سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36628
|
22:48 - 1398/04/10
نسخه چاپی

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج:

سازش و اعتماد به دشمن، امتداد راه شهدا نیست

سازش و اعتماد به دشمن، امتداد راه شهدا نیست
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج گفت : کوتاه آمدن ، سازش ، تسلیم و اعتماد به دشمن در امتداد راه شهدا نیست.

به گزارشايلام بيدار،سردار نعمان غلامی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج در مراسم آزاد سازی مهران که در قلاویزان برگزار شد اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا پرچم با قدرت ایران اسلامی در اهتزاز می باشد و این چنین امروز پیام های انقلاب در اقصا نقاط عالم مسیر روشن رهایی از زیر یوغ مستکبرین عالم بشود.

وی افزود: ما تا اینجا آمده ایم سختی هایی را کشیده ایم و در این مسیر از عبور کردیم فاو را گرفتیم، مهران را بازپس گرفته ایم و توطئه های گوناگون را به سادگی و به همت جوانان پشت سر گذاشتیم اما آیا نمی توانیم با این قدرت و توانایی مشکل اشتغال جوانان را حل کنیم ؟

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج تصریح کرد: آیا نمی توانیم با این آب و خاک و استعداد و دانشگاه و ظرفیت ها بر جنگ اقتصادی به حل مشکلات جوانان پیروز شویم؟ این عرصه بسیار آسان تر از پیروزی های ما در دفاع مقدس است اما شرط و شروطی دارد باز باید کنار هم بیاییم .

وی ادامه داد: هر کس در فکر و اندیشه به اهتزاز و پرچم و پاسداشت خون شهدا اعتقاد دارد برای رسیدن به این اهداف باید از خودش بگذرد کوتاه بیاید هماهنگ و همدل باشد .

سردار غلامی تصریح کرد:در این شرایطی که دشمن پا را روی گلوی ملت با این تحریم‌ها گذاشته و برای این که بین این ملت و راه شهدا فاصله بیندازد و بگوید نظام نمی‌توانند مشکلات شما را حل کند باید هماهنگ و همدل باشیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج گفت: نظامی که این قدرت را دارد که با نفوذ پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی به بخشی از فضای جمهوری اسلامی ایران با موشک تولید داخل آن را ساقط کند،می‌تواند در صورتی که آن شرایط وحدت دفاع مقدس را برای خود ایجاد کند در حوزه جنگ اقتصادی و فرهنگی به اهداف مورد نظر شهدا و نظام و ولایت برسد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت فتح مهران افزود: هدف از یرگزاری این یادواره درک سختی های هشت سال دفاع مقدس و نگاه بلندتری برای گرفتن توشه ای از این مسیر برای ادامه راه آیندگان می باشد.

سردار غلامی اظهار کرد: دشمنان آمده بودند تا بساط نظام ایران را بچینند و از شکل‌گیری نظامی منطبق به آرمان‌ها و ارزش‌های الهی و سیره اهل بیت جلوگیری کنند و نگذارند جامعه بشری منطبق بر فطرت انسانی شکل بگیرد .

وی بیان کرد: دشمنان با سلاح های پیشرفته خود مرزهای ایران و یگان های ما را زیر نظر می گرفتند و با سیستم‌های ماهواره‌ای روزانه از پادگانهای ایران عکس می‌گرفتند همه قدرت مستکبرین در اختیار دشمن بود اما آن چیزی که ما را از این مسیر عبور داد نصرت الهی بود که شامل حال ملت ما شد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج خاطر نشان کرد: در عملیات کربلای یکی از مشکلات ما نزدیکی قرارگاه هایمان با خط مقدم دشمن بود و برای انتقال یگانها در خط با مشکلاتی مواجه بودیم که یکی از ویژگی‌های عملیات کربلای یک جنگ خاکریزها بود .

سردار غلامی با بیان خاطره ای از عملیات کربلای یک گفت: پدیده‌ای که متعلق به کربلا یک است رزمندگان ما و یگان‌های ما از نزدیک خاک عراق عملیات را شروع کردند در حالی که عراقی‌ها هر لحظه می توانستند راننده‌های ماشین های راه سازی ما را بزنند من خود شاهد بودم در یک نقطه در کمتر از یک ساعت ۵ راننده لودر یا شهید شدند و یا زخمی شدند و با این مقاومت ایستادگی خاکریز را روبروی سنگر عراق زدند.

وی افزود: زمینه عزت ما زمانی بود که یک روز قبل از عملیات باد وزیدن گرفت و آنچنان مهران را فرا گرفت که دید کمتر از ۵ متر رسید و در این شرایط قرارگاه تصمیم گرفت در روز روشن این یگانها از تنگه کنجانچم از کنار خطوط عراقی‌ها که مشرف بودند به خط کمربندی وارد خط خاکریز شده و عملیات آغاز شود .

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج تصریح کرد: اینها الطاف الهی به ملت ما بود در شرایطی که کمتر از ۴۵ روز دشمن وارد شهرمهران شد تا بتواند معادلات سیاسی را جبران کنند اما در پرتو مقاومت و مجاهدت خون شهیدان و شهدایی که سر خود را برای عزت این سرزمین فدا کردند پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه تاریخ کشور پر از اوراق زرین سراسر افتخار باشد تصریح کرد:در تاریخ این کشور پاراگرافی از ذلت ملت وجود ندارد و همه اش در امتداد مکتب عاشورا و رسیدن به قرب الهی می باشد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد