالی وزیر بهداشت چند نکته مهم قابل بررسی است.

اول::برخلاف برخی که بر این عقیده بودند که رفتار وزیر بهداشت در قبال صحبت های خود منفعلانه و شتابزده بوده و  بعد از حجم گسترده انتقادات حرف های خود را اصلاح می کند (بخوانید پس می گیرد) اما در واقع این نوع رفتار از سوی نمکی رفتاری بسیار زیرکانه و البته خطرناک است.

خطرناک بودن این نوع رفتار در قبال این موضوع مهم به این دلیل مطرح است که هم نکته مدنظر خود را مطرح کرده و هم از طرفی از سخنان خود پا پس کشیده است. این نوع برخورد از سوی وزیر باید مورد توجه و حتی مواخذه قرار گیرد، اگر بنا باشد هر مسئولی در هر مقامی هر حرف نسنجیده ای را بر زبان اورد و بعد از ملتهب کردن فضا و حاشیه و حتی زیر سؤال بردن مقدسات دینی بلافاصله عذرخواهی کند که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.

دوم::وزیر بهداشت بهتر است از دوران مدیریتی قاضی زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت درس بگیرد، مسیری که نمکی آن را در وزارتخانه انتخاب کرده و در واقع ادامه دهنده همان مسیر وزیر سابق است.

حاشیه های قاضی زاده هاشمی نیز در کسوت وزیر تمامی نداشت و معروف ترین آن مربوط به سفر وی به ایلام برمی گردد تا جایی که در جریان سفر به یکی از شهرستان های استان (بدره) فرماندار وقت این شهرستان را بی شعور خطاب کرد. بعد از این توهین آشکار وزیر به فرماندار نیز موجی از انتقادات و اعتراض ها علیه قاضی زاده شکل گرفت تا در نهایت وزیر بهداشت مجبور به عذرخواهی از فرماندار بدره شد.

آنچه مسلم است اینکه حواشی در دولت تدبیر و امید و وزارتخانه ای که با سلامت مردم سر و کار دارد و باید دور از حاشیه بماند تمامی ندارد و بهتر است مدیران ارشد این وزارت بهداشت به جای ورود کردن به موضوعاتی که تخصص آن را ندارند در مسیر تخصص خود حرکت کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد