سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36614
|
01:05 - 1398/04/06
نسخه چاپی

امام جمعه ایوان:

دیدارهای مردمی در قوه قضائیه رضایت عمومی را افزایش می‌دهد

دیدارهای مردمی در قوه قضائیه رضایت عمومی را افزایش می‌دهد
امام جمعه ایوان گفت: دیدارها بسیاری از مشکلات را مرتفع می‌سازد و در عین حال رئیس قوه قضائیه نیز از وضعیت واقعی دستگاه قضا از لسان بدون واسطه مردم مطلع خواهد شد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام "علی حیدری"، امام جمعه ایوان، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:حضور آیت‌الله رئیسی در رأس قوه قضائیه بارقه‌ای از امید را برای عزم دستگاه قضا جهت مبارزه جدی با مسئله فساد اقتصادی در کشور به‌خصوص در سطح صاحبان قدرت و منصب ایجاد کرده است.

امام جمعه ایوان گفت:وی  شخصیتی  هستند که دارای خصوصیاتی از جمله تجربه کاری در بطن قوه قضاییه و از نزدیک با مشکلات قضایی کاملا آشنایی داشتند،علاوه براین می توان صفت قاطعیت واراده قوی و مصمم بودن برای کار قضایی منطبق برآموزه های امام ومقام معظم رهبر ی را ازدیگر خصایص ایشان دانست  و این همان چیزی است که مردم می خواهند یعنی حرکت به سمت عدالت واحقاق حق عموم مردم.

حجت الاسلام حیدری افزود :انتصاب ایشان توسط مقام معظم رهبری بسیار امیدوارکننده است چرا که در ابتدا شاهدآن بودیم که اقدامات تاثیر گذاری از جمله برخورد با افراد متخلف،و حضور میدانی در بخشهای قضایی از نمونه کارهای امید بخش ایشان بود.

وی با اشاره به مسئله شفافیت  بیان داشت :مقام معظم رهبری تذکردادن که مسئله شفافیت متعلق به دین است ،پیشوایان دینی ما زندگی شفافی داشتند، زندگی مادی آنان از مردم پنهان نبود،در نظام جمهوری اسلامی می طلبد  با توجه به اینکه یکی از مواردی که مسئولان باید رعایت کنند التزام به دین است،پس لازم و ضروری است که منطبق بر احکام الهی زندگی مادی آنان نیز شفاف باشد در واقع  اعلام دارایی ها صیانتی برای مسئولان ایجاد می کند که اگر مطالبی خلاف واقع اعلام شد این موضوع و رصد انجام شود. در افکار عمومی هم اعتماد مردم افزایش می یابد.

امام جمعه ایوان بیان داشت:در نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت مسئولیت، برای خدمت به مردم است نه زراندوزی و جمع آوری مال و ثروت؛ اما متاسفانه در این رهگذر تعداد محدودی با عملکرد اشتباه خود موجب خدشه وارد شدن به اعتماد عمومی شده‌اند.

حجت الاسلام علی حیدری تصریح کرد: مطرح کردن مشکل با بالاترین مقام یک قوه موجب التیام آلام مردم خواهد شد، ضمن اینکه صدور دستورات راهگشا در همین دیدارها بسیاری از مشکلات را مرتفع می‌سازد و در عین حال رئیس قوه قضائیه نیز از وضعیت واقعی دستگاه قضا از لسان بدون واسطه مردم مطلع خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری در پایان گفت :از آنجایی که دفتر امام جمعه کانون مراجعات مردم به شمار می‌روند به خوبی نقش دیدارهای عمومی را درک و لمس می‌کنند و رسیدن مردم به این موضوع که گوش شنوایی برای مطالبشان وجود دارد، نخستین فایده این دیدارها به شمار می‌آید.

جویزر

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب