سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36638
|
07:45 - 1398/04/12
نسخه چاپی

امام جمعه چرداول عنوان کرد؛

اینستکس حقه اروپا برای کنترل ایران در برجام/ کانال مالی جوابگوی بدعهدی ها نیست

اینستکس حقه اروپا برای کنترل ایران در برجام/ کانال مالی جوابگوی بدعهدی ها نیست
امام جمعه چرداول گفت: امروزه به بهانه ای برای اروپا تبدیل شده که تا از این طریق به اهداف خود برسد در حالی که توافقی شکست خورده است.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام "احمد امرایی"، امام جمعه چرداول با اشاره به شرایط پیش روی برجام و موضوع اینستکس گفت: سابقه تاریخی آمریکا وهمدستانش نشان داده که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند ودر توطئه های مختلفی را برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی انجام داده اند.

وی افزود:برجام یکی از توافقاتی بود که علی رغم انجام تعهدات ایران اما طرف های غربی هیچ کدام از تعهدات خود را انجام نداده وتحریم های قبلی دوباره بازگشت.

امرایی خاطرنشان کرد:برجام از اول محکوم به شکست بوده؛ زیرا به طرف های غربی نمی توان خوش بین بود بنابراین آن ها از این توافق برای پیش بردن اهداف خود استفاده می کنند ومی خواهند درباره مسائل امنیتی کشور بحث کنند.

امام جمعه چرداول یادآور شد:باید همان زمان که آمریکا از برجام خارج شد ماهم آن را آتش می زدیم اما حرکت دولتمردان در کم کردن تعهدات باید تا خارج شدن کامل از برجام ادامه پیدا کرده و با بازی های آمریکا وایادی اش متوقف نشود.

امرایی با بیان اینکه اینستکس بیشتر یک شوخی تلخ است گفت:کانال مالی اروپاییان موسوم به اینستکس، پاسخگوی مطالبات و نیازهای جمهوری اسلامی نبوده و عملا هیچ اتفاق جدیدی در اجرای تعهدات اروپا نیفتاده است وامروزه به بهانه ای برای اروپا تبدیل شده که تا از این طریق به اهداف خود برسد در حالی که توافقی شکست خورده است.

وی بیان داشت :برخی در داخل و خارج کشور به دنبال سیاه نمایی برای توافق برای طرف های اروپایی هستند در حالی که از زمان توافق برجام تاکنون اتفاق خاصی نیافتاده و مسئولین در این خصوص باید پاسخگو باشند.

امام جمعه چرداول تصریح کرد: اگر به توان داخلی اعتماد می کردیم ووبه طرف مذاکرات بدون نتیجه نمی رفتیم الان مطمئنا نتیجه بهتری می گرفتیم.

دیار زاگرس

انتهای پیام/س

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب